Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 tekniikan vaihto M52b20 M50b20 moottorin tilalle

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • beemkeemo
    Bimmer Rookie
    • May 2015
    • 52
    • suomi

e36 tekniikan vaihto M52b20 M50b20 moottorin tilalle

Eli olen vaihtamassa M50b20 tekniikan tilalle M52b20 moottorin kun vanha hajosi ja minulla on kori jossa on kyseinen tekniikka. Kannattaako tähän hommaan edes lähteä onko hankalaa? Lähinnä mietin mites noi sähköt? Pitääkö nekin siirtää vai riittääkö pelkkä boxin vaihto? Mitä muuta tulisi ottaa huomioon?
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11122
    • Oulu

Originally posted by beemkeemo View Post
    Eli olen vaihtamassa M50b20 tekniikan tilalle M52b20 moottorin kun vanha hajosi ja minulla on kori jossa on kyseinen tekniikka. Kannattaako tähän hommaan edes lähteä onko hankalaa? Lähinnä mietin mites noi sähköt? Pitääkö nekin siirtää vai riittääkö pelkkä boxin vaihto? Mitä muuta tulisi ottaa huomioon?
    Kone sähköineen kaikkineen siihen kantsii vaihtaa ja uudesta moottorinohjauksesta poistaa ajonesto. Ja sähköt on yks kymmemen kertaa helpompi nostaa koneessa kiinni pois, kukn ourkaa koneesta irti ja jättää autoon. Ne nimittäin irtoaa korista sillä yhdellä plugilla sulakeboksin vieressä, plus virta ja maa piuha irti toiselta puolelta. Helppo swappi tehdä jos luovuttaja vierestä löytyy.

Ja kannattavakin, vaikkei se m50 ois ees rikki, kun on tuo m52b20 paljon parempi kone mitä m50 edeltäjänsä.
    Last edited by Pazi88; 28-07-2018, 19:52.

Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

Comment

• beemkeemo
      Bimmer Rookie
      • May 2015
      • 52
      • suomi

Originally posted by Pazi88 View Post
      Kone sähköineen kaikkineen siihen kantsii vaihtaa ja uudesta moottorinohjauksesta poistaa ajonesto. Ja sähköt on yks kymmemen kertaa helpompi nostaa koneessa kiinni pois, kukn ourkaa koneesta irti ja jättää autoon. Ne nimittäin irtoaa korista sillä yhdellä plugilla sulakeboksin vieressä, plus virta ja maa piuha irti toiselta puolelta. Helppo swappi tehdä jos luovuttaja vierestä löytyy.

Ja kannattavakin, vaikkei se m50 ois ees rikki, kun on tuo m52b20 paljon parempi kone mitä m50 edeltäjänsä.
      Miten tämä ajoneston purku onnistuu? Olen sellainen ihminen että työkalut pysyy kädessä ja saisin koneen vaihdettua paikalleen mutta ongelmat alkavat siinä jos pitää sähköjen kanssa alkaa kikkailemaan? Olisko jollain antaa neuvoja tähän asiaan voisin vaikka maksaa vaivanpalkkaa jos joku neuvoisi? Vierekkäin on siis 2kpl e36 320 bemareita joista luovuttaja on M52b20 ja luovutuksen vastaanottaja M50b20 molemmissa on vanos.
      Last edited by beemkeemo; 28-07-2018, 23:57.

Comment

• Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11122
        • Oulu

No sen ecun jos lähettää vaikka mulle tai vie jollekkin paikalliselle harrastajalle, joka voi sen ews:n siitä poistaa.

Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

Comment

• beemkeemo
          Bimmer Rookie
          • May 2015
          • 52
          • suomi

Originally posted by Pazi88 View Post
          No sen ecun jos lähettää vaikka mulle tai vie jollekkin paikalliselle harrastajalle, joka voi sen ews:n siitä poistaa.
          Lähetin sulle yv

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎