Moro, auto on 11/1993 325i coupe, kilpuriprojekti. Auto on ollut ajossa aikaisemmin riisutulla sisustalla, mutta nyt kun tein alustaa autoon, oli akku päässyt tyhjentymään ja auto kuoli; ei bensapumppua, starttausta, ei mitään. Mittariston valot toimivat normaalisti. Autossa ei ole EWS boksia. Lähdettiin perkaamaan:
- Virtalukonpohja ok, starttirele ok. Hyppylangalla startti pyörii.
- Bensapumpun rele Ok, hyppylangalla pyörii. Dme rele ok.
- Dme:nä on Bosch red label 413, ohjeiden mukaisesti 66 pinnin pitäisi ohjata DAP tietoa +10v=ajonesto aktiivinen, mitattu pinnit=0v, osassa sähkökaavioista pinniksi lukeutuu 81, mitattu ja tämäkin 0v. Vaihdettu DME, ei vaikutusta.
- Vaihdeltu uutta akkua, sulakkeita, releitä jne. Ei vaikutusta.
- Mittailtu, että dme ja sulakerasian, releiden ja virtalukon väli on kunnossa, puuttuu vain autolta lupa käynnistyä.
Alkaa usko loppua, selattu kolmatta sataa sivua sähkökaavoja jne, useampikin hemmo käynyt katsomassa. 2lla inpalla kokeiltu, kumpikaan ei pääse autoon sisään. Rahaa, kunniaa ja puoli valtakuntaa olisi tarjolla sille joka keksii mitähän tässä nyt pitäisi tehdä että vehkeet pelaisi.
- Virtalukonpohja ok, starttirele ok. Hyppylangalla startti pyörii.
- Bensapumpun rele Ok, hyppylangalla pyörii. Dme rele ok.
- Dme:nä on Bosch red label 413, ohjeiden mukaisesti 66 pinnin pitäisi ohjata DAP tietoa +10v=ajonesto aktiivinen, mitattu pinnit=0v, osassa sähkökaavioista pinniksi lukeutuu 81, mitattu ja tämäkin 0v. Vaihdettu DME, ei vaikutusta.
- Vaihdeltu uutta akkua, sulakkeita, releitä jne. Ei vaikutusta.
- Mittailtu, että dme ja sulakerasian, releiden ja virtalukon väli on kunnossa, puuttuu vain autolta lupa käynnistyä.
Alkaa usko loppua, selattu kolmatta sataa sivua sähkökaavoja jne, useampikin hemmo käynyt katsomassa. 2lla inpalla kokeiltu, kumpikaan ei pääse autoon sisään. Rahaa, kunniaa ja puoli valtakuntaa olisi tarjolla sille joka keksii mitähän tässä nyt pitäisi tehdä että vehkeet pelaisi.
Comment