Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e36 käynti ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miikkawaa
    Bimmer Rookie
    • Aug 2017
    • 33
    • Oulu/Kemijärvi

    Bmw e36 käynti ongelmaa

    Moroo! Potilaana toimii e36 coupe vm92 M50B25 non vanos.
    Kertokaapa viisaammat mikä mättää, kylillä ajelin auton parkkiin toimi normaalisti niinku pitääkin. Oltiin parkissa noin 15 minuuttia ja sen jälkeen ei lähteny käyntiin ei sitte millään, joutu hinaamaan kotia. Vaihettiin sitten jonkinlaine teholastu vakiolastuun takasi ja taas toimi normaalisti, ainut vika oli vaan että tankissa tais olla jonkun laista kengurubesaa. Noh se toimi jonku aikaa ja sit tuli taas tämä vika päälle, eli tuntuu tosi laiskalta eikä anna vaihe päällä kierrättää ei sitte ollenkaa vai puutuu ajossa, kylmänä käynnistää toimii moitteetta kunnes laskee kierrokset noin 900 ja sit alkaa humpaaminen (ei näy kiekkamittarissa) ja vastaa tosi huonosti kaasuun ja lämpinämä vaikia saaha käyntiin. Osia ollaan vaihettu nokka ja kampi tunnistimet, lämpöanturi, tyhjventtiili, imuilma tunnistin, tulpat, yks puola, imusarja tiivisteet, kaikki alkuperäsiä. Tuli tässä mieleen että kerta se jotenki oli sen lastun hajottanu sielt ecusta nii voiko boksi olla sit paskana? Vikakoodeja anto kaasuläpän potentiometri. Akkun navat kun ottaa irti ja laittaa takas nii lähtee hyvin käyntii ja antaa kierrättää normaalisti sit liikkeelle lähössä kun antaa kunnolla lenkkaria nii menee johonkin vikatilaan samantien? Sit alkaa tämä ongelma mistä kerroin aikasemmin. Help help
    Last edited by miikkawaa; 02-12-2018, 12:13.
  • BiltemaMotorWork
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2013
    • 460
    • Joensuu

    #2
    Joko on ecu osittain rikki tai tuon virilastun aiheuttamaa käyntihäiriöö. Harkitsisin kaasuläpän asentoanturin tarkastusta ja vaihtoa kerta vikakoodinkin siitä antaa.

    Comment

    • MarQu
      Moderator
      • Mar 2006
      • 5513
      • Vaasa

      #3
      ihan heittona mutta voisko olla viallinen bensapumppu?
      sigpic

      Comment

      • miikkawaa
        Bimmer Rookie
        • Aug 2017
        • 33
        • Oulu/Kemijärvi

        #4
        Kaasuläpän anturi on uus, mulla on tulossa uus ecu nii pääsee kokeileen mitäse alkaa sanomaan. Bensapumppuki uusittu viime talvena. Se vaan tässä mietityttäny kerta hajotti sen virilastun sieltä ecusta että onko sitte hajottanu muutaki, vaihettii vakiolastu nii toimi hetken aikaa kunnes alko oireileen tolleen.

        Comment

        • hataki
          Bimmer Rookie
          • Mar 2011
          • 119
          • Finland, Kuusamo

          #5
          Lambda epäilen yleensä jos bensa pumppu menee menee sitten kokonaan,

          Comment

          • Jawa68
            Bimmer Rookie
            • May 2016
            • 43
            • Salo

            #6
            Käynnistysongelma akun hajoamisen jälkeen

            Kyseessä on siis pojan e36 325i coupe bemari vuodelta -92. Siitä hajosi akku tänä aamuna. Tuli asennettua uusi akku paikoilleen, mutta auto ei käynnistynyt. Startti vain pyöritti konetta kun tulpatonta mopoa. Bensapumppu on uusittu keväällä, mittaamalla pumpulle ei tullut jännitettä, eikä tullut edes pumpun sulakkeelle. Releen kannalle kuitenkin tuli jatkuva jännite normaalisti.
            Otin akun miinus kengän irti noin 15 minuutiksi, sen jälkeen lähti ontuen käyntiin melko rikkaalla seoksella.
            Onko tuollainen ecun kettuilu normaalia tämän kaltaisessa tilanteessa tuossa mallissa? Vaiko pitäisikö katsoa varoiksi toinen ecu tilalle?
            Tuon ecun resetoinnin jälkeen tuli jännite normaalisti sulakkeelle yms..
            Tuleeko eculta ns. herätevirta sulakkeen kautta releelle ja onko siinä samassa tsekkauksessa kampiakselin asentotunnistin?

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16371
              • Asikkala

              #7
              Originally posted by Jawa68 View Post
              Kyseessä on siis pojan e36 325i coupe bemari vuodelta -92. Siitä hajosi akku tänä aamuna. Tuli asennettua uusi akku paikoilleen, mutta auto ei käynnistynyt. Startti vain pyöritti konetta kun tulpatonta mopoa. Bensapumppu on uusittu keväällä, mittaamalla pumpulle ei tullut jännitettä, eikä tullut edes pumpun sulakkeelle. Releen kannalle kuitenkin tuli jatkuva jännite normaalisti.
              Otin akun miinus kengän irti noin 15 minuutiksi, sen jälkeen lähti ontuen käyntiin melko rikkaalla seoksella.
              Onko tuollainen ecun kettuilu normaalia tämän kaltaisessa tilanteessa tuossa mallissa? Vaiko pitäisikö katsoa varoiksi toinen ecu tilalle?
              Tuon ecun resetoinnin jälkeen tuli jännite normaalisti sulakkeelle yms..
              Tuleeko eculta ns. herätevirta sulakkeen kautta releelle ja onko siinä samassa tsekkauksessa kampiakselin asentotunnistin?
              Ecu maadoittaa releen ohjauksen ainakin vanoskoneisessa mallissa mitä ko. potilas ei vm. per. ole ? Tosin ei taida olla eroa onko vanos vai ei.

              Comment

              • Jawa68
                Bimmer Rookie
                • May 2016
                • 43
                • Salo

                #8
                Originally posted by jr66 View Post
                Ecu maadoittaa releen ohjauksen ainakin vanoskoneisessa mallissa mitä ko. potilas ei vm. per. ole ? Tosin ei taida olla eroa onko vanos vai ei.
                Okei. Eli se toimiikin noin päin. Kiitos tiedosta.
                Pitää kuitenkin hankkia toinen Ecu vielä varoiksi jostain.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎