Announcement

Collapse
No announcement yet.

Peltisarjan asennus E36

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pannu
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 100
    • Kymenlaakso, Kuusankoski

    Peltisarjan asennus E36

    Eli kyseessä 325i 94 coupe. Tarvitseeko purkaa paljon tavaraa tieltä pois vai saako pakosarjan pujottamalla pois ? Onko kallista jos vie vaihdatettavaksi jonnekkin huoltsikalle kun ei ole itellään mitään paikkaa missä rassata ?
    Ex e28 520i, Ex e30 320i, Ex e36 325i x 2, Ex e34 530ia , ex e23 732iA -84, Ex e30 316 , Nyt E34 535i -90 ac schnitzer...
  • bmwpower
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 290
    • mäntsälä

    #2
    ei kait siin oo kun pultitveks ja uutta tilalle.

    mistäs hommasit peltisatsin ja paljon maksoit?
    e34 M5 touring

    Comment

    • xtc
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 2908
      • Heinävesi<->Kuopio

      #3
      Tuo meille vaihettavaks.. Edellyttää kyllä testirundia..
      Pommit:
      BMW 325 cäbi HooCee optik
      Audee Q7
      Vivaro
      2xFL6

      Comment

      • -mikko-
        Bimmer Rookie
        • Aug 2003
        • 45
        • Helsinki

        #4
        Laitappa käyttökokemuksia kun saat uuden peltisarjan alle. Oletko ajatellut käyttää autoa penkissä ennen ja jälkeen vaihdon? Kiinnostaa myös kenen peltisarja ja minkä hintainen.

        Comment

        • Pannu
          Bimmer Rookie
          • Aug 2004
          • 100
          • Kymenlaakso, Kuusankoski

          #5
          Heh hieman myöhässä tulee mutta vastataan nyt kuitenkin.
          Eli merkistä ei tietoa , foorumilaiselta tilasin sen en tiedä onko itse tehty mutta rosterista väännetty kuitenkin. Yläkierroksilla huomattavissa ehkä pientä väännön lisäystä ja putket eivät olleet hirveän pitkät sarjassa. Ja tuskin tuo nyt sinällään hirveästi vaikuttaakaan. Olihan mulla tossa lastu kiinni ja kyllä silloin oli jonkin verran enemmän vääntöä ja tasaisempaa kiihtyvyyttä mutta jouduin ottamaan lastun pois kun kierrosrajoitin "katosi?" jonnekkin ja oman pään rajoitin ei toimi kuitenkaan takuuvarmasti niin katsoin turvallisemmaksi vaihtoehdoksi pistää vakiopiirin takaisin näin talven alla. 500e maksoin siitä peltisarjasta ja tyytyväinen olen ollut kuitenki hankintaan.
          Ex e28 520i, Ex e30 320i, Ex e36 325i x 2, Ex e34 530ia , ex e23 732iA -84, Ex e30 316 , Nyt E34 535i -90 ac schnitzer...

          Comment

          • Zgiba
            Bimmer Rookie
            • Apr 2003
            • 140
            • Nurmijärvi

            #6
            Kysytäänpäs tässä samalla että mitä kaikkea tuollaisessa peltisatsin asennuksessa pitää huomioida? Elikä että auto on yhä katulaillinen.

            Oma käsitykseni on ollut se että ei näistä tarvitse murheita ottaa, kunhan pitää teholukemat omana tietona. Mutta nyt kun aloin noita E36:sen turbotusjuttuja kahlaamaan, niin ilmeisesti aika pienistäkin muutoksista joutuu yllättäviin ongelmiin ...vai? Täytyykö muutoskatsastaa, tuleeko oikeasti prosentteja, joutuuko päästötesteihin ja pitääkö olla muuttuneista tehoista tietoa näytettävänä?

            Entäs sitten jos meinaisi vielä ton peltisykerön lisäksi läppärungot asentaa? Jos joku osaisi näihin ihan oikeata tietoa antaa, miten tulee toimia....
            BMW E30 320i 4d -86, BMW E30 316i 2d Bavaria -89, BMW E36 316i Compact -94, BMW E36 318i Sedan -90, MB W201 190 1.8 Sedan -91, BMW E36 325i Coupe -92, BMW E36 325i Coupe -94, BMW E36 325tds Touring -97, BMW E36 328i Coupe -95, MB W202 C180 1.8 Sedan -94, BMW E36 325tds Sedan -94, BMW E36 316i Compact -94 + Yamaha YZF 600R -98
            -------------------------------
            BMW E46 316i Sedan -02 + Yamaha XT 350 -98

            Comment

            • Zgiba
              Bimmer Rookie
              • Apr 2003
              • 140
              • Nurmijärvi

              #7
              Eiköhän näitä ole niin paljon asenneltu että luulisi porukalla jotain tietoa olevan myös noista pykälistä?
              BMW E30 320i 4d -86, BMW E30 316i 2d Bavaria -89, BMW E36 316i Compact -94, BMW E36 318i Sedan -90, MB W201 190 1.8 Sedan -91, BMW E36 325i Coupe -92, BMW E36 325i Coupe -94, BMW E36 325tds Touring -97, BMW E36 328i Coupe -95, MB W202 C180 1.8 Sedan -94, BMW E36 325tds Sedan -94, BMW E36 316i Compact -94 + Yamaha YZF 600R -98
              -------------------------------
              BMW E46 316i Sedan -02 + Yamaha XT 350 -98

              Comment

              • Kyytsis
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 3472
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by Zgiba
                Kysytäänpäs tässä samalla että mitä kaikkea tuollaisessa peltisatsin asennuksessa pitää huomioida? Elikä että auto on yhä katulaillinen.

                Oma käsitykseni on ollut se että ei näistä tarvitse murheita ottaa, kunhan pitää teholukemat omana tietona. Mutta nyt kun aloin noita E36:sen turbotusjuttuja kahlaamaan, niin ilmeisesti aika pienistäkin muutoksista joutuu yllättäviin ongelmiin ...vai? Täytyykö muutoskatsastaa, tuleeko oikeasti prosentteja, joutuuko päästötesteihin ja pitääkö olla muuttuneista tehoista tietoa näytettävänä?

                Entäs sitten jos meinaisi vielä ton peltisykerön lisäksi läppärungot asentaa? Jos joku osaisi näihin ihan oikeata tietoa antaa, miten tulee toimia....
                Ei siitä peltisarjasta sinällään tule yhtään lisää tehoa joten turha murehtia että katsastusmiestä kiinnostaisi pätkääkään. Sitten enemmän viritetyissä koneissa sillä on merkitystä, eli jyrkän nokan kanssa pitää kaasujen lähteä ulos sylinteristä vikkelämmin...

                Jos autosta aletaan laskemaan prosentteja, niin kyllä tuo oman osansa siihen tuo. Periaatehan on, että kun jotain alkuperäisiä osia vaihdetaan niin prosentit menee. Mutta ei niitä paria prosenttia merkitä otteeseen ennenkuin autolle on muuten tehty jotain isompaa.

                t.Ville

                Comment

                • eeki
                  BTCF Member
                  • Jul 2003
                  • 1966
                  • HKI

                  #9
                  Kysy AKElta, sitähän varten niillä on neuvontapalvelu: [email protected]. Pakosarjalla ei varmastikaan ole mitään merkitystä, mutta läppärungoista joku voi jo ruveta mutisemaan. Umpisokeakin katsastusmies kyllä tajuaa että ei ole täysin puhtaat jauhot pussissa jos pellin alla näyttää tältä:

                  Toisaalta juurikin dbilaksen satsissa tulee mukana TÜV-laput, jotka saattavat helpottaa stressiä.
                  Ducati 998 -02 //

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎