Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52b28 puolaongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juha77
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 749
    • Vaasa

    M52b28 puolaongelma

    Harraste alkoi tässä keväällä herjata 5 sylinterin puolaa. Mitään käyntivikaa en havainnut mutta Carly tuon koodin antoi aina nollauksien jälkeen. Tilasin uuden Bremin puolan ja uudet tulpat jotka tässä tänään vaihtelin. Tulpat jotka laitoin oli NGK BKR6EK, ja paikallaan oli Bochin nelikärkiset. No operaation jälkeen huomasin käynnin oikeasti muuttuneen epätasaiseksi ja satunnainen tumpsahtelu putkessa oli nyt läsnä. Luin koodit ja taas herja 5 puolasta. Vaihdoin nyt 5sen ja 4sen puolat päikseen ja edelleen herjaa tota 5sta. Puolassa vika nyt ei ainakaan ole enkä usko tulpankaan olevan viallinen. Starttipilottia koitin suihkia sinne tänne kun tuntui vähän satunnaisesti notkahtavan aavistuksen tuo käynti mutta ei nyt äkkiä jäänyt mitään kiinni. Ideoita? Liittimen johdot kenties?
    Koodit
    Engine / Motor
    Fault Code: 000034
    Fault Explanation: Ignition Coil 5
    Fault Code: 000000
    Fault Explanation: :not fault bedatet / XXXX unknown fault /
    Unfortunately, no error text available / A0 / Unknown error
    Fault Code: 0000FF
    Fault Explanation: :TEV stuck ope / Plausibilitaetspruefung controller

    Nuo 2 muuta koodia on ollut jo aiemmin
    Last edited by juha77; 11-04-2019, 18:50.
    e90 330ia
    E36 328i touring
    Ex:
    e46 330i touring facelift
    e46 318ci facelift
    e36 320i cab M-Sport
    e36 325i coupe
    e30 318i
  • Kaimu
    BTCF Member
    • Nov 2011
    • 464
    • Turun kupeessa

    #2
    Itsellä joskus samassa padassa oli denson iridium tulpat, joilla kävi todella tasaisesti.
    Vaihdoin samaiset ngk:t tilalle kun niitä on pidetty hyvänä, ellei jopa parempana kuin muita vastaavia tulppavaihtoehtoja.
    Sama homma, tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla alkoi paukkumaan hissukseen putkeen säännöllisen epäsäännöllisesti.
    Laitoin iridium tulpat takaisin ja toimi taas täydellisesti.
    Saattaisko moottorinohjaus totutella pienen ajon kanssa? :think
    En silloin sen enempää asiaa jäänyt vatvomaan.
    sigpic

    E82 n55

    Comment

    • ssamuu
      BTCF Member
      • Jul 2013
      • 160
      • Lieto

      #3
      Kokeile puhdistaa puolien johtosarjan liitoskohta. Ja tarkista et menee kunnolla kiinni.
      E36 ///M3 Cabrio
      E30 318iS

      Comment

      • juha77
        BTCF Member
        • Apr 2003
        • 749
        • Vaasa

        #4
        Originally posted by Kaimu View Post
        Itsellä joskus samassa padassa oli denson iridium tulpat, joilla kävi todella tasaisesti.
        Vaihdoin samaiset ngk:t tilalle kun niitä on pidetty hyvänä, ellei jopa parempana kuin muita vastaavia tulppavaihtoehtoja.
        Sama homma, tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla alkoi paukkumaan hissukseen putkeen säännöllisen epäsäännöllisesti.
        Laitoin iridium tulpat takaisin ja toimi taas täydellisesti.
        Saattaisko moottorinohjaus totutella pienen ajon kanssa? :think
        En silloin sen enempää asiaa jäänyt vatvomaan.
        Jep, täytyy hetki kattoa miten tuo rupeaa käymään varsinkin kun ton puolajutun sais kuntoon...

        Originally posted by ssamuu View Post
        Kokeile puhdistaa puolien johtosarjan liitoskohta. Ja tarkista et menee kunnolla kiinni.
        Täytyy ottaa työnalle heti huomenna, tuossa johtosarjassa oli kyllä jotain eristeteippiä ympärillä ja mietin vaan että onko ollut noin tehtaalta vaiko auottu jo aiemminkin.
        e90 330ia
        E36 328i touring
        Ex:
        e46 330i touring facelift
        e46 318ci facelift
        e36 320i cab M-Sport
        e36 325i coupe
        e30 318i

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11103
          • Oulu

          #5
          Originally posted by juha77 View Post
          Harraste alkoi tässä keväällä herjata 5 sylinterin puolaa. Mitään käyntivikaa en havainnut mutta Carly tuon koodin antoi aina nollauksien jälkeen. Tilasin uuden Bremin puolan ja uudet tulpat jotka tässä tänään vaihtelin. Tulpat jotka laitoin oli NGK BKR6EK, ja paikallaan oli Bochin nelikärkiset. No operaation jälkeen huomasin käynnin oikeasti muuttuneen epätasaiseksi ja satunnainen tumpsahtelu putkessa oli nyt läsnä. Luin koodit ja taas herja 5 puolasta. Vaihdoin nyt 5sen ja 4sen puolat päikseen ja edelleen herjaa tota 5sta. Puolassa vika nyt ei ainakaan ole enkä usko tulpankaan olevan viallinen. Starttipilottia koitin suihkia sinne tänne kun tuntui vähän satunnaisesti notkahtavan aavistuksen tuo käynti mutta ei nyt äkkiä jäänyt mitään kiinni. Ideoita? Liittimen johdot kenties?
          Koodit
          Engine / Motor
          Fault Code: 000034
          Fault Explanation: Ignition Coil 5
          Fault Code: 000000
          Fault Explanation: :not fault bedatet / XXXX unknown fault /
          Unfortunately, no error text available / A0 / Unknown error
          Fault Code: 0000FF
          Fault Explanation: :TEV stuck ope / Plausibilitaetspruefung controller

          Nuo 2 muuta koodia on ollut jo aiemmin
          Luehan noi koodit uudestaan jollain muulla kun carlyn paskalla (inpa) ja katotaan uudestaan. Mutta kuiteskin jos noihin on luottamista, niin vikakoodit on selvästi heksana, eli:

          0x34 = 52 Solenoid Valve -Exhaust Flap -> pakoputken läpän solenoidissa vikaa. Ei vaikuta käyntiin.
          0xFF = 255 Tank Ventilation System -Valve Stuck Open -> tankin huohotinventtiili auki pysyvästi. Tämä voi käyntiin vaikuttaakkin.
          0x00 = 00 moista vikakoodia ei ole edes.
          Last edited by Pazi88; 12-04-2019, 10:37.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • juha77
            BTCF Member
            • Apr 2003
            • 749
            • Vaasa

            #6
            Originally posted by Pazi88 View Post
            Luehan noi koodit uudestaan jollain muulla kun carlyn paskalla (inpa) ja katotaan uudestaan. Mutta kuiteskin jos noihin on luottamista, niin vikakoodit on selvästi heksana, eli:

            0x34 = 52 Solenoid Valve -Exhaust Flap -> pakoputken läpän solenoidissa vikaa. Ei vaikuta käyntiin.
            0xFF = 255 Tank Ventilation System -Valve Stuck Open -> tankin huohotinventtiili auki pysyvästi. Tämä voi käyntiin vaikuttaakkin.
            0x00 = 00 moista vikakoodia ei ole edes.
            Pitäis kai opetella inpa. Mutta joo takapönttö on mallia Friedrich motorsport niin ei ole tuo läppä käytössä eli selittää tuon. Pitää tuo tankin huohotin venttiili tarkistaa. Kiitti!
            e90 330ia
            E36 328i touring
            Ex:
            e46 330i touring facelift
            e46 318ci facelift
            e36 320i cab M-Sport
            e36 325i coupe
            e30 318i

            Comment

            • juha77
              BTCF Member
              • Apr 2003
              • 749
              • Vaasa

              #7
              Vaihdoin vanhat tulpat takaisin kun noilla NGK BKR6EK V-line tyhjäkäynti meni tosi epätasaiseksi ja putkessa tumpsahteli, eikä tuo käynti tuntunut tasaantuvan vaikka koitin vähän ajella pari päivää. Nuo vanhat tulpat oli NGK BKR6EQUP ja heti takaisin vaihdon jälkeen käy taas todella nätisti. Kävin korjaamolla lukemassa vikakoodejakin, mutta eipä tuohon päästy sisään. Täytyy kai hankkia ja opetella tuo inpa joskus kun kerkee. Mahdollisen imuvuodon löysin kyllä huohottimen paikkeilta ja pitää tuo tsekata vielä paremmin, vaihdoin tuon purkin kyllä talvella mutta oisko jäänyt joku löysälle sitten....
              e90 330ia
              E36 328i touring
              Ex:
              e46 330i touring facelift
              e46 318ci facelift
              e36 320i cab M-Sport
              e36 325i coupe
              e30 318i

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #8
                Imuvuodolla källä nämä saa käyttäytymään aika huonosti.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎