Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 328 -95 äänet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hazys
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 404

E36 328 -95 äänet

E36 328i -95. Oonko mä vainoharhainen vai mikä siinä on että bemarini äänet eivät kuulosta yhtään bemulta tyhjäkäynnillä. Autosta lähtee sellainen ihme zzzzz ääni ja samalla kuulostaa ihan ku ohjaustehostin huutais leipää. Ohjaustehostimessa ei mitään vikaa ja nesteitä on riittämiin. Onko tämän mallin bemuissa nämä tietyt ääni-kombinaatiot kenties ominaisuus vai onko jossain vikaa?
    Make my day, go away.
  • kooma
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 1016
    • Pikis

Originally posted by hazys
    E36 328i -95. Oonko mä vainoharhainen vai mikä siinä on että bemarini äänet eivät kuulosta yhtään bemulta tyhjäkäynnillä. Autosta lähtee sellainen ihme zzzzz ääni ja samalla kuulostaa ihan ku ohjaustehostin huutais leipää. Ohjaustehostimessa ei mitään vikaa ja nesteitä on riittämiin. Onko tämän mallin bemuissa nämä tietyt ääni-kombinaatiot kenties ominaisuus vai onko jossain vikaa?
    Tuosta nyt on vielä paha sanoa mutta luulisin että mun -96 kärry pitää samanlaista ääntä. On vaihdettu mun aikana vesipumppu, kiristinrulla ja laturi. Ei juuri mitään vaikutusta tuohon mainitsemaasi ääneen vaikka kussakin selvästi jo alkoi kulumaa olemaan. Jos laittaa käymään ilman sen puolen hihnaa niin ääni on poissa, eli kompuran puolelta se ei tule. Jäljelle ei jää kuin tehostin tai itse hihna (joka näyttää kyllä ihan priimalta), tai sitten että se koko apulaite hässäkkä vain pitää tollasta ääntä.
    Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

Comment

• hazys
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 404

Joo, ajattelin jos vaihtais vaikka sen hihnan ja sitten kiristimet ja ehkä laturin. Vesipumppu on ihan uusi ja alkuperäinen. Onkse miten paha rojekti vaihtaa ne kiristimet ja hihna ja laturi? Ja missä hinnoissa noi osat pyörii?
      Make my day, go away.

Comment

• kooma
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 1016
        • Pikis

Originally posted by hazys
        Joo, ajattelin jos vaihtais vaikka sen hihnan ja sitten kiristimet ja ehkä laturin. Vesipumppu on ihan uusi ja alkuperäinen. Onkse miten paha rojekti vaihtaa ne kiristimet ja hihna ja laturi? Ja missä hinnoissa noi osat pyörii?
        Projekti on ihan simppeli, kiristinrullasta "korkki" pois päästä ja avaimella kiinnipäin kunnon momentilla niin kiristin antaa löysää. Huomaa että siinä on iskunvaimentajan tyyppinen systeemi eikä pelkkä jousi eli väännä ihan rauhassa eikä rykimällä. Mulla kompuran puolen rulla oli 8mm kuusiokolo ja laturin puoli 16mm pultti. Jos meinaat laturin irroittaa niin ota ilmanputsari ensin pois tieltä. Ja laita mieleen mitä kautta hihnat kulkee

Tehdaskorjattu Valeo vaihtolaturi oli 200€ ja rulla muistaakseni jotain pari kolme kymppiä merkkiliikkeessä.
        Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

Comment

• hazys
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 404

Ok kiitos vastauksesta. Täytyy ottaa rojektiksi viikonloppuna.
          Make my day, go away.

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎