Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 320i -92:seen tiheämpi perä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hegel
    BTCF Member
    • Jun 2012
    • 46
    • Riihimäki

    E36 320i -92:seen tiheämpi perä

    Mikä olisi paras resepti tähän projektiin? 4.47 välitys e34:sta istuu nykyisiin kuoriin kuulemma mutta...mutta. vinkkejä. Nykyinen typ 168.
    super phun thyme, all the thyme, with bmw.
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16445
    • Asikkala

    #2
    Mitäs projektilla on valmiina tarkoitus ajaa ?

    Comment

    • hegel
      BTCF Member
      • Jun 2012
      • 46
      • Riihimäki

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      Mitäs projektilla on valmiina tarkoitus ajaa ?
      Puhtaasti rata-auto, ei liikenteessä. Kiihtyvyyttä tavoittelen.
      super phun thyme, all the thyme, with bmw.

      Comment

      • IKa
        BTCF Member
        • Apr 2007
        • 877
        • Klaukkala

        #4
        Type 168 perään ei saa lisättyä kitkalevyjä, joten sitä ei saa muutettua esim. 50% lukitus-suhteelle. Lisäksi sen kestävyys tiedetään oleellisesti heikommaksi kuin isompien peräyksiköiden. Niinpä rata-autossa kannattaisi suosiolla siirtyä type 188 perään.
        G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

        Comment

        • hegel
          BTCF Member
          • Jun 2012
          • 46
          • Riihimäki

          #5
          Originally posted by IKa View Post
          Type 168 perään ei saa lisättyä kitkalevyjä, joten sitä ei saa muutettua esim. 50% lukitus-suhteelle. Lisäksi sen kestävyys tiedetään oleellisesti heikommaksi kuin isompien peräyksiköiden. Niinpä rata-autossa kannattaisi suosiolla siirtyä type 188 perään.

          Ok. Eli ei saa 168:n asennettua tiheämpää välitystä? Ton 188:n kanssa joutuu vaihtamaan vetarit ja kardaanin kai kanssa...4.47 välitys e34 bemarista on kai yleinen vaihdettu välitys, mutta sekin 188:n ainoastaan?
          super phun thyme, all the thyme, with bmw.

          Comment

          • IKa
            BTCF Member
            • Apr 2007
            • 877
            • Klaukkala

            #6
            Originally posted by hegel View Post
            Ok. Eli ei saa 168:n asennettua tiheämpää välitystä?
            Enhän minä niin kirjoittanut. Toki siihen 168 perään saa vaihdettua tiheämmän välityksen (mullakin on ollut pari E36 iS:ää, joissa on 168 perään vaihdettu tiheämpi välitys). Mutta tuo pikkuperä ei mahdollista suurempaa lukitusta. Ei siis alkuperäisen 25%:n muuttamista vaikka 50%, tai 75% -lukitukselle.
            G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

            Comment

            • hegel
              BTCF Member
              • Jun 2012
              • 46
              • Riihimäki

              #7
              Originally posted by IKa View Post
              Enhän minä niin kirjoittanut. Toki siihen 168 perään saa vaihdettua tiheämmän välityksen (mullakin on ollut pari E36 iS:ää, joissa on 168 perään vaihdettu tiheämpi välitys). Mutta tuo pikkuperä ei mahdollista suurempaa lukitusta. Ei siis alkuperäisen 25%:n muuttamista vaikka 50%, tai 75% -lukitukselle.

              Ok. No jos kerrot mistä autosta sellaisen 168:n sopivan tiheän (4.47) välityksen saa, niin olen kovin kiitollinen. E34?

              Tolla lukolla ei niin väliä vielä koska tehoa ei niin paljoa ja drifting on satunnaista ja yleensä tahatonta.
              super phun thyme, all the thyme, with bmw.

              Comment

              • Calypsocoupe
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 2932
                • EFNU

                #8
                Originally posted by hegel View Post
                Ok. No jos kerrot mistä autosta sellaisen 168:n sopivan tiheän (4.47) välityksen saa, niin olen kovin kiitollinen. E34?
                E34 on aina TYP188 tai TYP210. 4,45 TYP168:sta on E36 neloskoneisissa automaatin jatkeena.
                - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                Comment

                • hegel
                  BTCF Member
                  • Jun 2012
                  • 46
                  • Riihimäki

                  #9
                  Originally posted by Calypsocoupe View Post
                  E34 on aina TYP188 tai TYP210. 4,45 TYP168:sta on E36 neloskoneisissa automaatin jatkeena.
                  Hyvä hyvä! 4-kone automaatin metsästys alkakoon, ja jahtipilliin puhallus.
                  super phun thyme, all the thyme, with bmw.

                  Comment

                  • Electroid
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 992
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Ebay.de ainakin löytyy jotain esim:


                    - E36 328iA Touring 4/97 -
                    Myynissä:
                    - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎