Pitkästä aikaa, legendaariselle btcf:n foorumille kysymys.
Facebookin BMW kyselypalstoilla ei osata auttaa.
Ollut jonkun aikaa käyttiksenä vuoden 1998 E36 318is coupe M44b19 moottorilla ja automaattilaatikolla.
Alusta lähtien ollut aina välillä kylmäkäynnistysongelmaa. Kesäisin ei mitään ongelmia, mutta kelien kylmetessä alkaa ongelmat. Pahin on kostea nollakeli.
Startatessa esim. yön jälkeen lähtee käymään hyvin epätasaisesti, kaikki sylinterit eivät ole mukana. Kaasulla joutuu sekunnin, pari pitämään kierroksia jonka jälkeen käy normaalisti.
Antaa tällöin vikakoodeja missfirestä eri sylintereiltä.
Loogista, koska osa oli pois pelistä startatessa, mutta miksi? Mikä aiheuttaa huonon kylmäkäynnistyksen? Pahinta varsinkin kylmällä ja kostealla kelillä.
Autoon on omistukseni aikana vaihdettu seuraavat osat: Nokka-akselin asentotunnistin (OEM), kampiakselin asentotunnistin (OEM), puolayksikkö (OEM), tulpanjohdot, tulpat (NGK), tyhjäkäyntimoottori (vanhaa oli edellinen omistaja jostain syystä kaltoin kohdellut, olisiko joku puhdistusyritys), venttiilikopan tiiviste, polttoainesuodatin, ruiskun lämpötila-anturi, plus perushuoltoja tehty säännöllisesti.
Öjyinä Castrol Magnatec 5W40. Kuten alussa kerroin, vikakoodeja (missfire recognition) antaa vain silloin kun kylmänä oireilee käynnistyessä.
Nokka-akselin asentotunnistimesta antoi myös joskus, mutta tämä on siis uusi, ei vikoja enää siitä.
En tiedä onko vain sattumaa, mutta tuntuu että aina öljynvaihtojen jälkeen toimii hyvin kahdesta viikosta kuukauteen. Vaihtoväli on ollut alle 10tkm.
Pitkä purkautuminen, mutta toivottavasti löytyisi ideoita, mistä lähteä vikaa seuraavaksi etsimään.
Kiitos.
Facebookin BMW kyselypalstoilla ei osata auttaa.
Ollut jonkun aikaa käyttiksenä vuoden 1998 E36 318is coupe M44b19 moottorilla ja automaattilaatikolla.
Alusta lähtien ollut aina välillä kylmäkäynnistysongelmaa. Kesäisin ei mitään ongelmia, mutta kelien kylmetessä alkaa ongelmat. Pahin on kostea nollakeli.
Startatessa esim. yön jälkeen lähtee käymään hyvin epätasaisesti, kaikki sylinterit eivät ole mukana. Kaasulla joutuu sekunnin, pari pitämään kierroksia jonka jälkeen käy normaalisti.
Antaa tällöin vikakoodeja missfirestä eri sylintereiltä.
Loogista, koska osa oli pois pelistä startatessa, mutta miksi? Mikä aiheuttaa huonon kylmäkäynnistyksen? Pahinta varsinkin kylmällä ja kostealla kelillä.
Autoon on omistukseni aikana vaihdettu seuraavat osat: Nokka-akselin asentotunnistin (OEM), kampiakselin asentotunnistin (OEM), puolayksikkö (OEM), tulpanjohdot, tulpat (NGK), tyhjäkäyntimoottori (vanhaa oli edellinen omistaja jostain syystä kaltoin kohdellut, olisiko joku puhdistusyritys), venttiilikopan tiiviste, polttoainesuodatin, ruiskun lämpötila-anturi, plus perushuoltoja tehty säännöllisesti.
Öjyinä Castrol Magnatec 5W40. Kuten alussa kerroin, vikakoodeja (missfire recognition) antaa vain silloin kun kylmänä oireilee käynnistyessä.
Nokka-akselin asentotunnistimesta antoi myös joskus, mutta tämä on siis uusi, ei vikoja enää siitä.
En tiedä onko vain sattumaa, mutta tuntuu että aina öljynvaihtojen jälkeen toimii hyvin kahdesta viikosta kuukauteen. Vaihtoväli on ollut alle 10tkm.
Pitkä purkautuminen, mutta toivottavasti löytyisi ideoita, mistä lähteä vikaa seuraavaksi etsimään.
Kiitos.
Comment