Announcement

Collapse
No announcement yet.

328 -96, kansipahvi ....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jari N
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 46
    • España/Finland

    328 -96, kansipahvi ....

    ...vaihettu lievän kiinileikkautumisen jälkeen jne jne...kansi oli tietty koneistamos ja siihe tehtii mitä tehtii...no kootessa imunokka meni poikki...se löydettii jostai käytettynä uus...ja nyt saatii sit kone käyntii...tietsikka huutaa kaikista mahdollisista vikailmoituksista.Koneest kuuluu ylimääräst ääntä ja mikä ikävintä öljy ei näemmä kierrä. :( Kysymykseni on nyt, että onko paljon muitaki syitä kuin öljypumppu mikä voi vaikuttaa siihe ettei kierrä? Alakerta ei oo viel ollu auki tän remontin yhteydes...(alkaa jo menees usko koko katiskaa) :( :( :(
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    #2
    kiinnileikkaus

    et ottanu alakertaa auki kun kone nalkahti???

    miten imunokan saa poikki asennettaessa??

    siinä muutama kysymys joiden kohdalla voi katsoa peiliin ja miettiä tuliko kaikki edes kasattua oikein..
    Aprilia RSV4

    Comment

    • huoppa81
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 638
      • Villähde, Finland

      #3
      Laitappa öljyä öljyn suodattimesta sisään, koska sillon se menee suoraa pumpulle ja koita uusiks, muut viat on todennäköisesti asennus virheitä, joten ei muuta ku tarkastelemaan.
      Garage:

      E21 323i -79
      E21 323i -82
      E30 325i Cabriolet -91
      E30 316i -89
      E39 520i -01
      Kadett C 1,2 -76

      Lynx Rave RE 600 -08

      Comment

      • antti79
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 2499
        • Littoinen

        #4
        Originally posted by Jari N
        ..(alkaa jo menees usko koko katiskaa) :( :( :(
        Ei millään pahalla, mutta mulla olis mennyt usko omistajaan ja asentajaan, ei autoon!
        Noihin vikoihin sen verran että koneen ylimääräiset äänet ilmeisesti tulee siitä kun osat on persiilleen asennettu ja öljy ei kierrä. Öljyn kiertoon voi vaikuttaa myös koneistuksen yhteydessä mahdollisesti tukkeutuneet öljykanavat yms.
        Last edited by antti79; 03-09-2005, 15:45.
        sigpic
        Originally Posted by jari kihlman
        "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

        Comment

        • Jari N
          Bimmer Rookie
          • Apr 2005
          • 46
          • España/Finland

          #5
          Originally posted by antti79
          Ei millään pahalla, mutta mulla olis mennyt usko omistajaan ja asentajaan, ei autoon!
          Koitan täsä kohas vastata kaikkiin niikö vaan osaan. Asentajan mukaan imunokka oli ilmeisesti saanu vaurioo siinä ku kone ottanu huolellisesti lämpöö ja leikannu..iha normaalisti momenttien mukaan laitettiin...eli josse siinä poikki menee..ei voi olla iha terve osa. Ja joo alakerta ei ollu auki vielä,koska laitettiin eka "lätsä" kuntoos...nyt sit on vissei sen alakerran vuoro...
          Asentajassa en usko olevan vikaa, mutta omistajan piikkiin otan koko paskasta tapahtumasta aika paljon....mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että kyseisen katiskan kans ei ole ollu mitää muuta ko ongelmia. Ootellu täsä, että milloinkoha vastoinkäymiset alkais vähenemää päi...

          Comment

          • Jari N
            Bimmer Rookie
            • Apr 2005
            • 46
            • España/Finland

            #6
            Noh..jos kannes ja kanavis jotai..niin sit en todellakaa oo saanu rahalle vastinetta :( Pitää tässä vielä kattoo laakerit ettei ne oo paskana..mikä mahollist tiätty.

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10043
              • KVLA

              #7
              "Lievä kiinnileikkautuminen"???Tarkoittaa mitä?Mikä oli leikannut kiinni?Mäntä sylinteriin vai jokin kampiakselin laakerikaula vai mikä?Vai peräti nokka-akselin laakerointi?

              Jos kyseessä oli laakerin kiinnileikkautuminen,niin sanomattakin selvää,että laakerointi olisi avattava kokonaan.Tuohon voi olla syynä puutteellinen voitelu.Esim. tukkiintuneesta öljyreiästä/kanavasta johtuen.Ja nyt vielä ihmettelet puutteellista voitelua...

              Pitäisiköhän "jotain" vielä tarkastaa,ennen kuin yrität käytellä enempää..?
              Last edited by Heguli 31; 03-09-2005, 16:30.

              Comment

              • Jari N
                Bimmer Rookie
                • Apr 2005
                • 46
                • España/Finland

                #8
                Originally posted by Heguli 31
                "Lievä kiinnileikkautuminen"???Tarkoittaa mitä?Mikä oli leikannut kiinni?Mäntä sylinteriin vai jokin kampiakselin laakerikaula vai mikä?Vai peräti nokka-akselin laakerointi?

                Jos kyseessä oli laakerin kiinnileikkautuminen,niin sanomattakin selvää,että laakerointi olisi avattava kokonaan.Tuohon voi olla syynä puutteellinen voitelu.Esim. tukkiintuneesta öljyreiästä/kanavasta johtuen.Ja nyt vielä ihmettelet puutteellista voitelua...

                Pitäisiköhän "jotain" vielä tarkastaa,ennen kuin yrität käytellä enempää..?

                Ei sitä ole tarkoitus yhtään käytellä sen enempää, kuin mitä lätsäremontin jälkeen toivossa elettiin, että homma olis ollu sillä kunnossa. Mikää vehe toimi ilman voitelua. 2. sylinterissä on pienen pienet jäljet siitä, että se olis leikannu vähäsen....niinkö korjaajat mulle asian ilmaisi. Mutta nyt tosiaan meni alakerta sit purkuun. Kyllä niille äänille tai laakereille se ratkaisu aina löydetään, mutta täsä pohdimme vain, että mikähän aiheuttaa sen ettei öljy kierrä.....ja kuten jo ensimäiseks kysyin, niin mietin vain onko paljon muitakii vaihtoehtoi syyksi, ku öljypumppu....no nyt tuli jo tietty ö-kanavat.

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Originally posted by Jari N
                  Ei sitä ole tarkoitus yhtään käytellä sen enempää, kuin mitä lätsäremontin jälkeen toivossa elettiin, että homma olis ollu sillä kunnossa.
                  Siis kone leipoi kiinni, yläkerta korjattiin (vaikka siellä ei siis ollut vikaa, vai mitä häh?) ja sillä pitäisi alkaa taas toimimaan. Menikö multa nyt pointti ohi .
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Jari N
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2005
                    • 46
                    • España/Finland

                    #10
                    Originally posted by Cell
                    Siis kone leipoi kiinni, yläkerta korjattiin (vaikka siellä ei siis ollut vikaa, vai mitä häh?) ja sillä pitäisi alkaa taas toimimaan. Menikö multa nyt pointti ohi .
                    No se että kone oli yhtään leiponu kii, varmistu ja ilmeni vasta, kun lätsä avattiin..sitä ennen oli jo varma, että kansipahvi oli menny...ja olipaha tuo kansikii menny kieroks jne...

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5856
                      • Joccis City

                      #11
                      328i

                      ja kaikki tämä siinä "vähän ajetussa" Ja "huoltohistorian" omaavassa pelissä...

                      jos sylintereihin on ehtiny tulla naarmuja voitelun puutteen takia, on alakerta varmasti entinen laakereiltaan ja jos yläkerta leiponut kiinni??? niin niin mistä ja mieten? hiottiinko ja mitattiinko nokat jos nokkien laakereista hirttänyt kiinni?

                      ja ennen kaikkea missä tilanteessa kone leikkasi?
                      liian vähän öljyä?
                      eikä lämmöt noussu mittarissa?

                      jos nokka saanut niin paljon lämpöä että on vaurioitunut, on koko kone kyllä melkopitkälti vainaa, tai ainakin täydellisen läpikäynnin tarpeessa..
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • Jari N
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2005
                        • 46
                        • España/Finland

                        #12
                        Originally posted by jannmann
                        ja kaikki tämä siinä "vähän ajetussa" Ja "huoltohistorian" omaavassa pelissä...

                        jos sylintereihin on ehtiny tulla naarmuja voitelun puutteen takia, on alakerta varmasti entinen laakereiltaan ja jos yläkerta leiponut kiinni??? niin niin mistä ja mieten? hiottiinko ja mitattiinko nokat jos nokkien laakereista hirttänyt kiinni?

                        ja ennen kaikkea missä tilanteessa kone leikkasi?
                        liian vähän öljyä?
                        eikä lämmöt noussu mittarissa?

                        jos nokka saanut niin paljon lämpöä että on vaurioitunut, on koko kone kyllä melkopitkälti vainaa, tai ainakin täydellisen läpikäynnin tarpeessa..

                        Mä en ota tuoho huoltohistoriaan jne mitään kantaa...koska käytetty katiska on aina käytetty...valehella ja huijata voi vaikka kuin paljo. Mutta joo takas asiaan, se heidän käyttämänsä "lievä" leikkaantuminen näkyy kakkos sylinterin aivan yläosassa just just huomattavina naarmuina...muissa ei mitää. Ja sanovat mulle että sille kakkoselle ei tarvii tehä mitään. Hekin epäilevät ja pelkäsvät jo alusta asti, että saattais olla koko motin vaihto halvempaa... Mutta nyt tehneet sille jo niin paljon, ettei enää kuulema kande uutta....mene ja tiä sit.
                        Mä ainaki sen verta konkurssis katiskani kans nyt, ettei paljo hymyilytä mikää...

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City

                          #13
                          lievä

                          jos vain olemattomat naarmut, mistä syy koneen avaamiseen?
                          huomasitko ajossa jotain?

                          edelleenkin kiinnostaisi tietää missä tilanteessa kone vaurioitui......
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • Jari N
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2005
                            • 46
                            • España/Finland

                            #14
                            Originally posted by jannmann
                            jos vain olemattomat naarmut, mistä syy koneen avaamiseen?
                            huomasitko ajossa jotain?

                            edelleenkin kiinnostaisi tietää missä tilanteessa kone vaurioitui......

                            No kaikki oireet viittas kansipahvin menoon...niikö sit paljastu että oli mennyki. Kansi nyt koneistettu ja mitä lie kaikkee tekivätkii pitkä lista..oli jonku verran kiero.
                            Ja kertauksena nyt, että iha normaalisti ajoin vakionopeudensäädin päällä jotai 80km/h, ku öljyvalo välähti pari kertaa ja samaan aikaan huomasin että lämmöt tapissaan ja kuin myös samaan hengenvetoon auto sammu itestään..jonka jälkeen en yrittänykää startata...vaan suoraa traileril himaa. Tarkistin pysähdyttyäni, että oli j-nestetttä ja öljyä...eli sata varmaa syytä tälle koko jutulle ei tiedetä. Mikä lisää vaikeuksia ongelman korjaamises...

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

                              #15
                              vika

                              Originally posted by Jari N
                              No kaikki oireet viittas kansipahvin menoon...niikö sit paljastu että oli mennyki. Kansi nyt koneistettu ja mitä lie kaikkee tekivätkii pitkä lista..oli jonku verran kiero.
                              Ja kertauksena nyt, että iha normaalisti ajoin vakionopeudensäädin päällä jotai 80km/h, ku öljyvalo välähti pari kertaa ja samaan aikaan huomasin että lämmöt tapissaan ja kuin myös samaan hengenvetoon auto sammu itestään..jonka jälkeen en yrittänykää startata...vaan suoraa traileril himaa. Tarkistin pysähdyttyäni, että oli j-nestetttä ja öljyä...eli sata varmaa syytä tälle koko jutulle ei tiedetä. Mikä lisää vaikeuksia ongelman korjaamises...
                              tarkistitko oliko koneessa öljyä kun se sammui?
                              vesipumppu paskana?
                              ensi kerralla varmaan tarkkailet sitä lämpömittariakin ajon aikana.....
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎