...vaihettu lievän kiinileikkautumisen jälkeen jne jne...kansi oli tietty koneistamos ja siihe tehtii mitä tehtii...no kootessa imunokka meni poikki...se löydettii jostai käytettynä uus...ja nyt saatii sit kone käyntii...tietsikka huutaa kaikista mahdollisista vikailmoituksista.Koneest kuuluu ylimääräst ääntä ja mikä ikävintä öljy ei näemmä kierrä. :( Kysymykseni on nyt, että onko paljon muitaki syitä kuin öljypumppu mikä voi vaikuttaa siihe ettei kierrä? Alakerta ei oo viel ollu auki tän remontin yhteydes...(alkaa jo menees usko koko katiskaa) :( :( :(
Announcement
Collapse
No announcement yet.
328 -96, kansipahvi ....
Collapse
X
-
Laitappa öljyä öljyn suodattimesta sisään, koska sillon se menee suoraa pumpulle ja koita uusiks, muut viat on todennäköisesti asennus virheitä, joten ei muuta ku tarkastelemaan.Garage:
E21 323i -79
E21 323i -82
E30 325i Cabriolet -91
E30 316i -89
E39 520i -01
Kadett C 1,2 -76
Lynx Rave RE 600 -08
Comment
-
-
Originally posted by Jari N..(alkaa jo menees usko koko katiskaa) :( :( :(
Noihin vikoihin sen verran että koneen ylimääräiset äänet ilmeisesti tulee siitä kun osat on persiilleen asennettu ja öljy ei kierrä. Öljyn kiertoon voi vaikuttaa myös koneistuksen yhteydessä mahdollisesti tukkeutuneet öljykanavat yms.Last edited by antti79; 03-09-2005, 15:45.
Comment
-
-
Originally posted by antti79Ei millään pahalla, mutta mulla olis mennyt usko omistajaan ja asentajaan, ei autoon!
Asentajassa en usko olevan vikaa, mutta omistajan piikkiin otan koko paskasta tapahtumasta aika paljon....mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että kyseisen katiskan kans ei ole ollu mitää muuta ko ongelmia. Ootellu täsä, että milloinkoha vastoinkäymiset alkais vähenemää päi...
Comment
-
-
"Lievä kiinnileikkautuminen"???Tarkoittaa mitä?Mikä oli leikannut kiinni?Mäntä sylinteriin vai jokin kampiakselin laakerikaula vai mikä?Vai peräti nokka-akselin laakerointi?
Jos kyseessä oli laakerin kiinnileikkautuminen,niin sanomattakin selvää,että laakerointi olisi avattava kokonaan.Tuohon voi olla syynä puutteellinen voitelu.Esim. tukkiintuneesta öljyreiästä/kanavasta johtuen.Ja nyt vielä ihmettelet puutteellista voitelua...
Pitäisiköhän "jotain" vielä tarkastaa,ennen kuin yrität käytellä enempää..?Last edited by Heguli 31; 03-09-2005, 16:30.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31"Lievä kiinnileikkautuminen"???Tarkoittaa mitä?Mikä oli leikannut kiinni?Mäntä sylinteriin vai jokin kampiakselin laakerikaula vai mikä?Vai peräti nokka-akselin laakerointi?
Jos kyseessä oli laakerin kiinnileikkautuminen,niin sanomattakin selvää,että laakerointi olisi avattava kokonaan.Tuohon voi olla syynä puutteellinen voitelu.Esim. tukkiintuneesta öljyreiästä/kanavasta johtuen.Ja nyt vielä ihmettelet puutteellista voitelua...
Pitäisiköhän "jotain" vielä tarkastaa,ennen kuin yrität käytellä enempää..?
Ei sitä ole tarkoitus yhtään käytellä sen enempää, kuin mitä lätsäremontin jälkeen toivossa elettiin, että homma olis ollu sillä kunnossa. Mikää vehe toimi ilman voitelua. 2. sylinterissä on pienen pienet jäljet siitä, että se olis leikannu vähäsen....niinkö korjaajat mulle asian ilmaisi. Mutta nyt tosiaan meni alakerta sit purkuun. Kyllä niille äänille tai laakereille se ratkaisu aina löydetään, mutta täsä pohdimme vain, että mikähän aiheuttaa sen ettei öljy kierrä.....ja kuten jo ensimäiseks kysyin, niin mietin vain onko paljon muitakii vaihtoehtoi syyksi, ku öljypumppu....no nyt tuli jo tietty ö-kanavat.
Comment
-
-
Originally posted by Jari NEi sitä ole tarkoitus yhtään käytellä sen enempää, kuin mitä lätsäremontin jälkeen toivossa elettiin, että homma olis ollu sillä kunnossa..
325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by CellSiis kone leipoi kiinni, yläkerta korjattiin (vaikka siellä ei siis ollut vikaa, vai mitä häh?) ja sillä pitäisi alkaa taas toimimaan. Menikö multa nyt pointti ohi.
Comment
-
-
328i
ja kaikki tämä siinä "vähän ajetussa" Ja "huoltohistorian" omaavassa pelissä...
jos sylintereihin on ehtiny tulla naarmuja voitelun puutteen takia, on alakerta varmasti entinen laakereiltaan ja jos yläkerta leiponut kiinni??? niin niin mistä ja mieten? hiottiinko ja mitattiinko nokat jos nokkien laakereista hirttänyt kiinni?
ja ennen kaikkea missä tilanteessa kone leikkasi?
liian vähän öljyä?
eikä lämmöt noussu mittarissa?
jos nokka saanut niin paljon lämpöä että on vaurioitunut, on koko kone kyllä melkopitkälti vainaa, tai ainakin täydellisen läpikäynnin tarpeessa..Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmannja kaikki tämä siinä "vähän ajetussa" Ja "huoltohistorian" omaavassa pelissä...
jos sylintereihin on ehtiny tulla naarmuja voitelun puutteen takia, on alakerta varmasti entinen laakereiltaan ja jos yläkerta leiponut kiinni??? niin niin mistä ja mieten? hiottiinko ja mitattiinko nokat jos nokkien laakereista hirttänyt kiinni?
ja ennen kaikkea missä tilanteessa kone leikkasi?
liian vähän öljyä?
eikä lämmöt noussu mittarissa?
jos nokka saanut niin paljon lämpöä että on vaurioitunut, on koko kone kyllä melkopitkälti vainaa, tai ainakin täydellisen läpikäynnin tarpeessa..
Mä en ota tuoho huoltohistoriaan jne mitään kantaa...koska käytetty katiska on aina käytetty...valehella ja huijata voi vaikka kuin paljo. Mutta joo takas asiaan, se heidän käyttämänsä "lievä" leikkaantuminen näkyy kakkos sylinterin aivan yläosassa just just huomattavina naarmuina...muissa ei mitää. Ja sanovat mulle että sille kakkoselle ei tarvii tehä mitään. Hekin epäilevät ja pelkäsvät jo alusta asti, että saattais olla koko motin vaihto halvempaa...Mutta nyt tehneet sille jo niin paljon, ettei enää kuulema kande uutta....mene ja tiä sit.
Mä ainaki sen verta konkurssis katiskani kans nyt, ettei paljo hymyilytä mikää...
Comment
-
-
Originally posted by jannmannjos vain olemattomat naarmut, mistä syy koneen avaamiseen?
huomasitko ajossa jotain?
edelleenkin kiinnostaisi tietää missä tilanteessa kone vaurioitui......
No kaikki oireet viittas kansipahvin menoon...niikö sit paljastu että oli mennyki. Kansi nyt koneistettu ja mitä lie kaikkee tekivätkii pitkä lista..oli jonku verran kiero.
Ja kertauksena nyt, että iha normaalisti ajoin vakionopeudensäädin päällä jotai 80km/h, ku öljyvalo välähti pari kertaa ja samaan aikaan huomasin että lämmöt tapissaan ja kuin myös samaan hengenvetoon auto sammu itestään..jonka jälkeen en yrittänykää startata...vaan suoraa traileril himaa.Tarkistin pysähdyttyäni, että oli j-nestetttä ja öljyä...eli sata varmaa syytä tälle koko jutulle ei tiedetä. Mikä lisää vaikeuksia ongelman korjaamises...
Comment
-
-
vika
Originally posted by Jari NNo kaikki oireet viittas kansipahvin menoon...niikö sit paljastu että oli mennyki. Kansi nyt koneistettu ja mitä lie kaikkee tekivätkii pitkä lista..oli jonku verran kiero.
Ja kertauksena nyt, että iha normaalisti ajoin vakionopeudensäädin päällä jotai 80km/h, ku öljyvalo välähti pari kertaa ja samaan aikaan huomasin että lämmöt tapissaan ja kuin myös samaan hengenvetoon auto sammu itestään..jonka jälkeen en yrittänykää startata...vaan suoraa traileril himaa.Tarkistin pysähdyttyäni, että oli j-nestetttä ja öljyä...eli sata varmaa syytä tälle koko jutulle ei tiedetä. Mikä lisää vaikeuksia ongelman korjaamises...
vesipumppu paskana?
ensi kerralla varmaan tarkkailet sitä lämpömittariakin ajon aikana.....Aprilia RSV4
Comment
-
Comment