Kun itselläni olisi tarkoitus poistaa visko pois käytöstä ja laittaa sähköflekti tilalle E36 325 M50B25, niin onko kellä kokemuksia ton vaihdosta? Onko hankalakin toteuttaa..ja ootteko laittanu sen sähköflektin kytkimellä vai lämpötila anturilla toimivaks vai pyöriikö koko ajan?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Visko pois ja sähköflekti tilalle?? E36 325
Collapse
X
-
Originally posted by Tone83Kun itselläni olisi tarkoitus poistaa visko pois käytöstä ja laittaa sähköflekti tilalle E36 325 M50B25, niin onko kellä kokemuksia ton vaihdosta? Onko hankalakin toteuttaa..ja ootteko laittanu sen sähköflektin kytkimellä vai lämpötila anturilla toimivaks vai pyöriikö koko ajan?
-
-
Juu ei kai siinä ole mitään järkeä, että laittaisin koko ajan. Itse pitäisi viskon vaikka pari heppaa veisikin.
Kuinka se visko muuten oikein toimii? Ilmeisesti lämpö johtuu pumpun akselia pitkin ja lämpölaajeneminen "kiristää" viskoa vai onko käämiä vai mikä siellä sisällä on?G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Itse laitoin lämpökytkimen (bosch 10€) termarikoteloon joka taas ohjaa relettä. Vesipumpun päästä jouduin sahaamaan viskon kierteet pois. (sai lisätilaa noin sentin)
Itse kyllästyin siihen viskon "suhinaan". Eikä pyöri flekti ainakaan
turhaan.
Laitan vielä huonon kuvan tosta kytkimestä termarikotelossa.Last edited by kake; 20-10-2007, 18:42.Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino
Comment
-
-
Samanlainen projekti edessä myös täällä, termostaattiohjattuna.
Tuossa on viskon kytkin jäykkä, pohisee kylmänäkin niin pirusti. Nyt ei ole käytössä ollenkaan ja voisin sanoa että kyllä huomaa tehoissa eron. Dieselissä tuo viskon limppu on pirun iso(painava). Ehjä visko nyt ei niinkään vaikuta tehoihin.
Lämmöt pysyy normaaleina, mutta pidemmissä pysäyksissä meinaa viisari kivuta yli puolenvälin. Herkästi nostavat lämpöjä vrt. japsiin.
Idän ihmeessä nimeltä kirsikka on ohut flekti, semmonen on tarkotus tuohon istuttaa.Ei mopolla mahottomia..
Comment
-
-
Originally posted by alspeKuinka se visko muuten oikein toimii? Ilmeisesti lämpö johtuu pumpun akselia pitkin ja lämpölaajeneminen "kiristää" viskoa vai onko käämiä vai mikä siellä sisällä on?
Comment
-
-
Juu mä en oikein tajua kuinka se toimii, kun mulla se tuntuu olevan jäykempi kylmänä. Kuitenkaan mitään lämpö ongelmia ei ole. Syyläri on 2v vanha, että olisikohan se vielä niin hyvin lämpöä siirtävä, ettei viskolla ole "töitä" pahemmin.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Originally posted by alspeJuu mä en oikein tajua kuinka se toimii, kun mulla se tuntuu olevan jäykempi kylmänä. Kuitenkaan mitään lämpö ongelmia ei ole. Syyläri on 2v vanha, että olisikohan se vielä niin hyvin lämpöä siirtävä, ettei viskolla ole "töitä" pahemmin.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by JanzkiItellä ainakii 320i Coupessa kylmänä ropelli pyörii kuin liukas kuulalaakeri konsanaan ja lämpinä auton käydessä jos sormet sinne laitat niin varmasti lähti nakit. Tosin kovin useesti en oo sen nähny pyörivän ja lämmöt on hyvin pysyny normaalissa. Oma mielipide on että tuota on turha ottaa pois tehojen toivossa. Pelkkää "amis" virittelyä, ostaa vaikka ladan siihen hommaa ja modaa siitä sen hihna ropellin vittuu jolloin voi saada ehkä +1hp..
Mun mielestä siinä vaiheessa kannattaa vaihtaa sähkönen sinne
kun se visko leipoo kiinni, oli sitten "amis-viritystä" tai ei...
Osat maksaa saman kuin käytetty visko..
Voihan sinne ostaa käytetyn viskon joka leipoo taas kohta..
T:Kake "amis-virittelijä"Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino
Comment
-
-
Originally posted by kakeMun mielestä siinä vaiheessa kannattaa vaihtaa sähkönen sinne
kun se visko leipoo kiinni, oli sitten "amis-viritystä" tai ei...
Osat maksaa saman kuin käytetty visko..
Voihan sinne ostaa käytetyn viskon joka leipoo taas kohta..
T:Kake "amis-virittelijä"Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
itse oon kans vaihtamassa sähköflektiä ja tuli tässä mieleen et kummallepuolelle toi anturi kannattaa laittaa? ylä- vai alavesiletkun?
taitaa olla parempi yläletkun puolelle...?Last edited by 525TurboIC; 08-09-2005, 18:29.
Comment
-
-
ite oon laittaas ylä vesiletkuun sen anturin ja etupuolelle flektin ku e30 otti hihnapyörään kii..ja tulee siitä koneesta kierros herkempikin ku ottaa viskon pois ja laittaa sähkösen tilalle..Lamborghini Gallardo
Ex:
F87 M2
F82 M4
F15 X5M50d
F31 330d
E60 M5
E46 M3
E63 645ci
E60 530d -07 M5D satinwhite
E36 M3 Turbo
E30 325 cäbi -92
Comment
-
Comment