Announcement

Collapse
No announcement yet.

Visko pois ja sähköflekti tilalle?? E36 325

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tone83
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 21
    • Joensuu

    Visko pois ja sähköflekti tilalle?? E36 325

    Kun itselläni olisi tarkoitus poistaa visko pois käytöstä ja laittaa sähköflekti tilalle E36 325 M50B25, niin onko kellä kokemuksia ton vaihdosta? Onko hankalakin toteuttaa..ja ootteko laittanu sen sähköflektin kytkimellä vai lämpötila anturilla toimivaks vai pyöriikö koko ajan?
    Last edited by Tone83; 08-09-2005, 10:01.
    Ex; Audi A3 1.8T ABT -97
    Ex; E36 325 coupe´ -92
    TalviLintta E28 520i -82
    jää lintta 316 4d -86
  • 325i4d
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 170
    • Haapavesi

    #2
    Originally posted by Tone83
    Kun itselläni olisi tarkoitus poistaa visko pois käytöstä ja laittaa sähköflekti tilalle E36 325 M50B25, niin onko kellä kokemuksia ton vaihdosta? Onko hankalakin toteuttaa..ja ootteko laittanu sen sähköflektin kytkimellä vai lämpötila anturilla toimivaks vai pyöriikö koko ajan?
    Miks vaihdat? mikä viskossa on vikana Anturillahan ne yleensä laitetaan..vain vanhoissa diisseli-volkkareissa olen itse nähnyt vielä "pakkokytkimelläkin"olevia.. ei pitäisi bemarin sitä tarvia jos on muuten jäähdytysjärjestelmä kunnossa

    Comment

    • alspe
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 3402
      • Tre

      #3
      Juu ei kai siinä ole mitään järkeä, että laittaisin koko ajan. Itse pitäisi viskon vaikka pari heppaa veisikin.

      Kuinka se visko muuten oikein toimii? Ilmeisesti lämpö johtuu pumpun akselia pitkin ja lämpölaajeneminen "kiristää" viskoa vai onko käämiä vai mikä siellä sisällä on?
      G30 520d xDrive
      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

      Comment

      • kake
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2002
        • 590
        • Kerava

        #4
        Itse laitoin lämpökytkimen (bosch 10€) termarikoteloon joka taas ohjaa relettä. Vesipumpun päästä jouduin sahaamaan viskon kierteet pois. (sai lisätilaa noin sentin)
        Itse kyllästyin siihen viskon "suhinaan". Eikä pyöri flekti ainakaan
        turhaan.

        Laitan vielä huonon kuvan tosta kytkimestä termarikotelossa.
        Last edited by kake; 20-10-2007, 18:42.
        Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

        Comment

        • toniwe
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 316
          • Lahti

          #5
          Löytyykö joltain valmistajalta sopivia "bolt-on" flektejä vai pitääkö ostaa jokin tarvike ja tehdä itse kiinnikkeet?

          Comment

          • Lakeson
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 649
            • Jyväskylä

            #6
            Samanlainen projekti edessä myös täällä, termostaattiohjattuna.

            Tuossa on viskon kytkin jäykkä, pohisee kylmänäkin niin pirusti. Nyt ei ole käytössä ollenkaan ja voisin sanoa että kyllä huomaa tehoissa eron. Dieselissä tuo viskon limppu on pirun iso(painava). Ehjä visko nyt ei niinkään vaikuta tehoihin.

            Lämmöt pysyy normaaleina, mutta pidemmissä pysäyksissä meinaa viisari kivuta yli puolenvälin. Herkästi nostavat lämpöjä vrt. japsiin.

            Idän ihmeessä nimeltä kirsikka on ohut flekti, semmonen on tarkotus tuohon istuttaa.
            Ei mopolla mahottomia..

            Comment

            • sqxo
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 902
              • no man's land

              #7
              Originally posted by alspe
              Kuinka se visko muuten oikein toimii? Ilmeisesti lämpö johtuu pumpun akselia pitkin ja lämpölaajeneminen "kiristää" viskoa vai onko käämiä vai mikä siellä sisällä on?
              Viskossa on jotain nestettä sisällä, vissiin silikoonipohjaista tms jos en väärin muista. En tiedä jäykkeneekö litku lämmetessä (niinkuin järki kyllä sanois) vai mitä tapahtuu, mut jotenkin se visko kuumana tarraa kiinni jos toimii. Eikä muuten tarraa Bemarin lämpömittarin puolivälissä ainakaan kokonaan, vaan kuulemma vasta kuumempana?

              Comment

              • alspe
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 3402
                • Tre

                #8
                Juu mä en oikein tajua kuinka se toimii, kun mulla se tuntuu olevan jäykempi kylmänä. Kuitenkaan mitään lämpö ongelmia ei ole. Syyläri on 2v vanha, että olisikohan se vielä niin hyvin lämpöä siirtävä, ettei viskolla ole "töitä" pahemmin.
                G30 520d xDrive
                EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                Comment

                • Janzki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 4947
                  • Lohja

                  #9
                  Originally posted by alspe
                  Juu mä en oikein tajua kuinka se toimii, kun mulla se tuntuu olevan jäykempi kylmänä. Kuitenkaan mitään lämpö ongelmia ei ole. Syyläri on 2v vanha, että olisikohan se vielä niin hyvin lämpöä siirtävä, ettei viskolla ole "töitä" pahemmin.
                  Itellä ainakii 320i Coupessa kylmänä ropelli pyörii kuin liukas kuulalaakeri konsanaan ja lämpinä auton käydessä jos sormet sinne laitat niin varmasti lähti nakit. Tosin kovin useesti en oo sen nähny pyörivän ja lämmöt on hyvin pysyny normaalissa. Oma mielipide on että tuota on turha ottaa pois tehojen toivossa. Pelkkää "amis" virittelyä, ostaa vaikka ladan siihen hommaa ja modaa siitä sen hihna ropellin vittuu jolloin voi saada ehkä +1hp..
                  Sähköposti.
                  IG: janzki_

                  Comment

                  • kake
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2002
                    • 590
                    • Kerava

                    #10
                    Originally posted by Janzki
                    Itellä ainakii 320i Coupessa kylmänä ropelli pyörii kuin liukas kuulalaakeri konsanaan ja lämpinä auton käydessä jos sormet sinne laitat niin varmasti lähti nakit. Tosin kovin useesti en oo sen nähny pyörivän ja lämmöt on hyvin pysyny normaalissa. Oma mielipide on että tuota on turha ottaa pois tehojen toivossa. Pelkkää "amis" virittelyä, ostaa vaikka ladan siihen hommaa ja modaa siitä sen hihna ropellin vittuu jolloin voi saada ehkä +1hp..

                    Mun mielestä siinä vaiheessa kannattaa vaihtaa sähkönen sinne
                    kun se visko leipoo kiinni, oli sitten "amis-viritystä" tai ei...
                    Osat maksaa saman kuin käytetty visko..

                    Voihan sinne ostaa käytetyn viskon joka leipoo taas kohta..

                    T:Kake "amis-virittelijä"
                    Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

                    Comment

                    • Janzki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 4947
                      • Lohja

                      #11
                      Originally posted by kake
                      Mun mielestä siinä vaiheessa kannattaa vaihtaa sähkönen sinne
                      kun se visko leipoo kiinni, oli sitten "amis-viritystä" tai ei...
                      Osat maksaa saman kuin käytetty visko..

                      Voihan sinne ostaa käytetyn viskon joka leipoo taas kohta..

                      T:Kake "amis-virittelijä"
                      No jos visko toimii niin miksi vaihtaa? Sitten kun leviää niin virittelee tuon tehoa tuovan sähköflektin.
                      Sähköposti.
                      IG: janzki_

                      Comment

                      • 525TurboIC
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 663
                        • Pomarkku

                        #12
                        itse oon kans vaihtamassa sähköflektiä ja tuli tässä mieleen et kummallepuolelle toi anturi kannattaa laittaa? ylä- vai alavesiletkun?
                        taitaa olla parempi yläletkun puolelle...?
                        Last edited by 525TurboIC; 08-09-2005, 18:29.

                        Comment

                        • Kenzu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 1285
                          • Vaasa

                          #13
                          ite oon laittaas ylä vesiletkuun sen anturin ja etupuolelle flektin ku e30 otti hihnapyörään kii..ja tulee siitä koneesta kierros herkempikin ku ottaa viskon pois ja laittaa sähkösen tilalle..
                          Lamborghini Gallardo
                          Ex:
                          F87 M2
                          F82 M4
                          F15 X5M50d
                          F31 330d
                          E60 M5
                          E46 M3
                          E63 645ci
                          E60 530d -07 M5D satinwhite
                          E36 M3 Turbo
                          E30 325 cäbi -92

                          Comment

                          • BMWsutii
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2004
                            • 53
                            • kuopio

                            #14
                            itse laitoin vanhasta 626 mazdasta syylärin omaan E30.. pienellä sovituksella meni heittämällä paikoilleen =) ja syylärissähän on jo sähköflekti valmiina. sitten vaan anturi vedenlömpötila anturin viereen.
                            Elämä on liian lyhyt..! Siksi osta BMW ja aja henkesi edestä!

                            Comment

                            • larmatin
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 1118
                              • Perttula

                              #15
                              saa sitten olla aikas tehokas sähkö pööni jotta korvaa viskon kokonaan.
                              tietysti jos ei paljoa ajele ruuhkissa niin pienikin puhallus riittä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎