Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Uudet tukivarret rikkikö???.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kujis
    Bimmer Rookie
    • Jul 2005
    • 39

    E36 Uudet tukivarret rikkikö???.

    Moro. Mikä ihme mahtaa olla vikana kun 316 e36 -92:een vaihdettiin tukivarret koska sen nivelen kumi. jonka nimeä en tiedä, oli väljistynyt. Nyt täysin uusissa tukivarsissa on sama juttu. Eli nivel klonksuu ja siinä on hirvee väljyys. Tukivarret ovat KL-Varaosasta. Onkohan vika uusissa tukivarsissa, asentajassa vai jossain muussa???
  • Gonzalez
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 2632
    • Seinäjoki

    #2
    Uudet/uusi pallonivel uudessa tukivarressa valmiiksi väljä?? Aika harvinaislaatuinen tapaus jos näin on... Ettei nyt vaan olisi jäänyt pultit löyhälle?!?

    ÄLÄ AJA METRIÄKÄÄN ENNENKÖ TARKISTAT!!!
    530d GT F07 2010
    325i E30 Cabriolet 1987

    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

    Comment

    • Kujis
      Bimmer Rookie
      • Jul 2005
      • 39

      #3
      Originally posted by Gonzalez
      Uudet/uusi pallonivel uudessa tukivarressa valmiiksi väljä?? Aika harvinaislaatuinen tapaus jos näin on... Ettei nyt vaan olisi jäänyt pultit löyhälle?!?

      ÄLÄ AJA METRIÄKÄÄN ENNENKÖ TARKISTAT!!!
      Kummatkin puolet vielä... Noh keskiviikkona selviää kun menen haukkumaan huoltomiehet. Ei mulle ainakaan tuu oikeen muuta mieleen. Oli ne sitte sanonu et raidetangon päät pitäis vaihtaa, mut ei kai ne noihin liity mitenkään. Autolla on kyllä pakko hieman ajella. Onko jotain tosi tärkeää syytä etteikö kannataisi.

      Comment

      • Gonzalez
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 2632
        • Seinäjoki

        #4
        Nosta etupää ylös, ota nivelistä kiinni ja käske jonkun heilutella renkaita. Ei asian varmistaminen sen vaikeampaa ole, ja selviää samalla onko klappi tukivarsien nivelissä ja jos ei niin missä.

        ---> Osaat varmaan itsekkin kuvitella mitä tapahtuu jos tukivarsi irtoaa toisesta päästään kesken ajon, vaikkapa 100kmh vauhdissa tai vähemmässäkin?!? Ite ainakin varmistaisin asian ennenkö tapan itseni tai jonkun muun... 80% varmuudella sielä kolisee ne raidetangon nupit, mutta varmista silti.

        Tuossa pari kuvaa helpotukseksi, ekassa tukivarsi ja tokassa näkyy raidetangonnupit--->
        http://www.realoem.com/bmw/showparts...42&hg=31&fg=05

        http://www.realoem.com/bmw/showparts...30&hg=32&fg=25
        530d GT F07 2010
        325i E30 Cabriolet 1987

        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

        Comment

        • Kujis
          Bimmer Rookie
          • Jul 2005
          • 39

          #5
          Tuossa pari kuvaa helpotukseksi, ekassa tukivarsi ja tokassa näkyy raidetangonnupit--->
          http://www.realoem.com/bmw/showparts...42&hg=31&fg=05

          http://www.realoem.com/bmw/showparts...30&hg=32&fg=25[/QUOTE]

          Hyviä kuvia. Väljä osa on toi tukivarren nro. 19. Ilmseisti nimeltään alapallonivel. Voi tietysti olla, että raidetangot päät kolisevat, mutta sen verta ilkeää liiketta tuo alapallo pitää, että jonkin täytyy olla vialla. Tämän sanoi juuri hetki sitten autonkorjaaja, jolta kävin kysymässä raidetankojen päiden vaihtoa. Pitää käydä kömpimässä auton alla koittamassa kiristämässä tuota nro. 8 mutteria. Kuinkahan kiree sen täytyy olla?

          Comment

          • dunkelblau
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 1151
            • Uusimaa

            #6
            Originally posted by Kujis
            Moro. Mikä ihme mahtaa olla vikana kun 316 e36 -92:een vaihdettiin tukivarret koska sen nivelen kumi. jonka nimeä en tiedä, oli väljistynyt. Nyt täysin uusissa tukivarsissa on sama juttu. Eli nivel klonksuu ja siinä on hirvee väljyys. Tukivarret ovat KL-Varaosasta. Onkohan vika uusissa tukivarsissa, asentajassa vai jossain muussa???
            Vaihdettiinko nyt siis alatukivarsien vaihdon yhteydessä myös niiden puslat??? (=se kumi joka myydään ja vaihdetaan erikseen tukivarren päähän tarvittaessa)
            "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

            Comment

            • Kujis
              Bimmer Rookie
              • Jul 2005
              • 39

              #7
              Originally posted by dunkelblau
              Vaihdettiinko nyt siis alatukivarsien vaihdon yhteydessä myös niiden puslat??? (=se kumi joka myydään ja vaihdetaan erikseen tukivarren päähän tarvittaessa)
              Kyllä, koska mieleen jäi korjaajan kommentti: "KL-varaosan tukivarret eivät sisältäneet puslia, joten hankimme ne erikseen".

              Comment

              • Kujis
                Bimmer Rookie
                • Jul 2005
                • 39

                #8
                Ratkaisu: Bemarien tukivarsissa olevat alapallonivelen kumi kuuluu olla elastinen sivusuunnassa, toisinkuin monissa muissa kulkuneuvoissa. Näytti tosin, että siellä väljää on, mutta näin kuuluukin olla. Rupeavat kolisemaan jos nivel on loppu. Joten no hätä =) Kolina mikä vielä sieltä kuuluu, tulee raidetankojen sisäpäistä.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎