Olisko syy-yhteyttä kun eikös lambdan tieto ohiteta 4000 kierroksen jälkeen eli boksi toimii ennalta ajettujen arvojen mukaan ?
BMW e36 318 is Ärsyttävä vika
Collapse
X
-
Lisäilmaluistia räpelsin ja ainakin liikkui sisällä se osa hyvin,ei löysästi vaan sopivan "tahmeasti",näin pitää ilmeisesti ollakkin?
Ilmamäärämittari antoi pikkasen liian kovan jänniteen tyhjäkäynnillä,saattaa olla syypäänä nykimiseen. Ja lambda oli ihan mykkä. Molemmat osat vaihtoon ja ihmetellään taas lisää. Oli muuten lambda lujassa.
Voi kun vaan vielä repis rahaa jostain millä maksaa osat
Mitähän tuollainen uusi is:n mittari kustantaa?
Last edited by Lötkö; 15-09-2008, 18:40.
Comment
-
Hatusta vedettynä 300-450 €.Originally posted by Lötkö View PostMitähän tuollainen uusi is:n mittari kustantaa?
Sinne päin: http://bmwfans.info/original/E36/Cou...3/ill-13_0363/
Comment
-
Taitaapi nuo määrämittarit olla uutena yleensä kalliimpia ku nykyaikasemmat massamittarit. Koita siirtää siellä IMM:n sisällä olevaa piirilevyä vähän eri asentoon jos se hiilipinta olis siitä levystä kulunu.Originally posted by Lötkö View PostOiskohan se hinta kuitenkaan ihan nuin kireä? Kl:n sivuilta ei löytyny tuohon malliin mittaria,mutta e36 325 massamittari oli 290 euroa.
Ilmamäärämittarin tieto ohitetaan jossain 4000rpm:n tienoilla, mutta eikai siinä vaiheessa vielä lambdaa?. Ehkä sitten sekin, en tiijä..Originally posted by jr66 View PostOlisko syy-yhteyttä kun eikös lambdan tieto ohiteta 4000 kierroksen jälkeen eli boksi toimii ennalta ajettujen arvojen mukaan ?Last edited by Racink; 16-09-2008, 12:10.
Comment
-
Tänään kävi kaveri kl:ssä ja sieltä ei koko härveliä löytyny. Soitin sitten äsken laakkoselle niin aikasa ukko tuhisi puhelimeen ja löyty mittari,438 euroa. Vittu mikä hinta.
Onkohan mitään mahollisuutta ehjätä tuota vanhaa mittaria esim. piirilevyn uusimisella? Ja saako niitä edes irrallisena ostettua? Tai saisko Ruotsista tai Saksasta tilattua jostain puljusta vähän edullisempaan hintaan?
Ensiapuna on nyt varmaan tehtävä se perinteinen ja siirtää sitä levyä hiukan,jos toimis sitten paremmin. Toista käytettyä/rikkinäistä ei kyllä viitsi ostaa.
Comment
-
Kasoppas siitä mittarista se Boschin numero ja kysy Boschin jälleenmyyjältä josko sellainen murikka olisi saatavana hieman edukkaammin. No halpahan se ei ole missään tapauksessa. Purkuosahan saattaa olla ihan hyvä ja kaiken lisäksi edullinen
Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
Originally posted by Lötkö View PostTänään kävi kaveri kl:ssä ja sieltä ei koko härveliä löytyny. Soitin sitten äsken laakkoselle niin aikasa ukko tuhisi puhelimeen ja löyty mittari,438 euroa. Vittu mikä hinta.
Onkohan mitään mahollisuutta ehjätä tuota vanhaa mittaria esim. piirilevyn uusimisella? Ja saako niitä edes irrallisena ostettua? Tai saisko Ruotsista tai Saksasta tilattua jostain puljusta vähän edullisempaan hintaan?
Ensiapuna on nyt varmaan tehtävä se perinteinen ja siirtää sitä levyä hiukan,jos toimis sitten paremmin. Toista käytettyä/rikkinäistä ei kyllä viitsi ostaa.
Tuosta jonkunlainen:
Last edited by Racink; 16-09-2008, 15:34.
Comment
-
Täytyypä kysellä,mutta millään ei viitsis laittaa rahoja käytettyyn kun se saattaa myös hajotakkin vähän ajan päästä.
Edit: Sieltähän se ebaysta löyty,mut lueskelin tuota niin oliko se nyt sitten 395 euroa vai tarkoitettiinko siinä vain uuden hintaa. Ja onko tuo uusi? Perkele kun ei taitu tuo Saksa niin huono lähteä tilailemaan,jokuhan vois helppiä?Last edited by Lötkö; 16-09-2008, 15:36.
Comment
-
Hinta on tuo 89.90e, mutta käytetty tuokin taitaa olla, ja vielä e36:sen. Mutta onkohan ne erilaisia(ei ainakaan osanumeron mukaan)?... Onko sulla siinä pyöreä liitin?Originally posted by Lötkö View PostTäytyypä kysellä,mutta millään ei viitsis laittaa rahoja käytettyyn kun se saattaa myös hajotakkin vähän ajan päästä.
Edit: Sieltähän se ebaysta löyty,mut lueskelin tuota niin oliko se nyt sitten 395 euroa vai tarkoitettiinko siinä vain uuden hintaa. Ja onko tuo uusi? Perkele kun ei taitu tuo Saksa niin huono lähteä tilailemaan,jokuhan vois helppiä?
Etk:n mukaan 1.8i M40:ssä sama mittari kuin 318is:ssä.
http://www.realoem.com/bmw/partxref....=on&showeur=on
Last edited by Racink; 16-09-2008, 17:12.
Comment
-
Pyöreä se liitin taitaa olla nuissa kaikissa M4x mottoreissa, sotkin vaan jotenkin m20:siin jossa on "litteä" liitin.Originally posted by Lötkö View PostPyöreä liiitin on joo. Uskoltaskohan sitä sitten ostaa tuommosen m40 mittarin,vois saada EHKÄ edullisemmin ja vois paremmin löytyäkkin.
Ja pitäs olla samat e36 ja e30:ssä,sama motskihan molemmissa eli tuo m42.
Kyllähän sen sitten uskaltaa ostaa M40:seen tarkotetun mittarin, päällä olevat numerot kannattaa kylläki tarkistaa että ovat samat uudessa ja vanhassa. Mutta pitäshän niiden olla.
Comment
-
Ainakin näissä takuupurkamoketjuista ostetuissa on kyllä ihan takuu, joten rikkinäistä ei kait kukaan pakota ostamaan?Originally posted by Lötkö View Post....Toista käytettyä/rikkinäistä ei kyllä viitsi ostaa.
Comment
-
Eikö kellään ole tähän vikaan mitään veikkausta?Originally posted by Seve View PostSanokaa ny mikä mulla voi olla vikana. Mitään imuvuotoa ei oo löytyny, lambda uusi, tyhjäkäynnin säätöventtiili uusi ja ilmamäärämittari toimii. Mikä muu voi vielä aiheuttaa tyhjäkäynnin seilaamisen? Autona e36 318iS -92sigpic
Comment
Comment