Announcement

Collapse
No announcement yet.

325-92 e36 hc-päästöt korkeat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ossi320ci
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 14
    • j-kylä

    325-92 e36 hc-päästöt korkeat

    siis tälläinen ongelma että tyhjä käynnillä hc päästöt n.300 luokkaa, kaikki muut päästöt ok. sitten taas kun kierrokset nousee vähän niin hc päästötkin tippuu normaaliks. missä vois olla vika,pitäs saaha auto leimalle ja oon arvuuttanu tätä
    autoo jo eri paikoissa n.400 euron eestä eikä vikaa löydy. et jos jollain olis ollu samanlaista ongelmaa ni viittisittekö laittaa tänne tietoo!!
  • Vanquish
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1961
    • Hki

    #2
    search...

    Comment

    • dre
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 1805
      • Heinävesi

      #3
      Eiköhän tuo ole jokatoisessa autossa vikana. Itse vaihdoin lambdan ja sillä korjaantuu. Katalysaattori paskana? Mitäs ne sitten ovat siellä sanoneet jos ei vikaa löydy?

      Comment

      • dunkelblau
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 1151
        • Uusimaa

        #4
        "Neulansilmä vasempaan, ja sataa oikeaan..."

        Ensiapu: Anna mennä!!! Niin että lambda hehkuu punasena, jos ei auta, vaihda se!

        "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

        Comment

        • ///MJ
          BTCF Member
          • Jan 2004
          • 1869
          • Joensuu

          #5
          Onko tyhjäkäynti alhaalla?
          Tai vaikka ei olisikin niin ehkä saat päästöt kohdilleen, kun nostat tyhjäkäyntiä lähelle tuhatta.
          Saatpahan leiman.
          Eli kaasuläpälle tulevan kaasuvaijerin vieressä olevaa ruuvia kiristämällä saat mekaanisesti nostettua tyhjäkäyntiä.
          Yhdellä auttanut.
          Last edited by ///MJ; 13-09-2005, 23:51.
          F36 428iA GC M-Sport
          Z3 2.8i Roadster Myytävänä

          M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

          M: E36 328i osia

          M: E39 business cd ja info display

          M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

          Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

          Comment

          • Cunttory
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2004
            • 1772
            • Kuopio

            #6
            Tuskimpa katti on paskana,jos muut arvot on kohdillaan.Itsellä oli aivan samat lukemat edellisessä autossa,kaikki muut arvot hyvät paitsi hc tyhjäkäynnillä.Tilasin uuden lambdan ja rupesin entistä irrottamaan,yllätykseksi gyntheri oli kiriny sormitiukkuuteen anturin.Ilmeisesti repi ilmaa sieltä?,kiriminen ja reilu lämmittelyajo -> mittaukseen:hc 0,4 tai jotain pientä se oli
            Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

            Comment

            • Gonzalez
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 2632
              • Seinäjoki

              #7
              Poljet putken kunnolla kuumaksi juuri ennen katsastusta ja jos ei auta niin lambda vaihtoon...
              530d GT F07 2010
              325i E30 Cabriolet 1987

              Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

              Comment

              • ossi320ci
                Bimmer Rookie
                • Feb 2004
                • 14
                • j-kylä

                #8
                Originally posted by ossi320ci
                siis tälläinen ongelma että tyhjä käynnillä hc päästöt n.300 luokkaa, kaikki muut päästöt ok. sitten taas kun kierrokset nousee vähän niin hc päästötkin tippuu normaaliks. missä vois olla vika,pitäs saaha auto leimalle ja oon arvuuttanu tätä
                autoo jo eri paikoissa n.400 euron eestä eikä vikaa löydy. et jos jollain olis ollu samanlaista ongelmaa ni viittisittekö laittaa tänne tietoo!!
                käytin merkki liikkeessä ja ne sano että se ei olis katti eikä lambda.. oon kyllä polkenu auton kuumaks ja mittauttanu mut ei ollu vaikutusta... lambda ei oo löysällä ja se on vaihdettu n. 8000km sitten.. voisko se mennä uudestaan noin nopeesti??

                Comment

                • ossi320ci
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2004
                  • 14
                  • j-kylä

                  #9
                  niin ja tyhjä käyntikin on meilkein 1000 et sitäkään ei oikeen voi nostaa!!

                  Comment

                  • dunkelblau
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 1151
                    • Uusimaa

                    #10
                    Originally posted by ossi320ci
                    käytin merkki liikkeessä ja ne sano että se ei olis katti eikä lambda..
                    Asiasanat: Merkkiliike huolto = paska homma!

                    Tää kyllä kuvastaa jälleen kerran hyvin sitä, minkä tasoista huolto Suomessa nykypäivänä on, ja vieläpä parhaaksi arvotetussa lafkassa...

                    Se lambda-vika ei aina näy testerissä / siinä voi olla heikko liitäntä / se on vaan niin ### laatua (tarvike). Yks vaihtoehto on myös myllyn lämpötila-anturit?

                    Tuleeks muille mieleen lisättävää?
                    "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #11
                      Onko melkein 1000rpm tyhjäkäynti normaalia? Tuntuu korkealta.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Lanttu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 1643

                        #12
                        Todennäköisesti sinulla on ilmavuoto jossain joutokäynnin säätöluistin tienoilla!

                        Comment

                        • ossi320ci
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2004
                          • 14
                          • j-kylä

                          #13
                          Originally posted by Lanttu
                          Todennäköisesti sinulla on ilmavuoto jossain joutokäynnin säätöluistin tienoilla!
                          ilma vuotoa ei ainakaan ole löytynyt ja lambdan vaihdoin eikä auttanut.. hc vaeltelee koko ajan mittauksessa n.100-250 välillä..olisikohan vielä jotain mikä siellä voisi olla????

                          Comment

                          • Hammurab
                            BTCF Member
                            • Apr 2005
                            • 146

                            #14
                            Kannattais joskus kokeilla tuohon korkeaan hc-arvoon sitä halvempaa remppaa, eli tulpat vaihtoon. Omassa seiskassa hc myös kohollaan, pienellä huudattamisella saa laskemaan mittauksen ajaksi. Tuttu asentaja oli sitä mieltä että tulpat alkais olee aikansa palvelleet.

                            Sinällään järkeenkäyvää että jos kipinä ei ole riittävän vahva niin palaminen ei ole täydellistä ---> hc-arvo nousee
                            E32 750iA

                            Comment

                            • ossi320ci
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2004
                              • 14
                              • j-kylä

                              #15
                              Originally posted by Hammurab
                              Kannattais joskus kokeilla tuohon korkeaan hc-arvoon sitä halvempaa remppaa, eli tulpat vaihtoon. Omassa seiskassa hc myös kohollaan, pienellä huudattamisella saa laskemaan mittauksen ajaksi. Tuttu asentaja oli sitä mieltä että tulpat alkais olee aikansa palvelleet.

                              Sinällään järkeenkäyvää että jos kipinä ei ole riittävän vahva niin palaminen ei ole täydellistä ---> hc-arvo nousee
                              tulpat vaihdettu n.200km sitten.. mietin täs ilmamassamittaria et voisko siinä olla vikaa?? kertoisko joku paljonko kyseinen laite maksaa?? täytyy kokeilla pistaa kyl ekaks masinolia litra tankkiin ja käydä mittauttaa...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎