joo eli taas kerran 36 coupen lasit ja vika olis semmonen etteí lasit laske kerralla vaan pitää "näpyttää" katkasiaa...onko laseille rele jossain?ku sulake boksissa ei ollu..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 sähkölasit
Collapse
X
-
Sama vika ja kiinnostais itseäkin tietää voiko tota korjata ite? Uuden moottorinkin osto meni puihin kun eräs (oma topikkikin löytyy aiheesta) klubilainen kusi silmään ja 70 egeä meni sen sileän tien. Ton jälkeen ei oo kiinnostanu pahemmin ikkunamoottorihommelit kiinnostanu.Current:
Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73
Previous:
Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i
-
-
Moro,
itellä e36 sedan versio ja olen tehnyt seuraavanlaisia johtopäätöksiä:
lasien liikuttamiseen liittyy jotenkin moottorin ottama virta? eli kun lasia esim suljetaan ja lasi on mennyt täysin kiinni, on lasin vastassa peltiä ja näin ollen moottori ei jaksa enää työntää lasia ja virta on silloin suuri ja lasien nosto pysähtyy(mitään rajakytkimiä siellä ei ilmeisesti ole). ilmeisesti näin myös avattaessa. Tästä suuresta virrasta johtuen aina kun nappia painaa, moottori pyörähtää hetken ja lasit liikkuu vain sentin???
ikkunoiden ohjain sijaitsee hanskalokeron takana olevasta boksista johon menee kolme erillistä kaapelinippua/liitintä. joku kutsui sitä bodycomputeriksi?.
Sain omaani koslaan kyseisen vian aikaiseksi kun irroitin yhden niistä kolmesta liittimestä keskuslukitusta asentaessani.(samasta boksista löytyy keskuslukitus, kattoluukku ym.ohjaukset).
ELi mitä itellä nyt mieleen juolahtaa:
Kannattaa avata ovipahvit ja tarkastaa+voidella kaikki liukuvat pinnat jotta lasi pääsee herkästi liikkumaan jolloin moottorin ottama virta myöskin pienenee.
ja toinen ehkä ei niin hyvä idea, tarkastaa oveen menevä kaapeli nippu ettei ole piuhoja poikki tai ota auton runkoon jolloin sinne bodycomputeriin menevä virtatieto olisi virheellinen.. Itse en usko moottoreihin pätkääkään kun se "hörähtää" kuitenkin joka painalluksella. Eiko näin?
Comment
-
-
Tämä on täysin mutua ja pohja tulee renaulteista: Lasit on kadottanut asematietonsa ja ne pitää opettaa uudestaan. En tiiä miten bemareissa tämä onnistuu, mutta renaulteissa muistaakseni lasit ylös ja painaa nostonappia pohjassa x (5-10?) sekuntia. Itse kokeilisin samaa.N62 Money Spender Club
Comment
-
-
Mikähän mahtaa olla vikana että kuskin sivulasi ei nouse aina kerrasta ylös asti, vaan tökkää kesken matkan ja tulee pari senttiä takas alas. Viime talvena teki tota tosi usein, nyt on hieman helpottanu, mutta ärsyttävää toi on silti. Ei ole mitään väliä painaako sitä nappulaa kokoajan vai käyttääkö sitä "mukavuustoimintoo".BMW 330e Touring -21
Ex: BMW 530d Touring -08 - BMW 320d Touring -08 - BMW 320i Touring -04 - BMW 328i Cabriolet -96 - BMW 320i Touring -01 - BMW 528iA Touring -99 - BMW 520i -87 - BMW 318i -88 - BMW 518i -86 - BMW 320i Coupe -94
Comment
-
-
Originally posted by HunniMikähän mahtaa olla vikana että kuskin sivulasi ei nouse aina kerrasta ylös asti, vaan tökkää kesken matkan ja tulee pari senttiä takas alas. Viime talvena teki tota tosi usein, nyt on hieman helpottanu, mutta ärsyttävää toi on silti. Ei ole mitään väliä painaako sitä nappulaa kokoajan vai käyttääkö sitä "mukavuustoimintoo".
Eli ku painaa napista lasin ylös sillä "mukavuustoiminnolla" niin aina ei mee kerralla vaan jää esim. puoliväliin ja sitte pitää nostattaa sillain pienissä patkissä ku ei meinaa muuten mennä.
Läheskään aina näin ei kuitenkaan käy.
Ite oon kallistumassa semmoseen syyhyn, että ikkuna kulkee "liian" tiiviisti siinä. Ku täytyyhän tuossa mekanismissa olla joku turva systeemi, että jos on esim pää välissä, niin rusenna sitä. Niin nostomekanismi luulee olevan jotain edessä... Eli aikomuksena on tässä lähipäivinä käydä tiivisteet läpi silikonipuikolla ja katsoa auttaako se mitään.Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
EX:
Chevy Suburban K2500 4x4 -97
Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
E36 320i Coupe, E21 318i
MB W115 240D
Comment
-
-
mulla on/oli san moinen ongelma coupessa että mukavuustoiminto ei apukuskin ikkunaa nostanut kerralla ylös asti vaan pysähtyi ja otti pätkän takasin päin...
joteskin mulla on sellanen olo että näissä ikkunoissa ei olisi sitä turvallisuus jutskaa että jos pää on välissä niin se pysähtyy ja ottaa alas päin. vai onko kuitenkin ...
kuulin sellasta juttua joskus että asnto tunnistin olisi jotenkin kulunut tai jotain muuta. et vika ois siellä???...
No itsellä toi vika korjaantu joteskin kummasti. yks päivä vaan ikkuna alkoi pelittämään niinkuin kuuluikin...
sen vaan muistan että ikkunan tiiviste piti hirveetä narinaa silläkertaa että tuskin tiivisteiden voitelu siihen auttaa...sigpic
E46 2d 330 -02
EX.
E36 2d 328 -97
e92 335d -07
330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
Audi S4 -99 (324hp/497nm)
Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
Bmw 325 iA 2D -93
Bmw 325 4d -92
Comment
-
-
Originally posted by teppo_hSama ongelma on myös täällä...
Eli ku painaa napista lasin ylös sillä "mukavuustoiminnolla" niin aina ei mee kerralla vaan jää esim. puoliväliin ja sitte pitää nostattaa sillain pienissä patkissä ku ei meinaa muuten mennä.
Läheskään aina näin ei kuitenkaan käy.
Ite oon kallistumassa semmoseen syyhyn, että ikkuna kulkee "liian" tiiviisti siinä. Ku täytyyhän tuossa mekanismissa olla joku turva systeemi, että jos on esim pää välissä, niin rusenna sitä. Niin nostomekanismi luulee olevan jotain edessä... Eli aikomuksena on tässä lähipäivinä käydä tiivisteet läpi silikonipuikolla ja katsoa auttaako se mitään.
Ei o esittää varmaa ratkaisuu, mut helpotus tohon "nypytykseen" on: eli ittellä toine lasi kans pysähtyy välillä, mut ku painaa napin kunnolla pohjaa(ja pitää pohjassa), ni se ohittaa ne pysähtymiskohdat ja menee ylös asti. Samalla sen kyl kuulee hyvin, et mis kohtaa se olis normaalisti pysähtyny.Tapaturmassa irronnut käsi pystyy jo vähän vasaroimaan.
Otsikko Aamulehdessä 12.1.
Comment
-
-
Itselläni puolestaan on sellainen ongelma, että kuskin lasi haluaa viimeisen kymmenen viidentoisa sentin matkalla pyrkiä tiivisteen päälle lasia ylös nostaessa. Vilkaisin jo oven sisäpuolelle, mutta ei siellä mitään mainittavaa näkynyt. Sattuisiko kenellekään tulemaan mitään mieleen?
Pahoittelen threadin kaappausta..
Comment
-
-
samantyyppinen, mutta vielä mutkikkaampi ongelma..
Mulla 325i -91 sedanissa "pieniä lapsenvikoja"..
Ostin auton viime keväällä, ja kaikki sähköllä toimivat (kuten lasit, keskuslukitus) toimivat suht normaalisti.. eli suht tarkoittaa: kun oli kosteaa keskuslukitus temppuili: sain ainoastaan kuskin puolen oven kiinni, jonka jälkeen piti avata takaovi ja pistää pelkääjänpuolen nappula alas, jolloin ovet napsahtivat kiinni.
Sähköiset etulasit toimivat myös "hivenen" oudosti.. eli jälleen kostealla eivät tahtoneet aueta heti, vaan piti odottaa ja ajella vähän aikaa ennen kuin alkoivat toimia normaalisti... nyt eivät toimi enää ollenkaan.
Olen kysellyt monista eri lähteistä ja saanut yhtä monta vastausta
Nyt olen mielessäni karsinut vaihtoehdot kahteen: joko moottorin maadoituksessa vikaa (jota vähän epäilen), tai jonkinlainen kampa, joka sijaitsee kuskin puolen maton alla on kastunut tai hapettunut. Tämä kampa kuulemma ohjaa sekä keskuslukitusta ja sähkölaseja (ensimmäisten e36 tyyppivikoja kuulemma).
Nyt haluaisinkin tietää onko jollain samankaltaisia ongelmia? Eli kannattaako alkaa sorkkimaan ja kaivamaan tuota mysteeristä kampaa esiin....
Comment
-
-
Originally posted by jannesItselläni puolestaan on sellainen ongelma, että kuskin lasi haluaa viimeisen kymmenen viidentoisa sentin matkalla pyrkiä tiivisteen päälle lasia ylös nostaessa. Vilkaisin jo oven sisäpuolelle, mutta ei siellä mitään mainittavaa näkynyt. Sattuisiko kenellekään tulemaan mitään mieleen?
Pahoittelen threadin kaappausta..E70 X5 3.0d -07
E39 530da touring -99
ex: E36 325i sedan -93
Comment
-
Comment