Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lohkolämmitin e36 M3 3,2 (S50B32)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hawkki
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 458
    • Vuosaari

    Lohkolämmitin e36 M3 3,2 (S50B32)

    Lohkolämppäreistä on ollut jonkinverran puhetta täällä foorumilla, myöskin m3 3,0 löytyy keskustelua. Minä en ainakaan löytänyt nopealla haulla mitään juttua m3 3,2 lohkolämppäreistä että mitkä kävis ja miten vaikeita ovat asentaa.

    Eli jos joku tietäs miten asia on näiden kanssa niin tieto olisi tervetullutta, talvi tuossa tekee tuloaan...
    Last edited by hawkki; 17-09-2005, 12:24.
  • hawkki
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 458
    • Vuosaari

    #2
    Eikö tosiaan yhdelläkään 3,2 ämmän omistajalla joka tätä foorumia lukee ole lohkolämppäriä ?

    Itse olen selvittänyt ja saannut selville senverran että DEFA:lta löytyy --91 ja 2001-- m3:siin lohkolämppäriä eli S14 sekä S54 moottoreihin.

    Eikös S54 ole lohkoltaan hyvin lähellä S50B32:sta eli sopisiko mahdollisesti S54:n lohkolämppäri tuohon S50B32 ?

    Comment

    • Slow_M3
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2004
      • 779

      #3
      Mulla on semmonen muistikuva että toi S54 defan lämppäri on säteilyvehje eli hidas ja paljon energiaa hukaava... Luulis että se defan 145 menee ihan samalla tavalla tossa 3,2 litrasessa kun 3,0:ssa
      sigpic

      Comment

      • hawkki
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 458
        • Vuosaari

        #4
        Talvi tekee tuloaan, mutta ketään en ole löytänyt joka voisi lohkolämmittimen tuohon kiesiin asentaa. Upataan nyt tämäkin jos joku asiasta tietävä sattuis lukemaan. Vaikea uskoa että kaikki suomen m3:set 3,2 myllyllä olis ilman lohkolämppäriä.

        Eli kokemuksia? tietoa? huhuja? jotain.. ?

        Comment

        • timi75
          Newbiemmer
          • Aug 2005
          • 17

          #5
          sen tiiän

          että jos on alumiini lohko niin siihen ei käy kuin säteilylämmitin.letkulämmitin ei käy.!!!

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by timi75
            että jos on alumiini lohko niin siihen ei käy kuin säteilylämmitin.letkulämmitin ei käy.!!!
            Mä en ymmärrä tuota yhtäläisyyttä nyt tässä hommassa, miksi muka letkulämmitin ei kävisi jos sellainen ollenkaan olisi mahdollista laittaa, mitä eroa sillä letkulla on jos on valu- tai alumiini lohko??

            Joskus muistan lukeneeni että tuohon kävisi jonkun dieselin olisko ollu 520/320d lämmitin tai sitten se oli 3.0 malliin.
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • Slow_M3
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2004
              • 779

              #7
              Originally posted by timi75
              että jos on alumiini lohko niin siihen ei käy kuin säteilylämmitin.letkulämmitin ei käy.!!!
              S50B32=rautalohko

              Letkulämppäri voi lämmittää koneen aika epätasaisesti ja kuulemma saattaa sotkea käynnin ihan perseelleen (anturit kuumia, kone kylmä tjsp)

              Oletkos kysynyt sen defan 145 sopivuutta mistään?
              sigpic

              Comment

              • sipi
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2005
                • 320
                • Helsinki

                #8
                Nostetaas vanha topicci ylös, eli löytyykö ratkaisua lohkolämppärin osalta? Defan luettelosta ei ainakaan suoraan löytynyt mallia s50b32 koneeseen.
                e39 M5 Carbonschwarz '2001
                ex: e36/7 Z3M Roadster '1998 - "Hamann"
                ex: e36 328i Coupe '1995 - Powered by Dr. Shrick (232hp)

                Comment

                • Hebbu ///M3
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2003
                  • 1627
                  • Dallas

                  #9
                  mullon letkulämppäri termostaatilla m50b25 ja ainakin lähemmäs -30 astetta tarvi olla koko yön tolpan nokassa että oli aamulla lämmin. Mitä kädellä koittelin niin kansi oli tulipellin luota käden lämpönen ja lämpömittari siinä sinisen yläkohassa, eikä mitään häiriöitä ollu pakkasilla. Ainoo haitta on että jos on sellanen tolppa missä on joku maksimi 2tuntii mitä se lämmittää niin ei ehi paljoo kone lämmetä, siksi onki toi eberi.
                  Sotkamo Connection

                  Comment

                  • sipi
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2005
                    • 320
                    • Helsinki

                    #10
                    Juu, 2h tolppa juurikin löytyy :(
                    e39 M5 Carbonschwarz '2001
                    ex: e36/7 Z3M Roadster '1998 - "Hamann"
                    ex: e36 328i Coupe '1995 - Powered by Dr. Shrick (232hp)

                    Comment

                    • e36coupe
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2004
                      • 720
                      • Nokia

                      #11
                      Originally posted by hawkki View Post
                      Lohkolämppäreistä on ollut jonkinverran puhetta täällä foorumilla, myöskin m3 3,0 löytyy keskustelua. Minä en ainakaan löytänyt nopealla haulla mitään juttua m3 3,2 lohkolämppäreistä että mitkä kävis ja miten vaikeita ovat asentaa.

                      Eli jos joku tietäs miten asia on näiden kanssa niin tieto olisi tervetullutta, talvi tuossa tekee tuloaan...


                      Vanha topic, mutta selkeätä vastausta ei tunnu vieläkään foorumeilta löytyvän...

                      Eli sopiiko 3,2l ämmään esim. Toi defa 145 lohkolämppäri? tai joku muu lohkoläppäri? Mikäli jollakin on lohkolämppäri niin onko ollut tarvetta jonkinlaiselle lämmöneristeteipille tms.?

                      Jokohan saisi joltakin vihdosta viimein SELKEÄN vastauksen tähänkin asiaan?
                      Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

                      Työn alla: E21 320/6
                      Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

                      Comment

                      • RedBullet
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2007
                        • 256
                        • Anttola

                        #12
                        Originally posted by e36coupe View Post
                        Vanha topic, mutta selkeätä vastausta ei tunnu vieläkään foorumeilta löytyvän...

                        Eli sopiiko 3,2l ämmään esim. Toi defa 145 lohkolämppäri? tai joku muu lohkoläppäri? Mikäli jollakin on lohkolämppäri niin onko ollut tarvetta jonkinlaiselle lämmöneristeteipille tms.?

                        Jokohan saisi joltakin vihdosta viimein SELKEÄN vastauksen tähänkin asiaan?

                        Samaa etsin itse pitkään n. vuosi sitten... Ja päädyin säteilijään, kun muuta en löytänyt. Toiminut ainakin mulla hyvin.

                        Laitettiin siis VW V10 TDI Touaregiin tarkoitettu säteilijä sisähaaralla. Taisi olla Defan malli 2810 :think
                        No coffee breaks... No weekends... No sick days...

                        "What do I do? I'm a athlete & yeah, it's a job. Only the day doesn't start at 9 & it won't end at 5. It starts from the time I open my eyes to the time I shut them. It's not a 5 day work week. I live it 24/7... This is a job. This is my life."

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎