Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vaikka mitä ongelmia E36:essa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ville-325
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 213

    Vaikka mitä ongelmia E36:essa

    Auto on E36 325 coupe -92.

    Ongelma 1: yleisvika että tyhjäkäynti hummaa 0-1000 kierroksen välillä. Eli meinaa sammua ja sitten nostaa taas tonniin kierrokset ja takas. Tätä ei esiinny koko aikaa, mutta päivittäin kuitenkin. Lisäksi tähän samaan ongelmaan liittyy että savuttaa tosi paljo. Sellasta vesihöyryn tapasta vaaleeta savua. Vai onko se vesihöyryä? Samalla kulutus huitelee taajama-ajossa helposti + 15 litraa ja kun lyö kaasun pohjaan ni saattaa mennä sinne yli 30 litralle (kyse on siis mittariston kulutusnäytöstä). Ja sitten ku moottorijarruttaa ni kulutusmittari menee vasta muutaman sekunnin päästä nollille tai ei mene ollenkaan. Huoltoasemalla kävin pakokaasutestin teettämässä ja lambda-arvot olivat kohdallaan, eli siinä ei siis vika todennäköisesti ole.

    Ongelma 2. Vaihdetta vaihtaessa joko isommalle tai pienemmälle kolahtaa perässä tosi isosti. Ulinaa ei kuitenkaan kuulu eikä liikkeellä ollessa huomaa mitään paitsi tosiaan sitten ku vaihtaa vaihdetta tai kytkimen painaa pohjaan ni kolahtaa pahasti. Mikähän siinä vois olla?
  • Tomppa123
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1980
    • Salo

    #2
    tyhjäkäynti

    mulla oli tyhjäkäynnin kanssa samantapaisia ongelmia aaltoili 500-1500 syynä oli tyhjäkäynnin tunnistinanturi rikki.. sen näki suoraaan kun lyötiin bemari liikkeessä piuha konehuoneeseen kiinni.. koneekta näkyi et anturi rikki...

    Comment

    • Ville-325
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2003
      • 213

      #3
      Maksoiko paljo tuo vikakoodin luku? Entä ite anturi?

      Comment

      • siksta
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 675
        • Orimattila

        #4
        Ongelma 1: Itse veikkaisin ilmamäärämittaria. Parin kaverin autossa ainakin on tuo ollut syynä tyhjäkäynnin seilaamiseen. Seilasiko tuo tyhjäkäynti silloin, kun kävit pakokaasutestissä? Jos ei niin, silloin pakokaasuarvot saattaa ihan hyvin olla normaalit, kun vika ei ole "päällä".

        Ongelma 2: Tähän en osaa varmasti sanoa mitään, mutta vaikuttais siltä, että väljää on jossain. Luultavasti jossain takakelkan puslissa.

        Korjatkaa/tarkentakaa muut, jos näette parhaaksi.
        F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

        Comment

        • insp
          BTCF Member
          • Sep 2002
          • 827
          • Iittala

          #5
          Perän kolina oli itsellä (tosin e30:ssa), niin kardaanin ristinivel. Tietenkin se voi olla myös takakelpan puslat, perän kannatinpusla tai että perä on yksinkertaisesti väljä.
          ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            #6
            Tuohon tyhjäkäynti vikaan koitas huviksee puhdistaa tuo tyhjäkäyntimoottori. Voi olla paskane ja sillon saa aikaa kans tollasta. Searchilla löytää siitä paljon juttua.

            Sitten tuon perän kolina johtunee siitä että puslat on menny sieltä takaa. Ja jos missään ei ole merkintää että koskaan vaihdettu niin varmasti on sököt. Veteleekö pahasti uriin jne..? Toinen voisi olla tämän kartaanin "rättinivel".
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            • Ville-325
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2003
              • 213

              #7
              Kiitoksia paljon kaikille vastauksista! Tuo kolinajuttu tuli aikaslailla yhtä äkkiä. Eli tuossa eilen illalla lähin ajelemaan niin aluksi sillon tällön kolahteli mutta illan mittaan se sitte alko kolisemaan aina vaihdetta vaihtaessa. Ja ei oo kumia pahemmin suttuutettu eli en usko että perässä ois mitään. Ja ei se mitenkään löysältä tunnu.

              siksta: joo itse asiassa ei seilannu sillon ku oli testissä. Tunnostas että jos joku osa on ihan oikeasti paskana ni sillonhan tuo tyhjäkäynti pitäs seilata koko ajan eikä vain sillon tällön.

              Eli se tyhjäkäyntimoottorin puhistus vois olla paikallaan. Millasilla aineilla se kannattas puhistaa?

              Comment

              • Janzki
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 4947
                • Lohja

                #8
                Originally posted by Ville-325
                Kiitoksia paljon kaikille vastauksista! Tuo kolinajuttu tuli aikaslailla yhtä äkkiä. Eli tuossa eilen illalla lähin ajelemaan niin aluksi sillon tällön kolahteli mutta illan mittaan se sitte alko kolisemaan aina vaihdetta vaihtaessa. Ja ei oo kumia pahemmin suttuutettu eli en usko että perässä ois mitään. Ja ei se mitenkään löysältä tunnu.

                siksta: joo itse asiassa ei seilannu sillon ku oli testissä. Tunnostas että jos joku osa on ihan oikeasti paskana ni sillonhan tuo tyhjäkäynti pitäs seilata koko ajan eikä vain sillon tällön.

                Eli se tyhjäkäyntimoottorin puhistus vois olla paikallaan. Millasilla aineilla se kannattas puhistaa?
                Eikös sinne ole crc:tä tungettu jne..Tulee semmosta mustaa kakkaa ulos sieltä..
                Sähköposti.
                IG: janzki_

                Comment

                • Tomppa123
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 1980
                  • Salo

                  #9
                  mullakin epöiltiin aluksi ilmamäärämassamittaria mut ei ollut se testi oli ainakin täällä salossa ilmainen ja uusi anturi maksoi 75€ ja se on todella helppo laittaa itse paikkaan!

                  Comment

                  • Ville-325
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2003
                    • 213

                    #10
                    Kolinan syy selvis: Perän kumityynyn pultti oli löystyny ni perä pääsi aina liikahtamaan vaihetta vaihtaessa. Pultti vain takasi kireälle ni homma oli onneksi sillä selvä. Täytyy siinä vikakoodin luvussa käyttää vielä ens viikolla ni toivottavasti siinä selviää sitte se tyhjäkäyntiongelma.

                    Comment

                    • saulih
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 208
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Mikä pultti?

                      Originally posted by Ville-325
                      Kolinan syy selvis: Perän kumityynyn pultti oli löystyny ni perä pääsi aina liikahtamaan vaihetta vaihtaessa. Pultti vain takasi kireälle ni homma oli onneksi sillä selvä. Täytyy siinä vikakoodin luvussa käyttää vielä ens viikolla ni toivottavasti siinä selviää sitte se tyhjäkäyntiongelma.
                      Mikä pultti mahtoi olla löysässä tuosta kuvasta?

                      Mulla pitää kans pikku kolauksen vaihtaessa..

                      Comment

                      • Ville-325
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2003
                        • 213

                        #12
                        Se oli tästä kuvasta http://www.realoem.com/bmw/showparts...71&hg=33&fg=10 pultti 15.

                        Comment

                        • Ville-325
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2003
                          • 213

                          #13
                          Tuossa vaihoin tänään tulpat, niin ne tulpat oli ihan mustat. Eli viittais vähän että rikkaalla kävis kone. Niin voiskohan tuo tyhjäkäynnin seilaus ja mahdollinen rikkaalla käynti johtua paskana olevasta ilmamäärämittarista? Vai aiheuttaako se edes tuommosia ongelmia? Maanantaina meen vikakoodin luetuttamaan, toivottavasti siinä selviää jotaki.

                          Ja sitten tuosta tyhjäkäyntiventtiilin puhistuksesta. Kuinka helevetissä te ootte saanu sen pois sieltä? On meinaan melko ahas paikka ku tänään tutkiskelin sitä. Tai kyllä sen muuten varmaan sais pois mutta miten ootte sen klemmarin saanu takas paikolleen? Kun se klemmari oli sellanen "kertakäyttöklemmari" eli pitää pihdillä puristaa paikolleen. Kun ei viiti kuitekaan imusarjaa alkaa pois repimään..
                          Last edited by Ville-325; 15-10-2005, 21:40.

                          Comment

                          • pete81
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 2056
                            • .........

                            #14
                            Originally posted by Ville-325
                            Ja sitten tuosta tyhjäkäyntiventtiilin puhistuksesta. Kuinka helevetissä te ootte saanu sen pois sieltä? On meinaan melko ahas paikka ku tänään tutkiskelin sitä. Tai kyllä sen muuten varmaan sais pois mutta miten ootte sen klemmarin saanu takas paikolleen? Kun se klemmari oli sellanen "kertakäyttöklemmari" eli pitää pihdillä puristaa paikolleen. Kun ei viiti kuitekaan imusarjaa alkaa pois repimään..
                            tuossa ohjeet puhdistushommaan jos yhtään auttaa!

                            Comment

                            • Ville-325
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2003
                              • 213

                              #15
                              Joo kiitos linkistä, oon tuota jo aikasemminki vilkuillu..Ei vaan meikäläisen kädet meinaa mahtua tuonne

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎