Oisko kenelläkään samankaltaisia ongelmia ollut että kylmänä lähtee hyvin käyntiin ja käy nätisti tyhjä käyntiä mutta kaasua ei siedä antaa kunnolla... rupee pätkimään/nykimään. Lämmällä koneella ei mitään ongelmia!
Bmw e36 320-94 Kylmänä ongelmia!
Collapse
X
-
Mulla ainakin kone käyttäytyy ihan samanlaisesti, olen ollut kallistumassa siihen suuntaan että kyse on pikemmin ominaisuudesta kuin viasta. Aion tosin kokeilla myös tuota DME:n lämpöanturin vaihtamista kun seuraavan kerran tulee vaihdettua jäähdytysnesteet, mutta luulisi että kone ei lähtisi kunnolla käyntiin kylmänä jos lämpöanturi kertoisi sen olevan mukamas lämmin - tiedä häntä sitten.e90 330d -05
Comment
-
Vahvasti epäilen, ettei m50-koneessa ole sellaista "ominaisuutta". Itsellä saa painaa kaasua kuinka tykkää ja aina vetää kuten 150 Hp voi e34:sta kuljettaa, tietenkin voimattamampi kylmänä kuin lämpöisenä.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
No joo, mulla tuo ei ilmene oikeastaan nykimisenä vaan kone tuntuu "tukehtuvan" kaasua painettaessa heti kylmäkäynnistyksen jälkeen. Ei siis edes lievää hyytyneisyyttä, vaan kone ei siedä juuri ollenkaan kaasun painamista. Kulku paranee kyllä nopeasti normaaliksi kun motti ehtii vähänkin lämmetä. Käyntiin lähtee aina kuin palmun alta, ja tyhjäkäynti on normaalia. Pitää varmaan koettaa vaihtaa tuo lämpöanturi piakkoin, jos on tosiaan noin kuin Alspe kerrot.e90 330d -05
Comment
-
Olen aiemmin jo kokeillut herkistellä liitintä, mutta se ei auttanut. Eli ei auta kuin koettaa vaihtaa seuraavaksi koko anturi. Tulpat, suodattimet yms. on kunnossa, en keksi todella muuta syntipukkia tuolle pikku harmille kuin tuo motin lämpöanturi. Ja tosiaan etummainen on tuo moottorinohjauksen anturi.e90 330d -05
Comment
Comment