Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e36 320-94 Kylmänä ongelmia!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jarppa82
    Newbiemmer
    • Sep 2005
    • 7

    Bmw e36 320-94 Kylmänä ongelmia!

    Oisko kenelläkään samankaltaisia ongelmia ollut että kylmänä lähtee hyvin käyntiin ja käy nätisti tyhjä käyntiä mutta kaasua ei siedä antaa kunnolla... rupee pätkimään/nykimään. Lämmällä koneella ei mitään ongelmia!
  • Lanttu
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 1643

    #2
    Lämpötila-anturi joka antaa tiedon moottorinohjausjärjestelmälle. Löytyy sylinterikannen etuosasta. Kannattaa aluksi tarkastaa johtoliitokset, käyttää vaikka irti ja takaisin.

    Comment

    • hopeanuoli
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 211
      • Helsinki

      #3
      Mulla ainakin kone käyttäytyy ihan samanlaisesti, olen ollut kallistumassa siihen suuntaan että kyse on pikemmin ominaisuudesta kuin viasta. Aion tosin kokeilla myös tuota DME:n lämpöanturin vaihtamista kun seuraavan kerran tulee vaihdettua jäähdytysnesteet, mutta luulisi että kone ei lähtisi kunnolla käyntiin kylmänä jos lämpöanturi kertoisi sen olevan mukamas lämmin - tiedä häntä sitten.
      e90 330d -05

      Comment

      • alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3402
        • Tre

        #4
        Vahvasti epäilen, ettei m50-koneessa ole sellaista "ominaisuutta". Itsellä saa painaa kaasua kuinka tykkää ja aina vetää kuten 150 Hp voi e34:sta kuljettaa, tietenkin voimattamampi kylmänä kuin lämpöisenä.
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

        Comment

        • Lanttu
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 1643

          #5
          Lievä hyytyneisyys on todellakin ominaisuus, kun lämpömittari on sinisen palkin kohdalla, mutta ei nykiminen!

          Comment

          • hopeanuoli
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 211
            • Helsinki

            #6
            No joo, mulla tuo ei ilmene oikeastaan nykimisenä vaan kone tuntuu "tukehtuvan" kaasua painettaessa heti kylmäkäynnistyksen jälkeen. Ei siis edes lievää hyytyneisyyttä, vaan kone ei siedä juuri ollenkaan kaasun painamista. Kulku paranee kyllä nopeasti normaaliksi kun motti ehtii vähänkin lämmetä. Käyntiin lähtee aina kuin palmun alta, ja tyhjäkäynti on normaalia. Pitää varmaan koettaa vaihtaa tuo lämpöanturi piakkoin, jos on tosiaan noin kuin Alspe kerrot.
            e90 330d -05

            Comment

            • alspe
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 3402
              • Tre

              #7
              Voihan se olla ihan kosketushäiriöä, ei välttämättä rikki. Onko kaikki kuluvat vaihdettu? Tulpat, suodattimet?
              G30 520d xDrive
              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

              Comment

              • jarppa82
                Newbiemmer
                • Sep 2005
                • 7

                #8
                Pitää tarkastaa ne lämpö-anturin johto liitokset ensiksi jos niissä on jotain kosketus häikkää...

                Comment

                • Lanttu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 1643

                  #9
                  Siellä on kaksi anturia, toinen on lämpömittarille. Mutta ei se haittaa vaikka herkistelee molemmat. Muistaakseni etummainen (kun katsot moottoria auton edestä) on moottorinohjaukselle.

                  Comment

                  • hopeanuoli
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 211
                    • Helsinki

                    #10
                    Olen aiemmin jo kokeillut herkistellä liitintä, mutta se ei auttanut. Eli ei auta kuin koettaa vaihtaa seuraavaksi koko anturi. Tulpat, suodattimet yms. on kunnossa, en keksi todella muuta syntipukkia tuolle pikku harmille kuin tuo motin lämpöanturi. Ja tosiaan etummainen on tuo moottorinohjauksen anturi.
                    e90 330d -05

                    Comment

                    • jarppa82
                      Newbiemmer
                      • Sep 2005
                      • 7

                      #11
                      Paljon tollasessa pitäs olla tyhjäkäynti? Omassa se on kylmällä koneella ja lämmällä koneella sama noin 700rpm... onko normaalia? Ja kone käy tosi nätisti tyhjäkäyntiä.

                      Comment

                      • Stiffi
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2005
                        • 181

                        #12
                        Mulla taitaa vähän aikaa hyrskyttää siinä 900-1000rpm kylmänä..aika pikaisesti kuiteski laskee sinne 650rpm mittarista noin katottuna ja kehrää kuin kissa
                        Ex: e30 316 -88,e36 320 -96, e39 523ia -00,e34 520i Nyt e39 530i m-sport

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎