Mitenkäs tossa e36:ssa (316 -91) vaihde yleensä pitäis mennä silmään. Eli onkos sellainen pieni kankeus normaalia? Entisessä autossa (Carina -79) vaihde nasasti suoraa porrastamatta yhtään, mutta bemussa on ollut sitä vaivaa että vaihde menee "vaiheittain" silmään. Ajatellaan että vaihtaa 1-vaihteelta 2:lle. Kun sen laittaa sievästi niin siinä tuntuu pientä porrastusta, eli ensin menee vähäsen ja sekunnin päästä vasta loppuun asti. Jos taas nopeassa kiihdytyksessä "runttaa" vaihteen päälle niin siinä ei niinkään tunnu sitä porrastusta. Kytkimessä en usko vian olevan kun se ottaa kuitenkin kun auto on paikalla vaihde päällä. Kylmällä (ei tarvi olla edes kovin kylmä) ilmalla vika korostuu enemmän. Olisiko vika laatikon öljyissä? Edellinen omistaja laittanut väärää öljyä tai jotain.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vaihde kakistelee (e36)
Collapse
X
-
Originally posted by cojamaÖljyjen vaihto varmasti auttaa mutta ei silläkään saa niin sujuvaa ja helppoa vaihtoa kuin mitä tojotan laatikoilla.
Väittäisin että vaihdoin pelto corollassa vaihdetta vähintään yhtä nopsaan kuin mihin tämän päivän WRC:eet ja formulat pystyy miljoona systeemeillään.Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?
E30 325i Cabrio M-Tech II -91
EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
EX: E61 530xdAT -07
EX: E60 520dA Sedan -08
EX: F30 320dA xDrive Sport -13
EX: E39 530dAT -02
EX: E36 320iA -91
EX: R1150RT -03
Comment
-
-
Kysyin tänään tulppien haun yhteydessä huollon mielipidettä vaihteiden kakistelusta. Mies istu kyytiin ja testasi. Mielipide oli selvä "Ei kannata alkaa mihinkään kummosempiin ja isompiin remontteihin. Vaikuttaa että korjaantuu uusilla öljyillä." Olivat vähän sitä mieltä että tahtovat tällaisissa pohjolan oloissa menettää halvemmat ja tietyntyyppiset öljyt nopeammin ominaisuuksiaan...
Tiedä sitten mutta täytyy kokeilla. Vaikka samalla kun vaihdetaan venttiilien kannen tiivisteet - nekin kun on sitten paskana ja valskaa nimekseen öljyä koneesta yhteen tulpanjuureen... prkl
Comment
-
-
Mobil ATF
Muutamat kokemukset mitä itselläni on Bemarin vaihdelaatikkoöljyistä ovat seuraavat. Ainoa öljy mikä on kunnolla toiminut läpivuoden on Mobilin täyssynteettinen ATF eli automaattiöljy vaikka kyseessä on manuaalilaatikko. Muilla merkeillä on todennäköisesti yhtä hyviä tuotteita kunhan muistaa, että hankkii automaattiöljyä. Huonoin mahdollinen vaihtoehto oli Mobilin normaali täyssynteettinen vaihteistoöljy. Vanhemmassa e30:ssä joutui kovilla pakkasilla käyttämään pitkän aikaa ennenkuin pystyi lähtemään liikkeelle. Ykkönen kyllä meni päälle, mutta kakkonen ei ilman hirvittävää rutinaa ennenkuin öljyt olivat lämmenneet. ATF:llä ei ollut mitään tietoa tästä ongelmasta.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Mä vaihdoin öljyt autoni laatikkoon (Getrag 260/6) kun epäilin laatikosta tulevien äänien perusteella että onko siellä enää yhtään öljyä :shock: .
Öljyks valitsin Castrol Transmax Z, koska näky olevan suositus tohon laatikkoon. V*tun kallista kamaa 22 €/litra, mutta kyllä toimii,
kirstu ei huuda enää yhtään ja kun vaihtaa kakkoselle pykälä menee kerrasta sisään kun ennen öljynvaihtoa kakkosessa oli selvästi kaks "loksahdusta".
Kyllä niissä öljyissä vaan on näköjään eroja...--Non nimm poikamm--
Comment
-
-
Mä vaihdoin öljyt autoni laatikkoon (Getrag 260/6) kun epäilin laatikosta tulevien äänien perusteella että onko siellä enää yhtään öljyä .
Öljyks valitsin Castrol Transmax Z, koska näky olevan suositus tohon laatikkoon. V*tun kallista kamaa 22 €/litra , mutta kyllä toimii, kirstu ei huuda enää yhtään ja kun vaihtaa kakkoselle pykälä menee kerrasta sisään kun ennen öljynvaihtoa kakkosessa oli selvästi kaks "loksahdusta".
Kyllä niissä öljyissä vaan on näköjään eroja...BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Comment