Hei. Itse en ole pahemmin bemareihin perehtynyt mutta löytyisiköhän täältä joltakulta tietoutta m50b25 koneen vanoksen vaihtamisesta. Itse vanos-mötikän olen irroittanut, nokkapyörä ja toisioketju on kuitenkin normaalisti paikoillaan. Nyt on kuitenkin pieni pelko että ajoitus menee sekaisin kun uuden vanoksen laittaa paikalleen, joten löytyykö tuolta jonkinnäköisiä ajoitusmerkkejä joiden avulla nokka-akseli ja nokkapyörä ovat oikeassa asennossa toisiinsa nähden kun työnnän tuon uuden vanoksen paikalleen.
Jos ajoitusta ei ole millään merkitty pystyykö joku sanomaan missä asennossa vanos on tyhjäkäynnillä/moottorin ollessa sammuksissa. Eli onko ihan siinä nokka pyörän ulkopinnan tasolla pinnassa vai työntyneenä aivan sinne syvälle. Tällöin jaon pitäisi olla oikein kun vanos on oikealle paikalla ja nokka-akselit ovat samassa asennossa(lukittu sieltä koneen takaosasta).
Hieman meni selittäminen vaikeakse mutta toivottavasti apua löytyy
Jos ajoitusta ei ole millään merkitty pystyykö joku sanomaan missä asennossa vanos on tyhjäkäynnillä/moottorin ollessa sammuksissa. Eli onko ihan siinä nokka pyörän ulkopinnan tasolla pinnassa vai työntyneenä aivan sinne syvälle. Tällöin jaon pitäisi olla oikein kun vanos on oikealle paikalla ja nokka-akselit ovat samassa asennossa(lukittu sieltä koneen takaosasta).
Hieman meni selittäminen vaikeakse mutta toivottavasti apua löytyy
Comment