Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 vauhtipyörä!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JukkaH
    Bimmer Rookie
    • Jan 2005
    • 117
    • Helesinki

    e36 325 vauhtipyörä!

    Juu eli tietääkö joku sopiiko e36 328:n tai m3 vauhtipyörä 325 seen?Entäs miten on kytkin?
    330d M-Sport touring

    ex.Z3 2.8 roadster Individual -99
    Ex.- 320iA Cabriolet M-Sport Individual -98
    http://www.btcf.fi/forum/showthread....ighlight=320iA
  • JukkaH
    Bimmer Rookie
    • Jan 2005
    • 117
    • Helesinki

    #2
    Tieto löytyi!Eivät käy...
    330d M-Sport touring

    ex.Z3 2.8 roadster Individual -99
    Ex.- 320iA Cabriolet M-Sport Individual -98
    http://www.btcf.fi/forum/showthread....ighlight=320iA

    Comment

    • VNT
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 1410
      • Tuusula

      #3
      Originally posted by JukkaH
      Eivät käy...
      Miksei muka?
      -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

      Comment

      • bman
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 222
        • Mikkeli

        #4
        Tähän samaan vielä, senverta jotain tiedän että kuulemma M20 moottorin vauhtipyörän pitäisi käydä tuohon tilalle, mutta ei silti varmaa tietoa ole, eli käykö tuo M20 vauhtipyörä kytkimineen paineasetelmiin suoraan tilalle?

        Comment

        • Janek
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2005
          • 631
          • Nakkila

          #5
          Originally posted by bman
          Tähän samaan vielä, senverta jotain tiedän että kuulemma M20 moottorin vauhtipyörän pitäisi käydä tuohon tilalle, mutta ei silti varmaa tietoa ole, eli käykö tuo M20 vauhtipyörä kytkimineen paineasetelmiin suoraan tilalle?

          käy kun ratastaa startin uusiks tai vaihtaa m20 startin.
          Audi A4 Avant 2.7BITURBO
          Bmw 740 E38

          Comment

          • bman
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 222
            • Mikkeli

            #6
            Muuttuuko moottorin luonne millaiseksi tuolla vauhtipyörällä jos se on kerta kevyempi? Ihan sillä kyselen että taitaa tuo kaksoismassavauhtipyörä hieman ääntää niin jos tulee tarpeelliseksi vaihtaa niin ajattelin juuri tuota M20 vauhtipyörää joka ei varmaankaan ole hinnalla pilattu verrattuna kaksoismassavauhtipyörään, eli kustannuksien takia.

            Comment

            • OrioN
              Bimmer Rookie
              • Aug 2004
              • 197
              • Lohja Finland

              #7
              Originally posted by bman
              Muuttuuko moottorin luonne millaiseksi tuolla vauhtipyörällä jos se on kerta kevyempi? Ihan sillä kyselen että taitaa tuo kaksoismassavauhtipyörä hieman ääntää niin jos tulee tarpeelliseksi vaihtaa niin ajattelin juuri tuota M20 vauhtipyörää joka ei varmaankaan ole hinnalla pilattu verrattuna kaksoismassavauhtipyörään, eli kustannuksien takia.
              No keventämällä siitä pitäis tulla kierros herkempi..
              En sit tiedä kuinka paljon kevyempi sen pitäis olla et siitä jotain hyötyäkin sais...?
              Ja sekin et vaik sinne laittais alumiinisen vauhtipyörän, niin taitaa hyvän hyödyn saada vasta kun muutakin on laitettu ja osia vaihdettu (kone, kytkin, muu vetopyörästö jne...)
              OrioN

              -----------
              EX. - 328IA -95 e36 Cabriolet
              EX. - 325i -94 E36 Coupe
              EX. - 316 -88 E30

              Comment

              • Janek
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2005
                • 631
                • Nakkila

                #8
                todellakin e36:n vauhtipyörän korvaaminen m20:n vastaavalla hyödyttää. painoeron veikkaan niitä tietämättä ihan näppituntumalla olevan ainakin jotain 2 tai jopa 3 kiloa, ja eron huomaa kaasuttaessa.. kytkin pitää sitten olla kans m20:stä koska siinä jousitus, mikä e36:ssa on juuri siinä vauhtipyörässä, vaikka kyllähän sen nyt varmaan kaikki tiesittekin.
                Audi A4 Avant 2.7BITURBO
                Bmw 740 E38

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  #9
                  vauhtis

                  kunhan ei osta sellaisen m20 koneen vauhtista mikä on kans kaksoismassavauhtis..

                  tässä hivenen esimerkki painoja:

                  e30 325e:n kaksoismassavauhtis painaa n. 12,5kg
                  e30 325e:n tavallinen vauhtis n. 10,75kg
                  e30 325i:N tavallinen vauhtis painaa n. 8,4kg
                  e30 320i tavallinen vauhtis n. 6,3kg

                  kun taas e36 325i:n kaksoismassa painaa n. 11,2kg

                  eli eri vaihtoehtoja on todella paljon... ja painoa voi säästää parhaimmillaan puolet....
                  Last edited by jannmann; 06-10-2005, 13:10.
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • bman
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 222
                    • Mikkeli

                    #10
                    Jees jees, todellakin ihan vain kustannuksien takia ajattelin tuollaista M20 vauhtipyörää ja siinä samalla sitten kun kerta kevenee ettei ainakaan huonommaksi menisi.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎