Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 takapään puslat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juubi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 999

    #16
    Originally posted by MJS View Post
    Miten vaikea on vaihtaa, lauantaina pitäisi tunkata auto ilmaan ja ihastella. Itselläni kanssa ratti vasemmalle vinossa, takapää kolisee kuopissa ja kiihdytyksissä ja perä on kyllä melko levoton...
    Tutut oireet, tässä muutama kuva tuon (ja muutaman muun) puslan vaihdosta: http://juubi.hlan.net/index.php?page...i/rearsubframe

    Comment

    • Jpää
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2007
      • 1909
      • Ylitornio

      #17
      Originally posted by MJS View Post
      Meikäläisellä katastusmies ilmoitti et oikealta puolelta mennyt taka-akselin ulompi pusla eli onko nyt sama osa kyseessä? Tilasin konttorin paperin mukaan uuden liikkeestä ja tuli paketti jossa oli 2 kpl puslia, hintaa 17e, tiedä sitten pitikö tulla vain yksi. Kuitenkin, se pusla on siinä takarenkaan etupuolella ja ihan korin reunassa. Miten vaikea on vaihtaa, lauantaina pitäisi tunkata auto ilmaan ja ihastella. Itselläni kanssa ratti vasemmalle vinossa, takapää kolisee kuopissa ja kiihdytyksissä ja perä on kyllä melko levoton...

      hinta kyllä kuulostaa aika halvalta mutta voihan se olla että se on oikein.
      tuttuja on oireet
      ei ole loppu peleissä paha vaihtaa... katsot vaan kunnon tunkin millä auton nostat ilmaan ja esim renkaita vielä varalta alle. oikeat pukit tietysti kaikkein parhaat
      janetskin antamasta "tee-se-itse" ulos vetäjästä on todellakin apua.. oikeastaan ilman sitä menee ähräämiseksi ja kun laitat puslaa paikoilleen sama laite käy siinäkin. jotain rasvaa kannattaa käyttää uutta asentaessa ja jos mahdollista nin käytä uusi osa pakastimessa ennen asennusta... jos se hieman "kutistuu" ja ei ole niin "nihkeä".
      ja se epäkeskolevyn paikka kannattaa merkata vaikka pikku meisselillä alustamassaan pikku viivoilla
      VW Crafter
      e90 320d
      ex:
      f31 320xda
      e61 530da
      e38 740d
      e34 535 bt
      e39 540ia
      Pårkkana E36
      e46 320 d
      e34 525 tds


      Comment

      • nappe74
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 2844
        • South Carelia

        #18
        Itsellä pari päivää sitten alkoi kuulua terävää kolahtelua takana VASEMMALLA pompuissa ja ratti vääntyi OIKEALLE päin... onkohan kyseessä sama vika kuin noissa aiemmissa kirjoituksissa???

        Mikä pusla/puslat sieltä nyt sitten tarttisi vaihtaa?? meinaan vaan että tarttis sen virallisen nimen ku menee tilaamaan tiskiltä...

        Auto siis E36 328iA -96 Sedan
        G30 530e xDrive A M-Sport -20

        ex-Bimmerit:
        F10 525dA xDrive M-Sport -13
        E21 316 -80
        E91 330xdA M-Sport -06
        E53 X5 3.0iA Sport -04
        E91 335xiA M-Sport -08
        E60 530iA M-Sport -06
        E36 320i Cabriolet M-Sport -96
        E91 320d -06
        E39 530iAT M-Sport -01
        E36 328iA -96
        E39 528iA -96
        E36 325i -92

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          #19
          Originally posted by pete81 View Post
          Ilman kunnollista työkaluja siittä ei tule mitään. Itse otin koko tukivarren irti ja vaihdoin kaikki kolme puslaa samalla kun se irti on, prässissä ne saa mukavasti vaihdettua jos sellasta on mahdollista käyttää. Kannattaa tosiaan merkata kiinnistyskohdat huolella tai menee pyörän kulmat vituilleen, merkkien mukaan meni täysin kohdalleen kun tarkastin kulmat vielä varalta sen jälkeen.
          Jo vähän ajattelin että kannattaako niitä muita jättää vaihtamatta kun kerran alottaa, ja tietenkin samalla sotkulla molemmille puolille :think
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11045
            • Oulu

            #20
            Minä ainakin käyttäisin nelipyörä suuntauksessa noitten puslien vaihdon jälkeen, sillä ainakin kun ite vaihdoin sen tukivarren etummaisen puslan powerfexiin (osa nro. 4) ja merkkasin tarkan paikan, niin silti joutu suuntauksessa kääntämään niitä aika paljon. Ja edellisen kerran oli kulmat suunnattu 1/2 vuotta sitten.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Jookuj
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2009
              • 938
              • Kemi

              #21
              Mulla ratti kääntyy aina jarruttaessa vähän oikealle.. ja suuremmissa nopeuksissa +80km/h tuntuu seilaavan.. voisko olla takapään puslat menny?
              ___________________
              BMW G30 520d -17
              ----------------------------------------------------------------------
              MB c350 -11
              BMW F11 M550D -14
              Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
              MB w211 -07
              BMW e39 525i -01
              BMW e36 325i -93
              BMW e36 320i -92

              Comment

              • JKK
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2305
                • Uusimaa

                #22
                Löytyisiköhän täältä foorumilta ketään, jolla olisi tilat, välineet ja ammattitaitoa vaihtamaan kohtuullista korvausta vastaan E36:sen takapäähän puslia? Siis jostain Uudenmaan alueelta. Pitäisi vaihtaa kelkan puslat ja takatukivarren puslat (renkaan etupuolelta).

                Tai sitten suosituksia paikasta, josta kannattaisi kysyä? Avainsana olisi työn kohtuuhintaisuus.
                BMW G30 530e X-Drive

                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎