Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 328:n pakoputken läpän toiminta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hate79
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 485
    • Iisalmi

    E36 328:n pakoputken läpän toiminta?

    Eli ostin tuossa reilu kuukausi sitten toisen E36:n, tällä kertaa 328:n. Nyt mietityttää toisessa ulostulossa oleva läppä ja sen aukeaminen. Eli missä vaiheessa läpän tulisi aueta? Paikallaan kun lyö kunnolla kaasua, vai kun auto liikkuu ja runttaa oikeanpuolista pedaalia?
    540ia m-sport touring -98
    Ex bmw: e30 320 m-tech1 cabriolet, e36 328 m-sport touring, e36 325ia sedan
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5857
    • Joccis City

    #2
    läppä

    tästäkin on ollut täällä jo juttua..

    läppä aukeaa alipaineen avulla jossain 1500-2000rpm kohdalla.
    läpän tarkoitus on hiljentää tyhjäkäynnillä melua.

    jos läppä ei aukea ollenkaan, tarkista että siinä alipainekellossa on letku kiinni.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • hate79
      Bimmer Fanatic
      • May 2003
      • 485
      • Iisalmi

      #3
      Eli siis läpän pitäisi auteta myös, kun auto on paikoillaan ja antaa kaasua? Näin ei ainakaan itsellä ole ja kyllä sinne alipainekellolle menee letku...

      Taidan päästä helpoimmalla, kun ostan vähän vapaammin virtaavan putkiston..

      Edit: Käytin tänään autoa nosturilla ja silloin satuin putkeen katsomaan ja läppä oli auki... Eilen pistin emännän kaasuttelemaan ja ite kattelin putkeen niin kiinni oli koko ajan vaikka bemu välillä naukas rajottimeen...
      Last edited by hate79; 14-10-2005, 21:26.
      540ia m-sport touring -98
      Ex bmw: e30 320 m-tech1 cabriolet, e36 328 m-sport touring, e36 325ia sedan

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Laitetaas nyt vielä kerran...
        Attached Files
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5857
          • Joccis City

          #5
          läppä

          Originally posted by hate79
          Eli siis läpän pitäisi auteta myös, kun auto on paikoillaan ja antaa kaasua? Näin ei ainakaan itsellä ole ja kyllä sinne alipainekellolle menee letku...

          Taidan päästä helpoimmalla, kun ostan vähän vapaammin virtaavan putkiston..

          Edit: Käytin tänään autoa nosturilla ja silloin satuin putkeen katsomaan ja läppä oli auki... Eilen pistin emännän kaasuttelemaan ja ite kattelin putkeen niin kiinni oli koko ajan vaikka bemu välillä naukas rajottimeen...
          taitaa edullisin vaihtoehto olla lukitä se läppä auki.... tai yrittää voidella sitä läpän koneistoa jos se jumittaa.
          Aprilia RSV4

          Comment

          • mika68
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2004
            • 1966
            • ......

            #6
            Mä annoin omalle takapöntölle rälläkkää ja hitsasin kromiset ulostulot paikalle.
            Ja tietysti tukin sen alipaineletkun. Ei häiritse läppä enään! Eikä ne äänet siitä mihinkään nousseet...

            Comment

            • Jukipuki
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2005
              • 383
              • Kontiolahti, Lehmo

              #7
              Originally posted by jannmann
              taitaa edullisin vaihtoehto olla lukitä se läppä auki.... tai yrittää voidella sitä läpän koneistoa jos se jumittaa.
              Läppä aukeaa itselläni ainaskin silloin kun moottorin sammuttaa (ja läpsähtää kiinni kun käynnistää) Käynnissä ollessa, kaasua annettaessa läppä aukeaa jossain 2500rpm paikkella..

              Moottorin ollessa sammuksissa läpän saa jäämään auki, kun ottaa kontin puolella olevasta potikasta (vasemmalla puolella, muovisen paneelin alla, vararengaskotelon reunassa) pistokkeen pois.

              Läppä varmaan jumittaa jos se ei aukea moottorin ollessa sammuksissa. Crc:tä vaan ruikkimaan...
              Last edited by Jukipuki; 15-10-2005, 12:10. Reason: selvennystä...
              Ajossa:
              G20 330E
              Ex:
              E30, E36, E46, E90, F20x3, F34, G21x2, IX3x2

              Comment

              • pete81
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 2056
                • .........

                #8
                läppä siis on auki auton ollessa sammuksissa, auton kun käynnistää niin se menee kiinni. läppä aukeaa kierrosten noustessa. ja merkitys taitaa olla vaan äänen vaimentaminen, alavääntöön ei taida olla juurikaan mitään merkitystä!?

                Comment

                • Jukipuki
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2005
                  • 383
                  • Kontiolahti, Lehmo

                  #9
                  Originally posted by pete81
                  läppä siis on auki auton ollessa sammuksissa, auton kun käynnistää niin se menee kiinni. läppä aukeaa kierrosten noustessa. ja merkitys taitaa olla vaan äänen vaimentaminen, alavääntöön ei taida olla juurikaan mitään merkitystä!?
                  Juurikin noin se taitaapi mennä..
                  Ajossa:
                  G20 330E
                  Ex:
                  E30, E36, E46, E90, F20x3, F34, G21x2, IX3x2

                  Comment

                  • Ändi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 1292
                    • Pori

                    #10
                    jaaha. ittellä kans kyseinen härpäke sekaisin.

                    aukeaa 4000kierroksessa :( ...
                    Pois tollanen pötikkä.
                    sigpic
                    E46 2d 330 -02
                    EX.
                    E36 2d 328 -97
                    e92 335d -07
                    330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                    Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                    Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                    Bmw 325 iA 2D -93
                    Bmw 325 4d -92

                    Comment

                    • Terou
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 791
                      • Tampere

                      #11
                      Joo, mullakin se vähän takerteli, eli aukesi ja meni kiinni hyvin hitaasti. Otin sieltä kontin puolelta sen sähköohjatun kytkimen esille ja huomasin että se alipaineletku oli siellä liian tiukalla mutkalla, jolloin ilma ei kulkenut letkussa vapaasti. Otinkin sitten sen johdon irti siitä kytkimestä, jolloin saa kuunnella kaunista kutosen ääntä tyhjäkäynniltä lähtien, kun läppä on aina auki. Suosittelen.
                      E46 M3 perän lukkoyksikkö
                      Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                      www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                      Comment

                      • superb
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 2827

                        #12
                        Olisko tietoa mistä toi kytkin löytyis €39 528i:stä? Eli miten vois kokeilun vuoksi ottaa tuon läpän pois toiminnasta?

                        Comment

                        • pete81
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 2056
                          • .........

                          #13
                          Originally posted by superb
                          Olisko tietoa mistä toi kytkin löytyis €39 528i:stä? Eli miten vois kokeilun vuoksi ottaa tuon läpän pois toiminnasta?
                          Otat letkun vaan irti siittä läpän juuresta ja tulppaat sen.

                          Comment

                          • Annala
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2006
                            • 58
                            • Eurajoki

                            #14
                            Itsellä takerteli kanssa toi läppä eli toimi niin että kun auto käy niin läppä oli kiinni, mutta vaikka kuinka polki niin ei auennut.

                            Ja sitten taas kun sammutti niin läppä aukes. No pikainen letkun irroitus ja tulppaus niin on läppä kokoajan auki.

                            Enkä pienen kokeilun jälkeen huomannut mitään kummoista teho/ääni lisää.
                            BMW e60 530i 2004

                            ex. BMW e36 328i coupe 1995

                            Comment

                            • pete81
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 2056
                              • .........

                              #15
                              Originally posted by Annala
                              Itsellä takerteli kanssa toi läppä eli toimi niin että kun auto käy niin läppä oli kiinni, mutta vaikka kuinka polki niin ei auennut.

                              Ja sitten taas kun sammutti niin läppä aukes. No pikainen letkun irroitus ja tulppaus niin on läppä kokoajan auki.

                              Enkä pienen kokeilun jälkeen huomannut mitään kummoista teho/ääni lisää.
                              Läppä ei aukea jos paikallaan autoa poljet, vasta ajossa kun kierrokset menee 3500 paikkeille (muistaakseni).

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎