Eli ostin tuossa reilu kuukausi sitten toisen E36:n, tällä kertaa 328:n. Nyt mietityttää toisessa ulostulossa oleva läppä ja sen aukeaminen. Eli missä vaiheessa läpän tulisi aueta? Paikallaan kun lyö kunnolla kaasua, vai kun auto liikkuu ja runttaa oikeanpuolista pedaalia?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 328:n pakoputken läpän toiminta?
Collapse
X
-
E36 328:n pakoputken läpän toiminta?
540ia m-sport touring -98
Ex bmw: e30 320 m-tech1 cabriolet, e36 328 m-sport touring, e36 325ia sedan
Tags: None
-
-
Eli siis läpän pitäisi auteta myös, kun auto on paikoillaan ja antaa kaasua? Näin ei ainakaan itsellä ole ja kyllä sinne alipainekellolle menee letku...
Taidan päästä helpoimmalla, kun ostan vähän vapaammin virtaavan putkiston..
Edit: Käytin tänään autoa nosturilla ja silloin satuin putkeen katsomaan ja läppä oli auki... Eilen pistin emännän kaasuttelemaan ja ite kattelin putkeen niin kiinni oli koko ajan vaikka bemu välillä naukas rajottimeen...Last edited by hate79; 14-10-2005, 21:26.540ia m-sport touring -98
Ex bmw: e30 320 m-tech1 cabriolet, e36 328 m-sport touring, e36 325ia sedan
Comment
-
-
läppä
Originally posted by hate79Eli siis läpän pitäisi auteta myös, kun auto on paikoillaan ja antaa kaasua? Näin ei ainakaan itsellä ole ja kyllä sinne alipainekellolle menee letku...
Taidan päästä helpoimmalla, kun ostan vähän vapaammin virtaavan putkiston..
Edit: Käytin tänään autoa nosturilla ja silloin satuin putkeen katsomaan ja läppä oli auki... Eilen pistin emännän kaasuttelemaan ja ite kattelin putkeen niin kiinni oli koko ajan vaikka bemu välillä naukas rajottimeen...Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmanntaitaa edullisin vaihtoehto olla lukitä se läppä auki.... tai yrittää voidella sitä läpän koneistoa jos se jumittaa.
Moottorin ollessa sammuksissa läpän saa jäämään auki, kun ottaa kontin puolella olevasta potikasta (vasemmalla puolella, muovisen paneelin alla, vararengaskotelon reunassa) pistokkeen pois.
Läppä varmaan jumittaa jos se ei aukea moottorin ollessa sammuksissa. Crc:tä vaan ruikkimaan...Ajossa:
G20 330E
Ex:
E30, E36, E46, E90, F20x3, F34, G21x2, IX3x2
Comment
-
-
Originally posted by pete81läppä siis on auki auton ollessa sammuksissa, auton kun käynnistää niin se menee kiinni. läppä aukeaa kierrosten noustessa. ja merkitys taitaa olla vaan äänen vaimentaminen, alavääntöön ei taida olla juurikaan mitään merkitystä!?Ajossa:
G20 330E
Ex:
E30, E36, E46, E90, F20x3, F34, G21x2, IX3x2
Comment
-
-
Joo, mullakin se vähän takerteli, eli aukesi ja meni kiinni hyvin hitaasti. Otin sieltä kontin puolelta sen sähköohjatun kytkimen esille ja huomasin että se alipaineletku oli siellä liian tiukalla mutkalla, jolloin ilma ei kulkenut letkussa vapaasti. Otinkin sitten sen johdon irti siitä kytkimestä, jolloin saa kuunnella kaunista kutosen ääntä tyhjäkäynniltä lähtien, kun läppä on aina auki. Suosittelen.E46 M3 perän lukkoyksikkö
Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa
www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin
Comment
-
-
Itsellä takerteli kanssa toi läppä eli toimi niin että kun auto käy niin läppä oli kiinni, mutta vaikka kuinka polki niin ei auennut.
Ja sitten taas kun sammutti niin läppä aukes. No pikainen letkun irroitus ja tulppaus niin on läppä kokoajan auki.
Enkä pienen kokeilun jälkeen huomannut mitään kummoista teho/ääni lisää.BMW e60 530i 2004
ex. BMW e36 328i coupe 1995
Comment
-
-
Originally posted by AnnalaItsellä takerteli kanssa toi läppä eli toimi niin että kun auto käy niin läppä oli kiinni, mutta vaikka kuinka polki niin ei auennut.
Ja sitten taas kun sammutti niin läppä aukes. No pikainen letkun irroitus ja tulppaus niin on läppä kokoajan auki.
Enkä pienen kokeilun jälkeen huomannut mitään kummoista teho/ääni lisää.
Comment
-
Comment