Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 318is

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mige^^
    Newbiemmer
    • Jul 2004
    • 11

E36 318is

Nyt olisi suunnitelmissa tuon hintaluokan auto ja mielessä käynyt kyseinen 318is. Haluaisinkin kuulla kokemuksia ja mielipiteitä tuosta pelistä? Itse ajoin kaverin e36 bemarilla ja tykäistyin kovasti ajotuntumaan. Ainut vaan mikä on vähän vaivannut; olen kuullut että juuri tuosta e36 mallista löytyy aika paljon vikaa?! Juuri tällä hetkellä omistan auton johon on saanut tehdä koko ajan remppaa ja ei kiitos enää.. Miten on, onko nämä huhut aivan tosi peräisiä, kuitenkin kahden kaverin suusta kuullut..? Toisena saman hintaluokan vaihto ehtona ollut honda prelude, josta en ole pahaa sanaa kuullut, mutta olisihan bmw aina bmw. Ja miten on, kannattaako tuommosta 6500 euron 318is:sää ostaa vai olisiko kannattavampi ostos se 10k euron auto joka alkaa mennä vähän budjetin yli jo? Jos saisi näihin kysymyksiin vähä kommenntteja ni ois aika jees..
  • cck
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 178
    • Naantali

Nojoo, eipä mulla ainakaan erikoisen paljon ole kyseisessä mallissa ollut vikaa! Pääasias kuluvia osia on tarvinnut vaihdella! Ja jos tuota mallia meinaat ostella ni yks olis kaupan www.nettiauto.com/361307
    Ex- E36 318is -92
    Ex- CBR 1000rr -06
    Ex- Mazda 6 -03
    Ex- Suzuki Hayabusa -08
    Ex- Audi A4 1.8t Quattro -04
    Ex- BMW E60 530iA -03/04
    Taas: Audi A4 1.8t Quattro -04

Comment

• tumppu86
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 900
      • E-pohjanmaa

Ihan hyvä auto tommonen iS.Mulla oli vuoden ajan.Jos meinaat tommosen ostaa niin kannattaa erityisen tarkkaan kuunnella,että kuuluuko moottorista mitään outoa ääntä.Mun iS:ssä kuului noin 2000rpm:n kohdalla rahinaa tai semmonen resonanssi ääni ja sitä ei saatu oikeen missään selvitettyä,että mistä kuuluu.Jakopään osia vaihdettiin ihan turhaan,mutta BMW huollossa selvittivät,että imusarjassa oleva läppä aiheuttaa sen äänen, koska se läppä on kulunu ja alkaa resonoimaan.Uuden imusarjan hinta ois ollu 300€.Muuten moottorissa ei muuta ongelmaa.Alustaan piti vaihtaa muutamia osia ja Abs meni joskus talvella häiriötilaan.BMW huollossa testeri näytti anturi vikaa.Onneksi oli vaan anturi, joka maksoi noin 100€ , eikä ohjausyksikkö, joka ois maksanu noin 1500€.Yhteensä noin 1000-1500€ meni korjauksiin vuoden aikana, mutta suosittelen kuitenkin ostamaan iS:nEhkä sulle sattuu parempi yksilö kuin mulle.

Comment

• Bmw_e30
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2004
        • 1260
        • joutseno

Originally posted by mige^^
        Nyt olisi suunnitelmissa tuon hintaluokan auto ja mielessä käynyt kyseinen 318is. Haluaisinkin kuulla kokemuksia ja mielipiteitä tuosta pelistä? Itse ajoin kaverin e36 bemarilla ja tykäistyin kovasti ajotuntumaan. Ainut vaan mikä on vähän vaivannut; olen kuullut että juuri tuosta e36 mallista löytyy aika paljon vikaa?! Juuri tällä hetkellä omistan auton johon on saanut tehdä koko ajan remppaa ja ei kiitos enää.. Miten on, onko nämä huhut aivan tosi peräisiä, kuitenkin kahden kaverin suusta kuullut..? Toisena saman hintaluokan vaihto ehtona ollut honda prelude, josta en ole pahaa sanaa kuullut, mutta olisihan bmw aina bmw. Ja miten on, kannattaako tuommosta 6500 euron 318is:sää ostaa vai olisiko kannattavampi ostos se 10k euron auto joka alkaa mennä vähän budjetin yli jo? Jos saisi näihin kysymyksiin vähä kommenntteja ni ois aika jees..
        mie oon sitä mieltä et kutos kone on aina kutoskone
        paljon miehekkäämpi... ja toho hinta luokkaa et paljoo tarvii lisätä et saat kunnollisen e36 325i
        ex 325i -85 325i
        325i soupe -92 325i

Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

Comment

• BMW 318cis
          Bimmer Rookie
          • Aug 2005
          • 102
          • Rovaniemi

3kk takana ilman isompia murheita. Mitä nyt ajovalot katos, perän stefat piti vaihtaa. Nyt sitte tämä tkapönttö ongelma, laitoin rosteripöntön ja nyt äänet aivan kauheat.
          pitää kai laittaa lisävaimennin tai vaihtaa välivaimennin isompaan. Mut en vaihtais takas edelliseen autoon, joka oli corolla.
          Tää on eka bemari mulla, eikä merkin vaihtoa ole ajateltukkaan. Kulkeekin ihan riittävästi mulle!
          BMW 318 is coupe = mopo

Comment

• mige^^
            Newbiemmer
            • Jul 2004
            • 11

Tumppu, mitä remonttia oot sitten tehny ku on noin paljon rahaa palanut?!:O

BMW 318cis, mikä oli syynä ku valot katosi?

Tuo 1.8 ihan sen taloudellisuuden kannalta on mielessä ollut, ja budjetti on lähempänä tota 6500 euroa kun 10000 euroa minkä monesta 325 saa maksaa.. Mitä lie kuluttaa tommonen is 100km:lle??

Comment

• BMW 318cis
              Bimmer Rookie
              • Aug 2005
              • 102
              • Rovaniemi

BMW 318cis, mikä oli syynä ku valot katosi?

Ei vielä tietoa, laitoin hätäratkasuna erillisen releen.
              herätevirran otin parkeista. Pitää käyttää korjuulla sitten ennen katsastusta. Eivät varmaan hyväksy tuota mun viritelmää.
              BMW 318 is coupe = mopo

Comment

• tumppu86
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 900
                • E-pohjanmaa

En mä tarkalleen muista,että mitä kaikkea siihen tuli vaihdettua.Nämä tulee äkkiseltään mieleen:Tyhjäkäynninsäätöventtiili (yhdyyssana?),jakoketjun kiristin,imusarja,abs anturi,kaikki jarrulevyt+palat,laturi,termostaatti yms.Siinä vaan osa mitä tulee mieleen.Mut tottakai nuo on ihan kuluvia osia,joita joutuu vaihtamaan joka autoon,että sen takia ei kannata jättää ostamatta.

Comment

• toho
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2002
                  • 155
                  • Kymenlaakso

Mitä lie kuluttaa tommonen is 100km:lle??
                  Mulla meni pohjoisen 4000km reissussa 6,7 l/100km.

Comment

• rampale
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2004
                    • 249

Mitä lie kuluttaa tommonen is 100km:lle??
                    Minulla keskikulutus on 8.2 l/100km. 80-100 km/h ajamalla kulutus putoaa sinne lähemmäs 7.0 l/100km.

Olen tuollaisen omistanut toukokuusta saakka. ABS:n hydrauliyksikkö oli rikki jo ostettaessa, joten sen jouduin korjaamaan, mutta muuten ole ole mitään vikoja ilmaantunut.

Autoon olen todella tyytyväinen. Mukava ajaa. Ensimmäinen BMW, jota olen ajanut, mutta tuskinpa jää viimeiseksi. Koneessa voisi olla enemmän tehoa, mutta kyllä tuollakin hyvin pärjää.

Comment

• villes
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 439
                      • Kirkkonummi

318ti:stä kokemusta n.60tkm verran, ei mitään ongelmia koneen kanssa (eikä auton), aikasemmin mainittu resonointi ääni löytyy myös mutta laakkosella sanoivat että ei kannata alkaa vaihtamaan imusarjaa koska asiasta ei ole mitään muuta haittaa kuin ääni..
                      M-B C220CDI 4matic amg -13
                      ex.
                      bmw 320d touring -04 e46, bmw 330da touring m-sport -07 e91, Mercedes-Benz C200CDI BE T A -11, Mitsubishi Lancer RalliArt////////// -10, 320i -04 m-sport II e46, 330iA -06 e90, 318ti -97 e36, 318i -89 e30

Comment

• mige^^
                        Newbiemmer
                        • Jul 2004
                        • 11

Jea, vielä kysysin semmosta et kannattaako nuo alle 7000 euron autot jättää ostamatta? Tuntuu olevan lähes samoilla varusteilla ja kilometreilläkin hinnoissa aika paljon heittoa..; 7000e-10000e.?

Comment

• eeki
                          BTCF Member
                          • Jul 2003
                          • 1966
                          • HKI

Käy katsomassa erihintaisia vehkeitä, sillähän se selviää. Ja muista käydä tsekkaamassa myös kutoskoneiset mallit. Ei se joku litran-parin ero kulutuksessa nyt hirveästi tunnu jos autoon on kuitenkin varaa sijoittaa lähemmäs kymppitonni..
                          Ducati 998 -02 //

Comment

• mige^^
                            Newbiemmer
                            • Jul 2004
                            • 11

Osaisiko joku kertoa kyseisistä autoista, olisiko näissä järkeä:

Ensisijaisesti:

Tai:

Mielestäni ensimmäinen vaihtoehto "oudon" halpa -95 is:säksi!?

Comment

• bmw318is
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2004
                              • 135

Mulla on myynnissä 318is e36 -92, käy kattoon nettiautosta. Mulla ei oo mitään negatiivista sanomista kyseisestä autosta; ei tekis mieli luopua, mutta pakko on eri syistä johtuen. Auto on tosiaan taloudellinen ja riittävän tehokas. Hinta on 7200e... Kysy lisää:040-5929316
                              328i e46

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎