Ja vielä lisätäkseni kun tuosta tiivistyksestä tuli mieleen että kannattaa olla varovainen kun irrottaa sitä pakkasproppua ettei aivan mahdottomia koloja tee jotta tosiaan pysyy tiiviisti se vastus sitten.
Ja vielä lisätäkseni kun tuosta tiivistyksestä tuli mieleen että kannattaa olla varovainen kun irrottaa sitä pakkasproppua ettei aivan mahdottomia koloja tee jotta tosiaan pysyy tiiviisti se vastus sitten.
Pitäis itekin laittaa vihdoin tuo lämmitin paikalleen... Lähteekö proppu parhaiten lyömällä sitä sisäänpäin toisesta reunasta (pyörähtääkö se paikallaan?) vai mikä on paras tekniikka?
Pitäis itekin laittaa vihdoin tuo lämmitin paikalleen... Lähteekö proppu parhaiten lyömällä sitä sisäänpäin toisesta reunasta (pyörähtääkö se paikallaan?) vai mikä on paras tekniikka?
Se menee sisäänpäin varmaankin pari senttiä ja helpoiten tosiaan varmaan saa lyömällä toiseen reunaan ja yrittämällä pyöräyttää sen paikallaan ja sitten pois. Itsellä oli aika jumissa ja taistelin sen kanssa jonkun aikaa.
Motonet oli omalla kohdalla halvin minkä löysin. 10 %:n alennusten aikaan kun ostin niin Defan lämmitinelementti + johtosarja maksoi 90 eur. Ei sisällä sisäpistoketta ja sen johtoja+haaraa.
Elementti on helpoin laittaa etummaiseen reikään. 14 vuotta paikallaan ollut proppu oli suht tiukassa. Porasin eka reijän proppuun ja siitä kampesin sen pitkällä raudalla ulos. Ja poraus varovasti ettei mee sylinteriputkesta läpi.
Elementti piti nuijia paikalleen. Kannattaa laittaa väliin puukapula tai toinen vasara ettei mätä suoraan elementtiä ja hajota sitä. Reijän ulkoreunat oli hivenen pyöreät ja ruosteiset, joten kannattaa kattoa että elementti on suorassa ennen kuin sitä väkisin takoo sisään. Jos se menee vinoon niin vesivuoto on varma ja elementtiä on vaikea saada irti. Kolikolla on helppo tarkastaa että elementti uppoaa tasaisesti (jos/kun elementissä on lovi). Elementin pistokkeen suunta kannattaa kokeilla ennen ku nuijii elementin sisään. Itselläni ainoa toimiva suunta oli n klo 7, koska muuten tiellä (tai liian lähellä) olisi ollut pakosarja tai flekti. Lopuksi nesteet sisään ja kunnon ilmaus ja tarkastus ettei vuoda nestettä elementin juuresta.
Comment