Announcement

Collapse
No announcement yet.

mistä lohkolämmitin e36 ´91 325???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ässä lavaan
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1717
    • Savo

    mistä lohkolämmitin e36 ´91 325???

    elikkä mistä saisi edullisesti lohkolämppärin + tarvittavat vermeet kyseiseen autoon?
    minkähintaisia ovat??

    onko asennus hankala?
    E91

    Exät:
    E36 325i -93 Cabriolet
    E36 325i -93 Cabriolet "Kerscher"
    E36 325i -91 Sedan
    E30 325i -85
  • Dj Niksperi
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 2437
    • Salo, Finland

    #2
    Ihan autotarvikeliikkeestä saa sopivaan hintaan.Esim. Defa. Asennuksesta en tiedä sitten mitään
    BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
    Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

    -Team Pussihousu-
    Salo///Works
    sigpic

    Comment

    • toniwe
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 316
      • Lahti

      #3
      Motonetissä vastus varmaankin luokkaa 60eur + 40eur johdot minipistokkeella.
      Vastuksen asennus ehkä tunnin homma max ja helppo tehdä itse.

      Comment

      • tommi77
        Bimmer Rookie
        • Mar 2004
        • 31
        • Kerava

        #4
        Työohjeet:
        - laske nesteet pois.
        - lyö pakkasproppu pois.
        - naputtele vastus paikalleen.
        - asenna piuha.
        - lisää uudet nesteet.

        Asensin juuri viime viikonloppuna Defan-vastuksen M50:seen. Mukaan tuli hyvät ohjeet. Aikaa meni noin 1h.

        Ainoa mikä ihmetytti oli vastuksen ja lohko välinen tiivitys.
        Ei mitään tiivitettä, ei liimaa, ei mitään kiristys ruuvia.
        Vai naputtelu paikalleen.
        BMW 325 e36

        Comment

        • toniwe
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 316
          • Lahti

          #5
          Ja vielä lisätäkseni kun tuosta tiivistyksestä tuli mieleen että kannattaa olla varovainen kun irrottaa sitä pakkasproppua ettei aivan mahdottomia koloja tee jotta tosiaan pysyy tiiviisti se vastus sitten.

          Comment

          • hopeanuoli
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 211
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by toniwe
            Ja vielä lisätäkseni kun tuosta tiivistyksestä tuli mieleen että kannattaa olla varovainen kun irrottaa sitä pakkasproppua ettei aivan mahdottomia koloja tee jotta tosiaan pysyy tiiviisti se vastus sitten.
            Pitäis itekin laittaa vihdoin tuo lämmitin paikalleen... Lähteekö proppu parhaiten lyömällä sitä sisäänpäin toisesta reunasta (pyörähtääkö se paikallaan?) vai mikä on paras tekniikka?
            e90 330d -05

            Comment

            • toniwe
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 316
              • Lahti

              #7
              Originally posted by hopeanuoli
              Pitäis itekin laittaa vihdoin tuo lämmitin paikalleen... Lähteekö proppu parhaiten lyömällä sitä sisäänpäin toisesta reunasta (pyörähtääkö se paikallaan?) vai mikä on paras tekniikka?
              Se menee sisäänpäin varmaankin pari senttiä ja helpoiten tosiaan varmaan saa lyömällä toiseen reunaan ja yrittämällä pyöräyttää sen paikallaan ja sitten pois. Itsellä oli aika jumissa ja taistelin sen kanssa jonkun aikaa.

              Comment

              • DerPastor
                Bimmer Rookie
                • Jul 2005
                • 145
                • Tku

                #8
                Oma kokemus: -91 E36 320

                Motonet oli omalla kohdalla halvin minkä löysin. 10 %:n alennusten aikaan kun ostin niin Defan lämmitinelementti + johtosarja maksoi 90 eur. Ei sisällä sisäpistoketta ja sen johtoja+haaraa.

                Elementti on helpoin laittaa etummaiseen reikään. 14 vuotta paikallaan ollut proppu oli suht tiukassa. Porasin eka reijän proppuun ja siitä kampesin sen pitkällä raudalla ulos. Ja poraus varovasti ettei mee sylinteriputkesta läpi.

                Elementti piti nuijia paikalleen. Kannattaa laittaa väliin puukapula tai toinen vasara ettei mätä suoraan elementtiä ja hajota sitä. Reijän ulkoreunat oli hivenen pyöreät ja ruosteiset, joten kannattaa kattoa että elementti on suorassa ennen kuin sitä väkisin takoo sisään. Jos se menee vinoon niin vesivuoto on varma ja elementtiä on vaikea saada irti. Kolikolla on helppo tarkastaa että elementti uppoaa tasaisesti (jos/kun elementissä on lovi). Elementin pistokkeen suunta kannattaa kokeilla ennen ku nuijii elementin sisään. Itselläni ainoa toimiva suunta oli n klo 7, koska muuten tiellä (tai liian lähellä) olisi ollut pakosarja tai flekti. Lopuksi nesteet sisään ja kunnon ilmaus ja tarkastus ettei vuoda nestettä elementin juuresta.
                Last edited by DerPastor; 25-10-2005, 12:01.

                Comment

                • Pti
                  BTCF Member
                  • Apr 2005
                  • 211

                  #9
                  motonet

                  t.siellä töissä hah.

                  Comment

                  • hopeanuoli
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 211
                    • Helsinki

                    #10
                    Jees, kiitokset vinkeistä.
                    e90 330d -05

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎