Announcement

Collapse
No announcement yet.

lohkolämmitimen asennuksesta e 36

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PeliMies
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 391
    • JSÄ

    #91
    Mitenhän helpolla tuohon M30 mottiin sais tuon calixin lämppärin?
    Kyselin eräältä korjaamolta sitä, mutta mistäs ne mitään tietäs
    ex:E36 320i, E30 318i Touring, E23 735, E34 520 pommi, Crescent. Nykyään Opel vectra

    Comment

    • Autobahnboy
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2006
      • 400
      • Espoo

      #92
      Originally posted by jani-78 View Post
      Siis,m50 kone ilmastoinnilla. :think Kenellä on calix? Oletko laittanut sen 1 syl kohdalle? Käytin irti noi korkit (siitä on aikaa) muistelisin että syl.putket ovat edessä paikoissa 2,3,4,5.Auto on tuonti, ja calix setä kehui että tuonti autot tehdään eri linjalla saksassa....... hä? niinpä niin. Täytyy vissiin rälläköidä
      Ite tutkiskelin viime viikolla lohkoa nosturilla. Mitenkä ne numerot sit meneekään mutta vaikuttaa siltä että laitan itse lohkolämppärin sinne viimeiseen!
      Itelläkin on ilmastointi ja siihenhän ekaan se olisi ollut helpoin laittaa jos kompuraa ei vaan olisi edessä !
      Sitte pakosarja ja putket tulee mukavasti eteen siinä keskellä eli viimeiseen laitan. Ens viikola käyn ostamassa calixin! Ei mitään defoja niinku tässä topicissa on jo kirjoitettu. Saas nyt nähdä meneekö siinä 15minsassa. Pakko laittaa ens viikolla kiinni ku alkaa muuten olla aika myöhästä ku kovat pakkaset lähestyy.

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        #93
        Jaahas, kerrotaanpa nyt kokemuksia, vaikka ot:ta ovatkin.

        Kaikki propuntilalle tulevat lohkolämmittimet ovat enemmän tai vähemmän kartion mallisia ei vain tietty merkki.

        Se mutteri-kierretanko-ankkuri hökötys ei pidä elementtiä paikallaan lohkossa, varmistaa lähinnä sen että tulee pohjaan, ts. elementti on kuitenkin naputeltava alkuun, tanko vaurioituu jos ei esim. mene suoraan.

        Jos irroitat ko. mutterin, elementti ei irtoa vaan se on lyötävä ulos.

        Kaikki elementit irtoavat lohkosta lyömällä.

        Suurin osa elementeistä irtoaa fyysisesti ehjänä.

        Kun pinnat ovat puhtaita, ei tiivisteainetta tarvita.

        Lohkon vaurioituminen irrotustustilanteessa vaatii erittäin suurta tai väärin kohdistettua voimaa(tai esim pitkälle edennyttä korroosioita lohkossa). Yksikään käytetty tai uusi elementti ei ole jäänyt itsellä vuotamaan, olipa lohko "neitsyt" tai jo aiemmin lohkolämmitetty.

        Ja kun sitä joku kuitenkin kysyy niin, satoja olen asentanut, omiin ja vieraisiin, jopa käytettyjä elementtejäkin.
        Olli.

        Comment

        • jani-78
          Bimmer Rookie
          • Jul 2005
          • 72
          • Kemijärvi city

          #94
          Muistaakseni calix.in ainut vaihtoehto oli nro 1. Muistelen että omassa oli syl.putki edessä siellä viimeisessä. Muistissa voi olla kyllä vikaa....
          jooooooo

          Comment

          • Cunttory
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2004
            • 1772
            • Kuopio

            #95
            Originally posted by jani-78 View Post
            Muistaakseni calix.in ainut vaihtoehto oli nro 1. Muistelen että omassa oli syl.putki edessä siellä viimeisessä. Muistissa voi olla kyllä vikaa....
            Kyllä se menee m50 moottorissa sinne viimeiseenkin reikään.
            Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

            Comment

            • jani-78
              Bimmer Rookie
              • Jul 2005
              • 72
              • Kemijärvi city

              #96
              kokeillaan kun saadaan vastus
              jooooooo

              Comment

              • Autobahnboy
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2006
                • 400
                • Espoo

                #97
                Mieki jo säikähdin että tosissaanko meinaat ettei menis. Ite tyrkkäsen vikaan tai jää vastus asentamatta!

                Comment

                • Kal.ju
                  BTCF Member
                  • Mar 2003
                  • 2878
                  • Akaa / Toijala

                  #98
                  defa

                  omasta vessasta e34 m50b20 on toi vastus poksahtanu ja pitäs vaihtaa uuteen. Tietääkö kukaan noin suurinpiirtein että millasissa hinnoissa noi vahto hommat pyörii jos vie johonki pajalle? Sit vielä olisi kiinnostavaa tietää että kuinka helposti sen vastuksen vois ite vaihtaa. Vastus on todennäköisesti alkuperäinen eli on asennettu -91 kun auto on käyttöön suomessa otettu eli 15v vanha.

                  Comment

                  • Jamperi
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2005
                    • 589
                    • Tampere

                    #99
                    Originally posted by kmt-85 View Post
                    Nostetaanpa vanha threadi ylös.

                    Onko kellään kokemusta defan laitosta m42 koneeseen? Mitä tuosta edeltä luin niin calix kutosiin helpompi, mutta onko nelosessa sen verran tilaa että sais tuon defan vastuksen helposti laitettua? Autossa on ilmastointi. Defan saisin hieman halvemmalla, mitä olen noista seudun liikkeistä kyselly. Sisätilan haaroituksen laitan myös.
                    Hyvin tuo defa tuonne omaan m44 neloshirmuun tipahti. Itse asennus taisi olla AD huoltamolla puolentunnin luokkaa ja autossa on ilmastointi.

                    Katselin tuon omani asennuksen vierestä ja ei sinne kyllä mitään liukastetta tai tiivisteliimaa laitettu. Tulppa irti ja ja jäähdytti defan elementtiä, jolloin vähän pienenee ja löi lohkoon kiinni. Nyt toista talvea kiinni, ei mitään vuotoja tai muitakaan käyttöhäiriöitä.

                    ALPINA B3 3.3 Coupe #211
                    ex. BMW 318 TI Compact -96 H&H Msport

                    If you can see Chuck Norris, he can see you. If you can't see Chuck Norris you may be only seconds away from death.

                    Comment

                    • Dr_ink
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2003
                      • 402
                      • Vantaa

                      Originally posted by Okkim328touring View Post
                      Puhukaa mitä puhutte, mutta kyllä se säteilylämmitin häviää 100-0 perinteiselle vesitilaan tulevalle vastukselle. Itellä kun on aina aiemmin ollut kunnon vastuksia, oli tuo säteily"lämmitin" kyllä suuri pettymys.

                      Toki se on tyhjää parempi, mutta omassa 328:ssa ei eroa ainakaan lämpömittarissa huomaa, onko ollu lämpenemässä 2 tuntia vai ei ollenkaan. Ja nyt siis puhutaan lämpötilasta -2-0 C. Ja lämmintä tulee sisälle, vasta kun on päässyt "isolle" tielle...
                      Mutta eikös se ole parempi kylmäkäynnistyksessä että öljy on lämmintä ku että vesi on lämmintä? Sen sisätilan saa näppärästi lämpimäksi sisätilanlämmittimellä. Ei välttämättä/toivottavasti näy vedenlämpömittarista jos öljy on lämmintä.




                      Originally posted by Janzki View Post
                      Ekaan ei mitää toivoo.. ilmastointi, tokaan ei voinu nakata sisään, kolmas sama homma ja pakosarjaa ois jääny kii, neljäs juu ei

                      Kannattaa oikeesti ne defat mitkä kaapissa asennusta odottaa niin tuoho calixiin vaihtaa..Helvetisti paljon helpompi asentaa.

                      Ja saahan sen defan tuurilla sitten vuosien päästä sieltä pois vääntelemällä. Mutta suuret mahdollisuudet on siinä samalla vängätessä naarmuttaa sitten lohkoakin.. Calixissa mutteri auki ja ottaa pois.. :P Toki joku liukaste voi olla hyväksi.

                      Naarmuttaa lohkoa ulkopuolelta vai vesitilasta? Voisin väittää että ne pikku naarmut siel vesitilassa ei haittaa- voin toki olla väärässä. Huonompi homma sit jos otat pakkaspropun irti ja onnistut naarmuttamaan vaikka sylinteriputkea sisäpuolelta. Sillon on jo muutakin pielessä ku vaikea defan asennus. Tiedän useita tapauksia että se proppu on lyöty sinne vesitilaan, hyvin on toiminut. Esimerkiksi mun edellinen m50 koneinen toimi niin kauan ku se mulla oli ja toimii edelleen. Proppu vesitilassa menty huoletta jo ainakin 100tkm.


                      Edit: Defan Asennusohje (.pdf) m50 koneeseen, jos jotakuta kiinnostaa?!?
                      Last edited by Dr_ink; 14-11-2006, 15:05.
                      - Trying is the first step towards Failure -

                      Comment

                      • ongelmalapsi
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 1063
                        • Hämeenlinna

                        vittumaisin remppa e36:seen! erittäin ahdas asennus tila, ainoa mahdollisuus alakautta, jos ei omista kumikäsiä
                        -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                        -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                        -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                        -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                        -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                        Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                        GMC Topkick C6500 rollback -95
                        Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                        E46 330xiA -02
                        Chrysler neon -99

                        Comment

                        • Aguél
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2006
                          • 515
                          • Siuntio/Lohja

                          Eli mihin reikään pitäis tossa M30 motissa tyrkätä se elementti kun en ainakaan huomannut että siihen olis kukaan vastannut. Autossani ei ole ilmastointia eli voiko sen laittaa siihen keulanpuolella olevaan (etummaiseen) reikään? Ei oikein noista defan asennus ohjeista saanut mitään tolkkua tai sitten ne pitäis vaan tarkemmin katsoa läpi.
                          325i Coupe
                          Ex BMW:t
                          E34 530iA V8 touring
                          E36 316i
                          E34 535i
                          E30 316i

                          Comment

                          • AMP
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2006
                            • 536
                            • Turku

                            Otan osaa jos omistat ilmastoinnin!
                            Ilman ilmastointia homma olis puolen tunnin homma..
                            Ainakin omassa laitoin ilman pakosarjan irroittamista
                            (niin vitun ruosteessa pultit) ja meni yli 2 tuntia!!
                            Kaverille laitettiin heti perään e34:een sama kone (2.5)
                            Ja meni siihen puoleen tuntiin koko paska.
                            34:ssahan on pirusti enemmän tilaa mutta kuitenkin.

                            No ehkä se kaks tuntia olis voinu olla lyhempi aika
                            jos ei olis ollu eka kerta siihen koneeseen.
                            Mutta paska homma kuitenkin.

                            Ja ite olisin tökänny varmasti ekaan ilmastoinnin
                            kompuran alla olevaan proppuun jos olis ollu mahdollista
                            vaikka defan asennus ohje neuvo edestapäin tokaan vai kolmanteen.

                            No ens kerralla sit onnistuu vähän ripeämmin!
                            Last edited by AMP; 14-11-2006, 18:55.
                            e65 730d

                            Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...

                            Comment

                            • WilleValtteri
                              Newbiemmer
                              • Jun 2008
                              • 22
                              • Oulu

                              Lämmitelläämpä taas tätä vanhaa.

                              Pienenä vinkkinä defan asennukseen ilmastoinnilliseen M50koneeseen että ostakaa kunnon työkalut ennen asennusta hyvät pihdit, pitkä jatkovarsi tai tuurna ja kunnon pajavasara eikä mitään timpurin tirriäisvasaroita. siihen kolmos reikään menee että heilahtaa. Itellä meni pari tuntia yhteensä koko hommassa omalla sorapihalla. (kesällä tietenki)

                              Auto ilmaan niin että mahtuu kunnolla alle ja pukit alle. Lasketaan puolet nesteistä siitä tyhjennys ropusta haalarin hihasta sisälle :think ja loput sitte astiaan. pitkällä meisselillä varovasti naputella lommi vinoon. (koko remontin haastavin homma). sitte kun siitä saa kunnolla kiinni niin vähä kun pyöräyttelee siinä reiässä ja vetäsee pois sillä asenteella että sehän lähtee. sitte vaan pitkän jatkovarren kanssa naputtelee vastuksen kiinni. vedet koneeseen ja kovaa ajoa.

                              Ite en kokeillu mutta vois olla hyvä kans jos porais siihen lommiin pikku reiän ja siihen ruuvi ja sorkkaraudalla irti.

                              toivottavasti tuosta nyt jollekki on iloa. asentakaa ne vastukset kesällä pääsette helpommalla. (jos ei ole lämmintä tallia)
                              -BMW-
                              -Kyllä liian kanssa aina pärjää-

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎