Announcement

Collapse
No announcement yet.

lohkolämmitimen asennuksesta e 36

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zeizei77
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 182
    • Oulu

    lohkolämmitimen asennuksesta e 36

    eli kävin tänään ostamassa lohkolämmitimen autooni ja kysyisin nyt että saako sitä "pakkasproppua" mitenkään yläkautta irroitettua. en ole vielä kerinny tutkimaan kuinka ahdas paikka se on,joten jos jollain ois kokemusta niin oisin kiitollinen vastauksista. auto on 325 vm.91 eli m50 koneella
  • Cunttory
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1772
    • Kuopio

    #2
    Vois ehkä onnistuakki jos irrotat pakosarjan
    Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

    Comment

    • Hexa-
      Newbiemmer
      • Jul 2004
      • 13
      • Ylivieska

      #3
      vittumainen homma... ainakin omassa pirssissä -94 325 oli todella ahdasta, ja alakautta ehdottomasti! Tsemppiä! =D

      Onko jollakin kokemuksia sisäpistokkeen viennistä? Mistä kannattas ettiä rintapellistä reikää? Auto on saksan tuonti joten ei välttämättä ole ollenkaan?
      Last edited by Hexa-; 25-10-2005, 20:42.
      ainahan se mieli tekee, muttei sitä nyt aina...

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        #4
        Itellä olis viikonloppuna ilmeisesti M50 koneeseen defan lohkiksen laitto edessä. Monttua ei ole mutta tarkotus on auto tunkkien ja pukkien avulla nostaa mahdollisimman korkealle, eli alakautta..
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • pete81
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 2056
          • .........

          #5
          Originally posted by Hexa-
          Onko jollakin kokemuksia sisäpistokkeen viennistä? Mistä kannattas ettiä rintapellistä reikää? Auto on saksan tuonti joten ei välttämättä ole ollenkaan?
          konehuoneessa on pelkääjän puolella, (4-syl. akun paikan) alla läpivientejä mistä tulee akun piuhat konehuoneeseen, sisäpuolelta pääse käsiksi kun hanskalokeron alta mattoa vähän raotat. ahtaita on reijät mutta kyllä se piuha sieltä mahtuu.

          Comment

          • Hexa-
            Newbiemmer
            • Jul 2004
            • 13
            • Ylivieska

            #6
            Originally posted by pete81
            konehuoneessa on pelkääjän puolella, (4-syl. akun paikan) alla läpivientejä mistä tulee akun piuhat konehuoneeseen, sisäpuolelta pääse käsiksi kun hanskalokeron alta mattoa vähän raotat. ahtaita on reijät mutta kyllä se piuha sieltä mahtuu.
            Ourait! Pitää huomenna kokeilla.
            ainahan se mieli tekee, muttei sitä nyt aina...

            Comment

            • humala
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 739
              • Kemi

              #7
              miekin kävin laittamassa lohkolämppärin ajattelin että kaippa se ois paras kun vie suoraan ammattimiehelle että tulee liitokset pitäviksi kun muutenki vuoto-ongelmaa ilmennyt...noh seurailin siitä vierestä niin näppärästi asennus kesti 20 minuuttia ykkös sylinterin kohdalta proppu irti vain ,on hyvin tilaa...
              E70 X5 3.0d -07
              E39 530da touring -99
              ex: E36 325i sedan -93

              Comment

              • Zeizei77
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 182
                • Oulu

                #8
                Originally posted by humala
                miekin kävin laittamassa lohkolämppärin ajattelin että kaippa se ois paras kun vie suoraan ammattimiehelle että tulee liitokset pitäviksi kun muutenki vuoto-ongelmaa ilmennyt...noh seurailin siitä vierestä niin näppärästi asennus kesti 20 minuuttia ykkös sylinterin kohdalta proppu irti vain ,on hyvin tilaa...
                paljon tuli operaatiolle hintaa??

                Comment

                • Cunttory
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2004
                  • 1772
                  • Kuopio

                  #9
                  Originally posted by humala
                  miekin kävin laittamassa lohkolämppärin ajattelin että kaippa se ois paras kun vie suoraan ammattimiehelle että tulee liitokset pitäviksi kun muutenki vuoto-ongelmaa ilmennyt...noh seurailin siitä vierestä niin näppärästi asennus kesti 20 minuuttia ykkös sylinterin kohdalta proppu irti vain ,on hyvin tilaa...
                  Ilman ilmastointia?
                  Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                  Comment

                  • Terhi
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 536
                    • Toijala

                    #10
                    Juuei kyllä konehuoneen kautta mahdu.
                    Alakautta. Mun auto oli tunkilla lähes niin ylhäällä kun sai.
                    Ja kun vähä otti mattoa ylös niin sai nätisti vedettyä sisätilanlämmittimen piuhan jostain kolosesta sisälle. Repsikan jalkatilaan siis.

                    Comment

                    • Janzki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 4947
                      • Lohja

                      #11
                      Hellurei.

                      Ei muuten mitää toivoo että saisit 6-syl M50 sarjan koneeseen 20min asennettua lohkolämmittimen vaikka olisit taikuri !

                      Itsellä auto tällä hetkellä pukeilla ja huomenna yritetään asentaa lämmitin. Tilaa ei ole..

                      Proppuja löytyy 4kpl ja jokainen vitun pienissä raoissa. Ainoa on koneen etuosassa mutta siinäkin sopivasti ilmastoinnin kompura kavereineen edessä. Saa nähdä jääkö lämmitin kantamaan siitä samparin kompuran kotelosta/telineestä.

                      Mites porukka jolla ON ilmastointi niin asentanu tuon lohkolämppärin?
                      Sähköposti.
                      IG: janzki_

                      Comment

                      • Cunttory
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2004
                        • 1772
                        • Kuopio

                        #12
                        Takimmaiseen onnistuu todella helposti.
                        Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                        Comment

                        • Janzki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 4947
                          • Lohja

                          #13
                          Originally posted by Cunttory
                          Takimmaiseen onnistuu todella helposti.
                          Ei mitään toivoa. Ei ole tilaa lyödä lämmitintä paikalleen..
                          Sähköposti.
                          IG: janzki_

                          Comment

                          • Cunttory
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2004
                            • 1772
                            • Kuopio

                            #14
                            Originally posted by Janzki
                            Ei mitään toivoa. Ei ole tilaa lyödä lämmitintä paikalleen..
                            En ole mikään expertti,mutta kahteen m50 olen elementin laittanu ja kummatki meni paikalleen melkein painamalla(kevyesti naputtamalla).Ankkurin mutterihan pitäis vetää loput kiinni.
                            Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                            Comment

                            • Spud
                              BTCF Member
                              • Mar 2003
                              • 810
                              • Helsinki

                              #15
                              Näpräsin eilen defan vastuksen ilmastoinnilliseen M50:n paikalleen. 4h ja rapiat..

                              Pikku vinkkejä:

                              Ilmastoinnin jalan yksi pultti menee siimapyörän alta ja siimapyörä jää flektin hihnapyörän alle. Mainiota! Flekti pois, siimapyörä pois ja ilmastoinnin kompura irti jalasta. Jalka irti lohkosta. Jalassa on keskivaiheilla yksi pultti joka jää ikävästi kompuran alle kun sitä ei hirveesti liikutella kiinniollessaan. Akrobatialla saa kuitenkin irti. Vastus kannattaa laittaa paikalleen liitin kello yhteen. Tai käytännössä liitinpuoli osoittamaan niin ylös kuin mahdollista piuhan ollessa kiinni. Jalasta voi suosiolla rälläköidä lämmittimen kohdalta tavaraa pois n 3cm paksuudelta. Kannattaa katsella miten ne vahvikerivat menee ja vedellä niitä myöten. Ainakin yhden vahvikerivan joutuu ruotimaan kokonaan hittoon. Sit mallaus paikalleen ja luutavasti vielä lisää rälläköintiä. Pirullinen homma kaikenkaikkiaan.. Ilman nosturia / rasvamonttua en lähtisi leikkiin mistään hinnasta.
                              Bad whiskey is better than wine
                              ---------------------

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎