Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36: Takarenkaiden sisäsyrjän kuluminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rle
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 112
    • tampere

    #16
    Originally posted by _Dalton_
    mulla taas omassa e36:ssa syö takarenkaita ulkoreunasta
    jos renkasta kattoo ylhäältä päin se o tämmösessä kulmassa / ?
    eikä oo mitää madallettu yms! kävin 4-pyöräsuuntauksessa mut säätövara loppu kesken ja jäi vielä auraamaan takaa vas. rengas +4,6mm ja oikea +6,7,mm
    kolariauto? puslavikaa? kertokaapa!
    Onkohan sladiteltu kiviin. Tai kolaroitu ilman rekisteristä poistoa (ei avk). Sitä kautta autot tarvii nelipyörämittaus todistuksen rekisteröinnissä.

    Comment

    • Jukipuki
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 383
      • Kontiolahti, Lehmo

      #17
      Nostellaas tätäkin ylös.

      Takarenkaiden (245/35-17) sisäsyrjät tosiaan kuluu kun ei riitä epäkeskopultin säätö.

      Mitäs kohtaa tuonne taakse uskaltaisi muokata että rengasta sais pystympään: kuva. Voisiko esim. tehdä tilaa (reikää soikeaksi) tuolle nro. 9 pultin kohdalle ylempään tukivarteen (sitten säilyisi alapuolen hienosäätö epäkeskopultilla)?. Vai pitääkö tehdä alatukivarteen epäkeskopultille reikää soikeammaksi?

      Kuinka pystyyn olette säädättäneet takapyörät?
      Last edited by Jukipuki; 06-10-2006, 15:40. Reason: kirotus vihre
      Ajossa:
      G20 330E
      Ex:
      E30, E36, E46, E90, F20x3, F34, G21x2, IX3x2

      Comment

      • jamoc8
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 277
        • Oulu

        #18
        Originally posted by bmw_rules View Post
        kävin juuri säädättämässä omasta e36:sta pyöränkulmat kun renkaista meni jatkuvasti sisäreunat(kolmet takarenkaat tänä kesänä) ja ajo muuttui aivan v#tusti parempaan että suosittelen.

        ja nämä siis normaalissa ajossa(316i)
        Onko vähän lapinlisää, vai etkö aatellut, että jos yhdet menee kesässä niin jossain on jo vikaa, mutta että kolmet.
        ---- Bee äm dapl juu ----

        Comment

        • Salakka
          Bimmer Fanatic
          • May 2006
          • 359
          • Lappeenranta, PARAS OLLA !

          #19
          Kolmet kumit

          On tainnut olla kaasujalassa väärä asento

          SoftRoader

          EX:iä USEITA niin bemareita kuin naisiakin...

          Comment

          • n0fear
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 289
            • Rollo

            #20
            Mitä matalampi alusta ja leveempi vanne/kumi,sitä enemmän kuluu sisälaidat renkaista,itellä sama juttu mut aivan sama,pääasia että on hyvännäkönen biimer

            Comment

            • Vanquish
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 1961
              • Hki

              #21
              Topiccia lainaten:

              Mistäs löytyis osaava nelipyöräsuuntaus pk-seudulla? Paljon on kehuttu teboil ruskeasuota mut nyt hinnat pomppas siellä 50e + 30e (camper) = 80e

              Comment

              • reddewil
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 3015
                • West Coast

                #22
                Originally posted by Jukipuki View Post
                Nostellaas tätäkin ylös.

                Takarenkaiden (245/35-17) sisäsyrjät tosiaan kuluu kun ei riitä epäkeskopultin säätö.

                Mitäs kohtaa tuonne taakse uskaltaisi muokata että rengasta sais pystympään: kuva. Voisiko esim. tehdä tilaa (reikää soikeaksi) tuolle nro. 9 pultin kohdalle ylempään tukivarteen (sitten säilyisi alapuolen hienosäätö epäkeskopultilla)?. Vai pitääkö tehdä alatukivarteen epäkeskopultille reikää soikeammaksi?

                Kuinka pystyyn olette säädättäneet takapyörät?
                Ei kannata, säätö lähes mahdoton tuon jälkeen. Pultin nr.10 reiän kasvatus sisään päin, ja "prikkasäätö" jää pois mutta geometria muuten pysyy halutuissa... Eli ovaalia reikää vaan isommaksi sisään päin ja klunssit pois alatukivarresta Itsellä edessä kunhan vaan kerkeis.
                nimimerkillä 5,5h säädetty ja ei mahdu arvoihin, ei edestä ei takaa camperit.
                ...

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16453
                  • Asikkala

                  #23
                  Laittakaas leveillä nakeilla eteen camber max. -30´ ja taakse -1aste15´, sitten vielä eteen casterit samaan keskenään. Ei vetele, ei syö rengasta ja toimii, Hemi joskus neuvonu suunnilleen noin ja toimii.

                  Comment

                  • Jukipuki
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2005
                    • 383
                    • Kontiolahti, Lehmo

                    #24
                    Originally posted by reddewil View Post
                    Ei kannata, säätö lähes mahdoton tuon jälkeen. Pultin nr.10 reiän kasvatus sisään päin, ja "prikkasäätö" jää pois mutta geometria muuten pysyy halutuissa... Eli ovaalia reikää vaan isommaksi sisään päin ja klunssit pois alatukivarresta Itsellä edessä kunhan vaan kerkeis.
                    nimimerkillä 5,5h säädetty ja ei mahdu arvoihin, ei edestä ei takaa camperit.
                    Ok. Pitää sit suurentaa tuota ovaalia reikää.

                    Minkäs arvojen mukaan noi etupään casterit säädetään: vakio-, m-tech- vai lowride sports alustan mukaan?
                    Lowride sports ohjearvot ovat min. 3.33 ja max. 4.33. Noissakin taitaa olla eroja?
                    Last edited by Jukipuki; 08-10-2006, 14:23. Reason: hieman edittii
                    Ajossa:
                    G20 330E
                    Ex:
                    E30, E36, E46, E90, F20x3, F34, G21x2, IX3x2

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #25
                      Castereilla ei sinällään ole merkitystä, kunhan niiden keskinäinen ero on toleranssien sisällä. Mittalaitteista riippuen etupään korkeus mitataan jolloin saadaan oikea casterarvo tai sitten ohjelmasta valitaan joko madallus tai alustatyyppi joka antaa suunnilleen olevan likiarvon casterille. Mutta kuten todettua, vai keskinäisellä erolla on käytännön merkitystä.

                      Comment

                      • Kilpuri
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2004
                        • 831
                        • Tampere

                        #26
                        Itsellä sisäreunan kulumista on alkanut esiintyä säädön jälkeen! :think

                        Eli vaihdoin takapään etupuslat kesällä ja sen jälkeen säädätin Euromasterilla. Nyt puljasin takagummeja eteen ja toisinpäin, niin huomasin sisäsyrjän ihan sikamaisen kuluneeksi. Aikaisemmin moista ongelmaa ei ollut. Tarvinneis käyttää uudestaan.

                        Kysymys kumminkin sellainen, että mikä vaihtoehto koneen malleista pitäisi valita jos M-alusta 328i Coupessa. Euromasterin masiinassa oli muistaakseni monta vaihtoehtoa (ainakin 5) kyseiselle autolle, mutta mitään varmaa ei ollut. Kahdessa taidettiin jopa mainita M, mistä toinen valittiin. Ajossa ei sinänsä huomaa mitään ongelmaa...
                        Now: 525xd -09
                        Ex: 330d -07
                        Ex: 328i -96

                        Comment

                        • Kilpuri
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2004
                          • 831
                          • Tampere

                          #27
                          Nojoo, mutta oliskos sitten varmaa tietoa, mitkä takapään auraus ja camber asetukset tulisi olla, että 235/40 17" gummit kuluisi tasaisesti. Kyseessä siis M-alusta.
                          Now: 525xd -09
                          Ex: 330d -07
                          Ex: 328i -96

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎