Originally posted by _Dalton_
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36: Takarenkaiden sisäsyrjän kuluminen
Collapse
X
-
Nostellaas tätäkin ylös.
Takarenkaiden (245/35-17) sisäsyrjät tosiaan kuluu kun ei riitä epäkeskopultin säätö.
Mitäs kohtaa tuonne taakse uskaltaisi muokata että rengasta sais pystympään: kuva. Voisiko esim. tehdä tilaa (reikää soikeaksi) tuolle nro. 9 pultin kohdalle ylempään tukivarteen (sitten säilyisi alapuolen hienosäätö epäkeskopultilla)?. Vai pitääkö tehdä alatukivarteen epäkeskopultille reikää soikeammaksi?
Kuinka pystyyn olette säädättäneet takapyörät?Ajossa:
G20 330E
Ex:
E30, E36, E46, E90, F20x3, F34, G21x2, IX3x2
Comment
-
-
Originally posted by bmw_rules View Postkävin juuri säädättämässä omasta e36:sta pyöränkulmat kun renkaista meni jatkuvasti sisäreunat(kolmet takarenkaat tänä kesänä) ja ajo muuttui aivan v#tusti parempaan että suosittelen.
ja nämä siis normaalissa ajossa(316i)---- Bee äm dapl juu ----
Comment
-
-
Originally posted by Jukipuki View PostNostellaas tätäkin ylös.
Takarenkaiden (245/35-17) sisäsyrjät tosiaan kuluu kun ei riitä epäkeskopultin säätö.
Mitäs kohtaa tuonne taakse uskaltaisi muokata että rengasta sais pystympään: kuva. Voisiko esim. tehdä tilaa (reikää soikeaksi) tuolle nro. 9 pultin kohdalle ylempään tukivarteen (sitten säilyisi alapuolen hienosäätö epäkeskopultilla)?. Vai pitääkö tehdä alatukivarteen epäkeskopultille reikää soikeammaksi?
Kuinka pystyyn olette säädättäneet takapyörät?
nimimerkillä 5,5h säädetty ja ei mahdu arvoihin, ei edestä ei takaa camperit....
Comment
-
-
Originally posted by reddewil View PostEi kannata, säätö lähes mahdoton tuon jälkeen. Pultin nr.10 reiän kasvatus sisään päin, ja "prikkasäätö" jää pois mutta geometria muuten pysyy halutuissa... Eli ovaalia reikää vaan isommaksi sisään päin ja klunssit pois alatukivarresta Itsellä edessä kunhan vaan kerkeis.
nimimerkillä 5,5h säädetty ja ei mahdu arvoihin, ei edestä ei takaa camperit.
Minkäs arvojen mukaan noi etupään casterit säädetään: vakio-, m-tech- vai lowride sports alustan mukaan?
Lowride sports ohjearvot ovat min. 3.33 ja max. 4.33. Noissakin taitaa olla eroja?Ajossa:
G20 330E
Ex:
E30, E36, E46, E90, F20x3, F34, G21x2, IX3x2
Comment
-
-
Castereilla ei sinällään ole merkitystä, kunhan niiden keskinäinen ero on toleranssien sisällä. Mittalaitteista riippuen etupään korkeus mitataan jolloin saadaan oikea casterarvo tai sitten ohjelmasta valitaan joko madallus tai alustatyyppi joka antaa suunnilleen olevan likiarvon casterille. Mutta kuten todettua, vai keskinäisellä erolla on käytännön merkitystä.
Comment
-
-
Itsellä sisäreunan kulumista on alkanut esiintyä säädön jälkeen! :think
Eli vaihdoin takapään etupuslat kesällä ja sen jälkeen säädätin Euromasterilla. Nyt puljasin takagummeja eteen ja toisinpäin, niin huomasin sisäsyrjän ihan sikamaisen kuluneeksi. Aikaisemmin moista ongelmaa ei ollut. Tarvinneis käyttää uudestaan.
Kysymys kumminkin sellainen, että mikä vaihtoehto koneen malleista pitäisi valita jos M-alusta 328i Coupessa. Euromasterin masiinassa oli muistaakseni monta vaihtoehtoa (ainakin 5) kyseiselle autolle, mutta mitään varmaa ei ollut. Kahdessa taidettiin jopa mainita M, mistä toinen valittiin. Ajossa ei sinänsä huomaa mitään ongelmaa...Now: 525xd -09
Ex: 330d -07
Ex: 328i -96
Comment
-
Comment