Announcement

Collapse
No announcement yet.

Minkälaiset öljyt E36 328??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jusaba
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 613
    • Joensuu

    Minkälaiset öljyt E36 328??

    Joo, eli vihdoin ja viimein tuli Saksasta 328.. Kauan sai odotella.. Kesärenkailla taivuttiin eilen melkein 600 kilometriä.. Ja heti on tietenkin käsillä öljyjen vaihto.. Että minkälaista suosittelette? Ennen oli 318is ja siinä oli moottoriöljynä täysisynteettinen Shell Helix 5w-40.. Mobilia en laita vaikka suosittelisittekin..
    MB


    EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82
  • -kiki-
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1160
    • Hämeenkyrö

    #2
    Castrolin 5w 40 MagnateQQi taitaa olla suosituimpia
    OT: Mikäs mobileissa vikana on ?
    F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

    Comment

    • Jusaba
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 613
      • Joensuu

      #3
      Joo, castrollista olen kanssa kuullut että sitä käytetään paljon bmw:n koneissa.. Ja tälläkin hetkellä on näköjään Castrollit.. No isä osti jokunen vuosi sitten tuliterän Skoda Octavian ja laitto mobilit niin hävisi koneesta ja joutui lisäämään aina välillä.. Sitten laittoi Shellit niin ei hävinnyt yhtään.. Aikaisemmin hänellä oli vanha Mazda 626 ruoska, jossa käytti Shelliä.. Moottorin avauksessa huoltomiehet kysyivät että mitä öljyä olet pitänyt, kun on niin puhdas kone sisältä..
      MB


      EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

      Comment

      • -kiki-
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 1160
        • Hämeenkyrö

        #4
        se on vähän niin ja näin noi öljyt, mulla ei ole vielä mistään mobilin öljyt kadonneet tai mitään ongelmia ei ole ollut, on ollut 0w40 ja 5w 50 ja aina on sisällä pysyneet.
        F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

        Comment

        • mika68
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2004
          • 1966
          • ......

          #5
          Originally posted by Jusaba
          Joo, eli vihdoin ja viimein tuli Saksasta 328.. Kauan sai odotella.. Kesärenkailla taivuttiin eilen melkein 600 kilometriä.. Ja heti on tietenkin käsillä öljyjen vaihto.. Että minkälaista suosittelette? Ennen oli 318is ja siinä oli moottoriöljynä täysisynteettinen Shell Helix 5w-40.. Mobilia en laita vaikka suosittelisittekin..
          Mulla on just noi samat Helixit koneessa ja samoja käyttää ainakin Jyväskylän Laakkosen BMW huolto!

          Comment

          • Jamppa
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 387
            • Kerava

            #6
            Castrol

            Unohda ainakin Shell Helix Ultra. Searchillakin varmaan löytyy juttua aiheesta, missä monet kertovat että ko. öljy pitää hiukan ylimääräistä naku -ääntä m52 moottorissa... Itse voisin suositella Castrol TWS 10W-60. Ei varmasti halpaa, mutta takuulla hintansa arvoista!

            Comment

            • mika68
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2004
              • 1966
              • ......

              #7
              Originally posted by Jamppa
              Unohda ainakin Shell Helix Ultra. Searchillakin varmaan löytyy juttua aiheesta, missä monet kertovat että ko. öljy pitää hiukan ylimääräistä naku -ääntä m52 moottorissa... Itse voisin suositella Castrol TWS 10W-60. Ei varmasti halpaa, mutta takuulla hintansa arvoista!
              Kylläpähän ne nakutukset on aivan konekohtaisia!
              Mulla ajettu yli kymppi, eikä todellakaan mitään ylimääräisiä ääniä?
              Ja on se kumma jos valtuutettu merkkihuolto käyttää paskoja öljyjä?

              Comment

              • Jusaba
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 613
                • Joensuu

                #8
                Juuh, nyt on Castrolli TXT öljyt.. Laitan ne sisään ja vaihdan parin tuhannen päästä uudelleen.. Ei tiedä millä ne sakemannit on ajellu..
                MB


                EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

                Comment

                • Jamppa
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 387
                  • Kerava

                  #9
                  Originally posted by mika68
                  Kylläpähän ne nakutukset on aivan konekohtaisia!
                  Mulla ajettu yli kymppi, eikä todellakaan mitään ylimääräisiä ääniä?
                  Ja on se kumma jos valtuutettu merkkihuolto käyttää paskoja öljyjä?
                  Joo no sori, ku esitin eriävän mielipiteen...

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 9942
                    • KVLA

                    #10
                    Originally posted by Jamppa
                    Unohda ainakin Shell Helix Ultra. Searchillakin varmaan löytyy juttua aiheesta, missä monet kertovat että ko. öljy pitää hiukan ylimääräistä naku -ääntä m52 moottorissa... Itse voisin suositella Castrol TWS 10W-60. Ei varmasti halpaa, mutta takuulla hintansa arvoista!
                    Talveksi ei varmaankaan paras vaihtoehto minun mielestäni.Etenkin jos tulee paljon kylmäkäynnistyksiä.
                    Minä laittaisin 5W-40 Castrolia.
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=17071 Katteleppa tuolta vaihtoehtoja."Kaikki" öljyt käy,kuten tulet huomamaan.
                    Last edited by Heguli 31; 26-10-2005, 16:21.

                    Comment

                    • olaus
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2003
                      • 687
                      • jyväskylä

                      #11
                      Ei varmaan kannata laittaa 10w60 öljyjä koneisiin joissa on hydrauliset venttiilinnostajat, ainakaan näin talven alla!

                      Castrollin magnatec 5w40 on bueno.

                      Comment

                      • Herra"FANTASTINEN"
                        Newbiemmer
                        • Oct 2005
                        • 7

                        #12
                        Mut jokainen tehköön mitä haluaa....

                        Originally posted by Jamppa
                        Unohda ainakin Shell Helix Ultra. Searchillakin varmaan löytyy juttua aiheesta, missä monet kertovat että ko. öljy pitää hiukan ylimääräistä naku -ääntä m52 moottorissa... Itse voisin suositella Castrol TWS 10W-60. Ei varmasti halpaa, mutta takuulla hintansa arvoista!
                        Mä olen sun kanssa samaa mieltä ja noi mobilit voi myös unohtaa,rupee nostajat naputtaa ennen kuin huolto on edes lähellä.Itse käytän Castrollin RS:ää.

                        Comment

                        • MasaYards
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2003
                          • 93

                          #13
                          Itse ajelin aikasemmin Mobilin 5w-50:llä ja ne tahto aina vähän hävitä, mutta nostajat ei pitänyt niillä ääntä muutamaa sekunttia kauempaa kylmäkäynnistyksessä. Nyt sitten pistin ne Castrolin Magnatecit, oon vielä senverran vähän ajanu etten tiedä onko hävinneet, mutta ainakin nostajat pitää nyt ääntä paljon kauemmin. Joskus jopa yli minuutin käynnistyksen jälkeen...

                          Comment

                          • pete81
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 2056
                            • .........

                            #14
                            itse käytän mobilin 5w-50 ja tyytyväinen olen ollu. kokeilin myös castrolin magnateciä aikanaan ja öljyn pieni kulutus ei muuttunut mihinkään kummalla hyvänsä ajo ja venttiilien nakutusta ei ole sen enempää kummallakaan öljyllä ilmenny. kuten öljy topicista lukee niin mielipiteet jakautuu aika tasaisesti.

                            Comment

                            • Kilpuri
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2004
                              • 831
                              • Tampere

                              #15
                              Itse olen kanssa ajellu Mobilin 5W-50 öljyillä tollaset about 35tkm (10tkm välein vaihto) ja mitään ongelmia ei ole ollut havaittavissa. Pinta ei ole vajonnut milliäkään ja kylmäkäynnistykset onnituu ilman ylimääräisiä rapinoita.
                              Now: 525xd -09
                              Ex: 330d -07
                              Ex: 328i -96

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎