Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW325 td-94 aut. ei pysy käynnissä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • becham
    Newbiemmer
    • Oct 2005
    • 2

    BMW325 td-94 aut. ei pysy käynnissä

    Nyt ois apu paikallaan. Kun laittaa vaihteen eli D ja etenkin pakin päälle niin auto sammuu!Saattaa sammua myös suoraan ajosta kun lähestyy esim. liikennevaloja. Vaihde päällä parkissa auto hypähtelee levottomasti. Ikään kuin tyhjäkäynti olis liian pienellä(?). Pystyy ajeleen kun matalilla nopeuksilla painaa vähän kaasua mut jaruttaa nopeutta.Näin kierrokset pysyy ylhäällä.Tyhjäkäyntiä on nostettu ja naftan syöttöä nostettu. Auttoi useaksi kuukaudeksi mutta nyt pahasti vika tullut takaisin. Ei voi kuulemma enään nostaa.Pumppu on aukastu ja pitäs olla kunnossa, suihkuputket vaihdettu-->ei auttanut. Boch/diesel asiantuntijat ymmällään. Onko ajatuksia/kokemuksia?? Itsekin aika ymmällään ja tympääntynyt!
  • jpeltoma
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 600
    • pirkanmaa

    #2
    Tuleeko sinne vikamuistiin mikä ilmoitus? Onko pumpun määränsäädin vika:

    Jos on ja DDE boksin / johtosarjojen kunto on varmistettu, niin vastausta voisi etsiä suunnalta:uusi pumppu määränsäätimineen. Tietysti jos on sepän vikaa, voit kokeilla elvyttää määräsäädintä pumpun yläkannen kautta putsaamalla piirilevyn vastuspinnat ja paineilmaa solenoidille jos se takertelee. Minkähänlainen remontti sille pumpulle tehtiin, tuntuu että tolle Boschin VE34 pumpulle ei löydy osaajia joka putkasta.
    Last edited by jpeltoma; 27-10-2005, 14:41.
    __________________________________________________ ________________________
    Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

    Comment

    • becham
      Newbiemmer
      • Oct 2005
      • 2

      #3
      Originally posted by jpeltoma
      Tuleeko sinne vikamuistiin mikä ilmoitus? Onko pumpun määränsäädin vika:

      Ei anna mitään virheilmoitusta! Se tässä ihmetyttää...

      Jos on ja DDE boksin / johtosarjojen kunto on varmistettu, niin vastausta voisi etsiä suunnalta:uusi pumppu määränsäätimineen. Tietysti jos on sepän vikaa, voit kokeilla elvyttää määräsäädintä pumpun yläkannen kautta putsaamalla piirilevyn vastuspinnat ja paineilmaa solenoidille jos se takertelee. Minkähänlainen remontti sille pumpulle tehtiin, tuntuu että tolle Boschin VE34 pumpulle ei löydy osaajia joka putkasta.

      Klaukkalan dieselissä sitä rassattiin ja ihan tuntuu osaavalta kaverilta. Itellä ei mitenkään enään näin pitkälle riitä osaaminen. Tota uutta pumppua täytyy nyt kysästä... Kiitos vinkistä.

      Comment

      • jpeltoma
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 600
        • pirkanmaa

        #4
        Ihmettelen vaan niitä toimenpiteitä siinä mielessä, että mainitsit että ruiskutusmääriä on nostettu? Aika outoa, siis tätä vikaa pitää kompensoida nimenomaan tyhjäkäynnin ruikutusmääriä ( IQ ) PIENENTÄMÄLLÄ! Ja tyhjäkäyntiä nostamalla. Mä kyllä tiedustelisin perusteluita tuohon toimenpiteeseen?
        __________________________________________________ ________________________
        Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎