Announcement

Collapse
No announcement yet.

Check control ja brake light circuit E36 328i -95

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hazys
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 404

    Check control ja brake light circuit E36 328i -95

    Eli tänään check controll ilmoitti brake light circuit ja see user's manual. Luin jossain forumissa että joku piiri on kakkana ja se sijaitsee jossain polkimen yläpuolella. Kannattaako se vaihtaa vaikka se on vaan kerran herjannu sitä ja mitä sellainen kustantaa? Entäs onko vaikea vaihtaa? Tänään oli ensimmäinen kerta kun ajotietokone ilmoitti. Sammutin auton ja käynnistin uudestaan niin se hävis.

    Auto on E36 328i -95
    Make my day, go away.
  • HJP
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1282
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by hazys
    Eli tänään check controll ilmoitti brake light circuit ja see user's manual. Luin jossain forumissa että joku piiri on kakkana ja se sijaitsee jossain polkimen yläpuolella. Kannattaako se vaihtaa vaikka se on vaan kerran herjannu sitä ja mitä sellainen kustantaa? Entäs onko vaikea vaihtaa? Tänään oli ensimmäinen kerta kun ajotietokone ilmoitti. Sammutin auton ja käynnistin uudestaan niin se hävis.

    Auto on E36 328i -95
    Katos nyt ekana kaikki takapolttimot, se sanoo tuota silloin, kun joku polttimo on kakkana.

    Comment

    • Kyljys
      Bimmer Rookie
      • Dec 2004
      • 60
      • Seinäjoki

      #3
      mulla sama juttu ,mut ilmoittaa vaan melkein päivittäin.ja mitä täältä olen lukenut niin juuri jotain poljinten yläpuolella olevaa boxia kehotetaan vaihtamaan. ja maksais jonku 25e ? polttimo jos on menny nii mul ainaki viimeks ilmoitti tail lightia tai jtn. ja nyt ainaki kaikki valot toimii että tuskin siitä kyse..

      Comment

      • kooma
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 1017
        • Pikis

        #4
        Mahtaisko tästä linkistä olla apua.
        Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

        Comment

        • Murska
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2004
          • 382
          • Savo

          #5
          Tuon ilmoituksen saa ilmestymään kun painelee jarrua käynnistettäessä...
          ja häviä tosiaan käynnistämällä uudelleen...
          En ole huomannut mitään toiminnallista eroa vaikka tuota ilmoitusta joskus näytteleekin...eli, ei toinna vaihdella ennenkuin totaalisesti mossahtaa
          e61 530i touring M-sport LCI -08
          Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
          Ex:e46 330i -01 Sedan
          Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Ainakin e34:ssä tuo jarruvalon kytkin on muistaakseni kaksiosainen, siis sisältää kaksi kytkintä. Kun toinen lakkaa toimimasta, alkaa check control huutaa mutta jarruvalo toimii vielä sen toisen kytkimen varassa. Se on sitten oma päätös kannattaako tosiaan odotella niin kauan ettei jarruvalot toimi, ikävää se on jos motarilla hajoaa se "varakytkinkin". Mikäli tällainen e36:ssa siis on, niinkuin luultavasti on.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • humala
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 739
              • Kemi

              #7
              niin ikäväähän se on kun joku pamauttaa täydestä vauhdista persiille kun ei jarruvalot toimi...itellä muutama tilanne ollut kun vain toinen jarruvalo väliin palaa...
              E70 X5 3.0d -07
              E39 530da touring -99
              ex: E36 325i sedan -93

              Comment

              • 540iA Tapsa
                Bimmer Rookie
                • Jun 2005
                • 97
                • Kangasala

                #8
                jarruvalo kytkin rikki.. ja se sijaitsee luonnollisesti polkimen luona. ite vaihdoin omaa autooni pari viikkoa sitten... maksoi kl-varaosissa 24e
                -kaikki alle 8-sylinteriset ovat vajaalla käyviä-

                Auto: e46 330d manual touring -00
                -ex: e38 740 iAL -96 4.4 steptronic, suomiauto
                -ex: e34 525tds touring -94
                -ex: e34 540iA
                -ex: e30 318iS Alpinweiss II, m-technic, suomiauto

                Moottoripyörät:
                Yamaha R6 -01 kilpapyörä
                KTM EXC-F 250 -08
                ex: Honda VTR1000F FireStorm -01
                ex: Yamaha YZF1000R Thunderace
                ex: Gas Gas EC300
                ex: Husqvarna CR125

                Comment

                • mikalkai
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2005
                  • 308
                  • Oulu

                  #9
                  Tuossa ohjeessa kerrotaan, että pitäisi höllätä jarru polinta, että sen kytkimen saa vaihdettua. Toimiiko tuo ihan samalla tavalla, kun kyseessä on automaattilaatikollinen peli?
                  Ajossa:
                  E39 530i Touring M-Sport

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎