Eli ottipa vedet toki sisään lasien yläosasta, kun vei pesukoneeseen. Kuinkakohan vaikea olisi uudet tiivisteet sinne näpertää? Jollain liimalla kai se on kiinni?
Onko vika tiivisteissä vai lasien kunnollisessa sulkeutumisessa?Eikös tuo coupen lasien sulkeutumiskorkeus ole säädettävissä vai muistelenkohan lukemiani topiikkeja väärin.
"Coupelaiset" kertokoon.
Ainakin mitä entistä iS:ää käytin harjattomassa pesussa, niin aina sieltä oven takaosan yläreunasta (pystyosa) tuli vettä jonkin verran sisään. En usko, että tiivisteiden vahtaiminen vaikuttaa asiaan. Vesihän tulee paineella, niin ei siinä mikään tiiviste auta, kun se vesi tunketuu lasin tiivisteen välistä... Itse piti aina olla x-asennossa autossa ja paperin palasta pitää molemmissa ovissa ettei vettä olisi tullut sisälle Kait ne oven tiivisteet lähtevät ihan vetämällä pois, ei niissä mitään liimaa pitäisi olla.
Mut jos jollakin ei tule vettä sisään, niin kertokoot mikä on auttanut asiaan
Eli ottipa vedet toki sisään lasien yläosasta, kun vei pesukoneeseen. Kuinkakohan vaikea olisi uudet tiivisteet sinne näpertää? Jollain liimalla kai se on kiinni?
Tiivisteen vaihdoin itelleni ja se vain paineltiin kiinni..Liimaa ei tarvitse käyttää. Mutta ensin kannattaa kokeilla säätää sitä lasin takaosan korkeutta. Ovipahvi pois ja siinä pitäisi näkyä suurinpiirtein vaakaan kulkeva tanko joka on takaosasta kiinni yhdellä 10mm mutterilla. Ruuvia löysälle ja kokeilet käännellä tankoa jolloin huomaat että lasin takaosa nousee taikka laskee.
Ja tiivisteethän on aikalailla hinnoissa..Uusi oli BMW-liikkeessä 235€/puoli !!
Ite oon kokeillu painepesurilla laskee noihi että tuleeko vettä. Ei tule, tosin olen jotain korrekin tiiviste pehmennintä/liukastinta niihi laitellu talven tulon takia..Ilmeisesti auttaa
Ite oon kokeillu painepesurilla laskee noihi että tuleeko vettä. Ei tule, tosin olen jotain korrekin tiiviste pehmennintä/liukastinta niihi laitellu talven tulon takia..Ilmeisesti auttaa
Tuo taitaakin olla aika hyvä idea. Millaista tatinaa sä oot laittanut?
Onnea vaan lasien säädölle. Enpä ihan iisiksi nakiksi veikkaisi tuota hommaa.
En muista sen nimeä, korrek isolla kyljessä Pieni sininen purkki..
Silikoni jotain siinä lukee muistakseni. Helvetin hyvää kamaa kyllä..
Perinteinen mäntysuopa tekee hyvää tiivisteille! Se on hyväksi todettu
Silikoonia en kyllä ruiski enää mihinkään kohtaan.
Sotkee vaikka mäntysuopaa ja glygolia keskenään ja sillä sivelee tiivisteet, hyvä tulee
Perinteinen mäntysuopa tekee hyvää tiivisteille! Se on hyväksi todettu
Silikoonia en kyllä ruiski enää mihinkään kohtaan.
Sotkee vaikka mäntysuopaa ja glygolia keskenään ja sillä sivelee tiivisteet, hyvä tulee
Tuo ei oo pelkkää silikoonia..Siinä on jotain muutakin seassa..Pelkkä silikonihan ajan myötä kovettaa tiivisteet.
Laakkonen ilmoitti iloisesti yhden puolen tiivisteen olevan (vaatimattomat) 235e. Mistäköhän vitun elastisesta kullasta ne on ne tehny.. Täytynee jollain tahnalla tiivistää se yläosa, saa nähdä mitä tulee
Comment