Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 mittarivalot välkkyvät

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Warra
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 483

    E36 mittarivalot välkkyvät

    Hei.

    Kysymyksessä nämä sisätilan tuuletuksen säätöjen valot, joskus ne toimivat joskus ei. Joskus toimiessaan jos säätää esim. tuulettimien nopeuden I --> II tai ylemmäs, häviää valot ja ne voivat tulla jossain vaiheessa takaisin.

    Kyseessä lienee jonkun sortin kosketushäiriö? Miten voin päästä tästä ikävästä häiriöstä eroon? Ajan paljon eri vuorokaudenaikoina, ja olisi kiva jos nuokin valot toimisivat moitteetta kun niitä kytkimiä välillä kuitenkin tarvitsee.

    Lähinnä postauksessani tiedustelen millainen projekti on edessä, mitä pitää purkaa ja kuinka hankala homma on kyseessä (ja mitä ratkaisuja ongelmaan voi olla).

    Kiitos vastanneille.

    Niin, auto on 318tiA -95, saksan tuontiautoja. Ollut omistuksessani puoli vuotta ja ensimmäinen muttei viimeinen bemarini
    E46 320i Facelift Touring M54b22
    exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18
  • Japs
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 193
    • Turku

    #2
    Mulla on samaa vikaa, myös valokatkaisijassa, olis kiva tietää miten lähtis korjaamaan.
    -Turku Connection-

    Comment

    • antti79
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 2499
      • Littoinen

      #3
      Originally posted by Warra
      Hei.

      Kysymyksessä nämä sisätilan tuuletuksen säätöjen valot, joskus ne toimivat joskus ei. Joskus toimiessaan jos säätää esim. tuulettimien nopeuden I --> II tai ylemmäs, häviää valot ja ne voivat tulla jossain vaiheessa takaisin.

      Kyseessä lienee jonkun sortin kosketushäiriö? Miten voin päästä tästä ikävästä häiriöstä eroon? Ajan paljon eri vuorokaudenaikoina, ja olisi kiva jos nuokin valot toimisivat moitteetta kun niitä kytkimiä välillä kuitenkin tarvitsee.

      Lähinnä postauksessani tiedustelen millainen projekti on edessä, mitä pitää purkaa ja kuinka hankala homma on kyseessä (ja mitä ratkaisuja ongelmaan voi olla).

      Kiitos vastanneille.

      Niin, auto on 318tiA -95, saksan tuontiautoja. Ollut omistuksessani puoli vuotta ja ensimmäinen muttei viimeinen bemarini
      Jos ei ole ilmastointia toimi seuraavasti -> nyppäise säätimet irti (lähtee ihan vetämällä) niiden alta paljastuu 2 kpl ristipääruuveja, aukaise ne -> nyppää säädinpaneeli tämän jälkeen irti, alta löytyy polttimo joka lähtee irti kun kääntää sitä, hae esim. Motonetistä uusi ja laita kamat takaisin. Taas toimii eikä välky.
      sigpic
      Originally Posted by jari kihlman
      "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

      Comment

      • Warra
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 483

        #4
        Originally posted by antti79
        Jos ei ole ilmastointia toimi seuraavasti -> nyppäise säätimet irti (lähtee ihan vetämällä) niiden alta paljastuu 2 kpl ristipääruuveja, aukaise ne -> nyppää säädinpaneeli tämän jälkeen irti, alta löytyy polttimo joka lähtee irti kun kääntää sitä, hae esim. Motonetistä uusi ja laita kamat takaisin. Taas toimii eikä välky.
        Erinomainen ohje, kiitos. Mutta miten tuo ilmastointi vaikuttaa asiaan, kun autosta semmoinen löytyy :S
        E46 320i Facelift Touring M54b22
        exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

        Comment

        • Warra
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2005
          • 483

          #5
          Sorry vanhan topicin noston, mutta ei tuo vaihto noin käynyt. Onko kellään tietoa miten compactista nuo polttimot vaihdetaan? Ei se paneeli noin vain lähde irti ja ei uskalla hirveästi repiäkkään kun pelkää että menee jotain rikki..

          Siis nupit lähtivät helposti irti samaten ruuvit 2kpl mutta sen jälkeen tulee tenkkapoo.
          E46 320i Facelift Touring M54b22
          exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

          Comment

          • eeki
            BTCF Member
            • Jul 2003
            • 1966
            • HKI

            #6
            Compactissa on vähän erilainen systeemi kuin muissa, auttaisikohan tuo kuva:


            Polttimo siis osa #12, kuvan perusteella näyttäisi helpoimmalta napata radio irti ja vaihtaa polttimo takakautta.
            Ducati 998 -02 //

            Comment

            • Ha2
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1786
              • Oulu

              #7
              En tiedä onko Compactissa samanlainen tai erilainen tuo systeemi kuin muissa, mutta itse vaihdoin coupeen sen lämmönsäätimien polttimon ja se paneeli oli tosiaankin aika lujassa väännellä irti. Siinä oli klipsut keskellä yläreunassa 2 kpl ja alareunassa 2 vähän ulompana toisistaan. Työnsin meisselin keskelle ylös ja väänsin yläreunaa alas- ja ulospäin yhtäaikaa ja kyllä se sieltä sitten ulos tuli. Polttimo irti vetämällä ja uusi samanlainen tilalle työntämällä.
              E61 525d LCI

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎