Missähän sijaitsee ja miten toiminnan voi testata / osan puhdistaa tms.?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kaasuläpän asentotunnistin 325 E36
Collapse
X
-
Kaasuläppäkotelon kyljessä. Eiköhän sen voi mitata yleismittarilla niistä navoista, että yhdistääkö kaasuläppäkiinni ja täysin auki ollessa. En tiedä yhdistääkö kyseinen malli ääriasentojen välillä ollenkaan.
Last edited by s14 1990; 30-11-2005, 14:23.
-
-
Potenttiometri on se. 4 kOhm mitattuna reunimmaisista navoista. Suorittaa jännitteenjaon siihen keskikarvaan joka menee ECU:lle AD-muuntimelle. Yleisin ongelma taitaa olla se että potikka on kulunut niin että pätkii. Arvot siis vaihtelee asennon mukaan kun mittaat vastusta keskikarvan ja jommankumman reunimmaisen välillä.Last edited by 9tonni; 01-12-2005, 08:31.
Comment
-
-
Originally posted by 9tonniPotenttiometri on se. 4 kOhm mitattuna reunimmaisista navoista. Suorittaa jännitteenjaon siihen keskikarvaan joka menee ECU:lle AD-muuntimelle. Yleisin ongelma taitaa olla se että potikka on kulunut niin että pätkii. Arvot siis vaihtelee asennon mukaan kun mittaat vastusta keskikarvan ja jommankumman reunimmaisen välillä.BMW 325i Coupe E36 -93
Comment
-
-
Se riippuu vähän. En tiedä osaako ECU mennä johonkin vikatilaan jos asentoanturi hourailee. Mutta luulisin että kone nykii potikan pätkiessä.
Koneen lämpö ei vaikuttane juuri oireisiin. Noh tämä on arvailua
Korjaukseks voi koittaa samaa kikkaa mitä hifistit tekee potikoilleen vanhoissa kotipäätteissä.. Ruiskivat jotain spaytä sinne sisään. En tosin tiedä mitä uusi potikka maksaa. Voi olla viisainta vaihtaa osa suosiolla.
Comment
-
Comment