Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kaasuläpän asentotunnistin 325 E36

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carwin
    Newbiemmer
    • Sep 2005
    • 21

    Kaasuläpän asentotunnistin 325 E36

    Missähän sijaitsee ja miten toiminnan voi testata / osan puhdistaa tms.?
    BMW 325i Coupe E36 -93
  • s14 1990
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 142
    • Tampere

    #2
    Kaasuläppäkotelon kyljessä. Eiköhän sen voi mitata yleismittarilla niistä navoista, että yhdistääkö kaasuläppäkiinni ja täysin auki ollessa. En tiedä yhdistääkö kyseinen malli ääriasentojen välillä ollenkaan.

    Last edited by s14 1990; 30-11-2005, 14:23.

    Comment

    • 9tonni
      Bimmer Rookie
      • Feb 2005
      • 177
      • Kuopio

      #3
      Potenttiometri on se. 4 kOhm mitattuna reunimmaisista navoista. Suorittaa jännitteenjaon siihen keskikarvaan joka menee ECU:lle AD-muuntimelle. Yleisin ongelma taitaa olla se että potikka on kulunut niin että pätkii. Arvot siis vaihtelee asennon mukaan kun mittaat vastusta keskikarvan ja jommankumman reunimmaisen välillä.
      Last edited by 9tonni; 01-12-2005, 08:31.

      Comment

      • Carwin
        Newbiemmer
        • Sep 2005
        • 21

        #4
        Originally posted by 9tonni
        Potenttiometri on se. 4 kOhm mitattuna reunimmaisista navoista. Suorittaa jännitteenjaon siihen keskikarvaan joka menee ECU:lle AD-muuntimelle. Yleisin ongelma taitaa olla se että potikka on kulunut niin että pätkii. Arvot siis vaihtelee asennon mukaan kun mittaat vastusta keskikarvan ja jommankumman reunimmaisen välillä.
        Mitä oireilua autossa ilmenee jos tuo tunnistin pätkii? Toimiiko auto samalla tavalla sekä kylmänä että kuumana?
        BMW 325i Coupe E36 -93

        Comment

        • 9tonni
          Bimmer Rookie
          • Feb 2005
          • 177
          • Kuopio

          #5
          Se riippuu vähän. En tiedä osaako ECU mennä johonkin vikatilaan jos asentoanturi hourailee. Mutta luulisin että kone nykii potikan pätkiessä.
          Koneen lämpö ei vaikuttane juuri oireisiin. Noh tämä on arvailua

          Korjaukseks voi koittaa samaa kikkaa mitä hifistit tekee potikoilleen vanhoissa kotipäätteissä.. Ruiskivat jotain spaytä sinne sisään. En tosin tiedä mitä uusi potikka maksaa. Voi olla viisainta vaihtaa osa suosiolla.

          Comment

          • NiKo-79
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2003
            • 220
            • Oulu

            #6
            tunnistimen vaihto töineen oli ~90e merkkiliikkeessä..
            325xi e90
            Ex. 320d e46
            Ex. 325i e36

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎