Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Lamda arvo 1.04, happiarvot korkeat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Warra
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 483

    E36 Lamda arvo 1.04, happiarvot korkeat?

    Hei. Kävin vaihdattamassa autooni alatukivarren puslat ja vaihdon päätteeksi huoltomies mittaili huvikseen uudella laitteella pakokaasu arvoja. Kuulemma sanoi että lamda arvo on 1.04 (sanoi hivenen korkeaksi) ja happi arvoja sanoi yllättävän korkeiksi. Tulostus paperia en saanut mukaan mutta sanoi että kannattaa vielä käydä mittauttamassa joskus arvot, kun nuo hapet oli kuulemma liian korkeat. Hän kyllä totesi että laite on uusi, ja vaikka on kalibroitu niin pitää vielä säädellä sitä.

    Onko kaikki kunnossa, vai lamda arvo persiillään? Vai katalysaattorissa/pakoputkessa jotain häikkää? Alkaa jo kyllästyttää kun on joutunut teetättämään monia pikkujuttuja vähällä aikaa (nuo puslat, takalasin pesuri ongelma vielä selvittämättä, mittaristosta pitäisi lamppuja vaihtaa, sisäilmapuhallin kitisee 2 asennossa), kun entinen wanha riisikuppi tuntui pelittävän hyvällä tahdolla ilman mitään ihmeempiä.

    En sitten tiedä lämmittikö ennen testiä konetta mitenkään, eikös tuo katalysaattori vaadi lämpenemistä ennen mittauksia. Pitänee ajella vähän ennen uusintamittausta.
    Last edited by Warra; 07-12-2005, 18:20.
    E46 320i Facelift Touring M54b22
    exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18
  • JanisHell
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 410

    #2
    Varmaan menossa seuraavaksi lambda vaihtoon.
    325i -93 E36

    Comment

    • intfreak
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 2966
      • Uusikaupunni

      #3
      Originally posted by JanisHell
      Varmaan menossa seuraavaksi lambda vaihtoon.
      Miksi?
      N62 Money Spender Club

      Comment

      • humala
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 739
        • Kemi

        #4
        lambdahan on kulutusosa että varmaanki se siellä on menossa...ainakin omassa oli happiarvo liian korkea joka lambdan vaihdolla korjaantui...toinen mahdollinen on että putki tai imusarja vuotaa...
        E70 X5 3.0d -07
        E39 530da touring -99
        ex: E36 325i sedan -93

        Comment

        • Lanttu
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 1643

          #5
          Kyllä siellä on erittäin suurella todennäköisyydellä vuotoa pakoputkistossa, koska lambda-arvo on yli yhden = laihalla. Toinen asia, jolla saa lambda-arvon liian korkeaksi on se että jos on viimeinen äänenvaimennin kaksoisulostulolla ja mitataan pakokaasupitoisuudet toisesta rööristä eikä tukita toista ulostuloa.

          Pakoputki ensin kuntoon, jotta O2-arvo on alle 0,5 %. Ei missään nimessä kannata alkaa ensimmäisenä lambadaa tanssimaan!

          Comment

          • Warra
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2005
            • 483

            #6
            Originally posted by Lanttu
            Kyllä siellä on erittäin suurella todennäköisyydellä vuotoa pakoputkistossa, koska lambda-arvo on yli yhden = laihalla. Toinen asia, jolla saa lambda-arvon liian korkeaksi on se että jos on viimeinen äänenvaimennin kaksoisulostulolla ja mitataan pakokaasupitoisuudet toisesta rööristä eikä tukita toista ulostuloa.

            Pakoputki ensin kuntoon, jotta O2-arvo on alle 0,5 %. Ei missään nimessä kannata alkaa ensimmäisenä lambadaa tanssimaan!
            Ok. Näin täytyy tehdä. Pitää joskus viedä auto pajalle ja tutkituttaa mistä vuotaa ja mitä asialle voi tehdä. Kiitos vastauksista.
            E46 320i Facelift Touring M54b22
            exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎