Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325iA kampiakselin asentotunnistin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • laine
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1504
    • Helsinki

    E36 325iA kampiakselin asentotunnistin?

    Vika testerissä käytetty yksilö ja tuosta testeri ilmoitti. Bemuosa myi tunnistinta hintaa 50e ja tähän + tunnin vaihtotyö(50e). Ajattelin jos tuo on jossain helpossa paikassa niin tollasen asentotunnistimenha vaihto ei mikään monimutkainen työ pitäisi olla, vai? Kenelläkään kokemuksia? Vai kannattaako se vaan maksaa se 50e siitä vaihdosta.
  • 9tonni
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 177
    • Kuopio

    #2
    Siellähän se hihnapyörän yläpuolella koneen etupäässä. On helppo vaihtaa mikäli vanha anturi ei ole hapettunut kiinni ketjukoppaan. Vanhan anturin voi tietysti ottaa irti kappaleinakin. Muutenhan riittää kun vie johdon oikeaa kautta niin ettei ota kii vesipumpun hihnapyörään ja liittää johtosarjaan vanhan tilalle. Ei oo mun mielestä 50 e arvonen homma..

    Comment

    • laine
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1504
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by 9tonni
      Siellähän se hihnapyörän yläpuolella koneen etupäässä. On helppo vaihtaa mikäli vanha anturi ei ole hapettunut kiinni ketjukoppaan. Vanhan anturin voi tietysti ottaa irti kappaleinakin. Muutenhan riittää kun vie johdon oikeaa kautta niin ettei ota kii vesipumpun hihnapyörään ja liittää johtosarjaan vanhan tilalle. Ei oo mun mielestä 50 e arvonen homma..
      Asiasta toiseen, autossa tyhjäkäynti aaltoilee...ja kuulin että tähän vaikuttaisi juuri tuo asentotunnistin. Mutta jos se asentotunnistin ois kokonaan mennyt niin eihän kone käy ollenkaan. Elikkä voiko testeri ilmoittaa heikosti kunnossa olevasta/menossa paskaks olevasta asentotunnistimesta?

      Comment

      • 9tonni
        Bimmer Rookie
        • Feb 2005
        • 177
        • Kuopio

        #4
        Mun mielestä se VR anturi on ehjä tai rikki kokonaan. Tai mikäli pätkii jostain syystä niin se kyllä ilmenee muutenkin kuin tyhjäkäynnin aaltoiluna. Mä luulen että sun kannattas puhdistaa tyhjäkäynninsäätöventtiili imusarjan alta. Se tuppaa pikeentymään ja menee jumiin. Tyhjäkäynti hyppii just sillon.
        Seuraavana listalta löytyy ilmamassamittari, mutta toivotaan että sinne asti ei tartte mennä.

        Comment

        • laine
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1504
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by 9tonni
          Mun mielestä se VR anturi on ehjä tai rikki kokonaan. Tai mikäli pätkii jostain syystä niin se kyllä ilmenee muutenkin kuin tyhjäkäynnin aaltoiluna. Mä luulen että sun kannattas puhdistaa tyhjäkäynninsäätöventtiili imusarjan alta. Se tuppaa pikeentymään ja menee jumiin. Tyhjäkäynti hyppii just sillon.
          Seuraavana listalta löytyy ilmamassamittari, mutta toivotaan että sinne asti ei tartte mennä.
          Kiitos! Eli periaatteesa mahd. vika ei välttämättä tai siis aika varmasti ole edes tuossa kampiakselin asentotunnistimessa vaan jossain muualla, joka taasen ilmenee juuri tuolla tyhjäkäynnin aaltoilulla.

          Jos se tunnistin ei tosiaan voi olla kuin ehjä tai paska, niin auton käydessä senhän on pakko olla siis ehjä. Mutta miten se vikatesteri siitä on sitten ilmoittanut? Vaiko on autoa myyvä mies puhunut paskaa tuosta testerihommasta kun on epätietoisuudessaan kelaillut tuota tyhjäkäyntiä?

          Nimimerkillä. Ko. autoa ostamassa vasta.. vinkkejä tarvitaan

          Comment

          • 9tonni
            Bimmer Rookie
            • Feb 2005
            • 177
            • Kuopio

            #6
            Se anturi on aika yksinkertainen viritys sellaisenaan. Magneetin ympärille kierretty kela, ei se muuta ole. Puolittain rikki olevat anturit on minusta olleet sellasia että lämmetessään alkavat häröilemään.
            Mikäli lambda on kunnossa niin olen melko varma että vika löytyy jommasta kummasta: tyhjäkäyntiventtiili tai ilmamassamittari.

            Noista testereistä tai boschin vikadiagnostiikasta en juuri tiedä mitään. Noi on joskus hämääviä nuo vikailmotukset. Syy voi löytyä ihan muualta.

            Comment

            • laine
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1504
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by 9tonni
              Se anturi on aika yksinkertainen viritys sellaisenaan. Magneetin ympärille kierretty kela, ei se muuta ole. Puolittain rikki olevat anturit on minusta olleet sellasia että lämmetessään alkavat häröilemään.
              Mikäli lambda on kunnossa niin olen melko varma että vika löytyy jommasta kummasta: tyhjäkäyntiventtiili tai ilmamassamittari.

              Noista testereistä tai boschin vikadiagnostiikasta en juuri tiedä mitään. Noi on joskus hämääviä nuo vikailmotukset. Syy voi löytyä ihan muualta.
              Kiitos jälleen kerran! Tietoa tulee hyvää vauhtia

              Miten tuota noi tyhjäkäyntiventtiili/ilmamassamittari jos niissä sitten alkaa vikaa olemaan niin tuleeko kuinka kalliiksi? Meinaan että ei viittisi näin alkuun kauheata rahan imijää ostaa. Pikkuviat ei haittaa koskaan ja niitä tulee ja menee ja niihin tottuun, niitä laitellaan kuntoon. Mutta ettei mitään isoa tulis.

              Comment

              • eeki
                BTCF Member
                • Jul 2003
                • 1966
                • HKI

                #8
                Eihän tämä ole se hopeinen taxfree-coupe porista? Kävin katsomassa sitä ennenkuin tämän ostin, ja kyllä täytyy sanoa että on melkoinen vekotin varsinkin koriltaan.
                Ducati 998 -02 //

                Comment

                • 9tonni
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2005
                  • 177
                  • Kuopio

                  #9
                  Tyhjäkäyntiventtiilille on riittäny tähän asti puhdistus mitä noita on vastaan tullu. Ilmamassamittarin hintaa en tiedä. Niitä pyörii täälläkin käytettynä.

                  Comment

                  • laine
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1504
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by eeki
                    Eihän tämä ole se hopeinen taxfree-coupe porista? Kävin katsomassa sitä ennenkuin tämän ostin, ja kyllä täytyy sanoa että on melkoinen vekotin varsinkin koriltaan.
                    Yksilö on täällä Vantaa/Helsinki akselilla... Voi toki olla sama pirssi... ? Nahkasisustaa, ilmastointii, vakionopeudensäädintä, ei vanosta. Sterlingsilber coupe nykyään peltivanteilla ja kesärenkailla... tax-free kyllä. Samaa?

                    Comment

                    • laine
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1504
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by 9tonni
                      Tyhjäkäyntiventtiilille on riittäny tähän asti puhdistus mitä noita on vastaan tullu. Ilmamassamittarin hintaa en tiedä. Niitä pyörii täälläkin käytettynä.
                      Asia selvä.

                      Comment

                      • eeki
                        BTCF Member
                        • Jul 2003
                        • 1966
                        • HKI

                        #12
                        Originally posted by laine
                        Yksilö on täällä Vantaa/Helsinki akselilla... Voi toki olla sama pirssi... ? Nahkasisustaa, ilmastointii, vakionopeudensäädintä, ei vanosta. Sterlingsilber coupe nykyään peltivanteilla ja kesärenkailla... tax-free kyllä. Samaa?
                        Joo, samalta kuulostaa. Eikä auto ole näköjään enää nettiautossa myynnissä (hinta oli muistaakseni 2850€ silloin), olisko joku ostanut ja todennut että ei jaksa alkaa värkkäämään? Paljon on pyynti nyt?

                        Kori tosiaan mut pelotti sen kimpusta pois, kun olen kovasti allerginen ruosteelle. Sitä löytyi sieltä mistä ei pitäisi, ja kun auto on vielä maalattu joku aika sitten uudestaan, tuli vähän sellainen fiilis että sitä löytyy tulevaisuudessa muualtakin ja ihan riittävästi. Muistaakseni vas. lokasuoja ei istunut oikein oveen/helmaan, melkein joka pelti naarmuilla/lommoilla jne jne..
                        Ducati 998 -02 //

                        Comment

                        • laine
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 1504
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by eeki
                          Joo, samalta kuulostaa. Eikä auto ole näköjään enää nettiautossa myynnissä (hinta oli muistaakseni 2850€ silloin), olisko joku ostanut ja todennut että ei jaksa alkaa värkkäämään? Paljon on pyynti nyt?

                          Kori tosiaan mut pelotti sen kimpusta pois, kun olen kovasti allerginen ruosteelle. Sitä löytyi sieltä mistä ei pitäisi, ja kun auto on vielä maalattu joku aika sitten uudestaan, tuli vähän sellainen fiilis että sitä löytyy tulevaisuudessa muualtakin ja ihan riittävästi. Muistaakseni vas. lokasuoja ei istunut oikein oveen/helmaan, melkein joka pelti naarmuilla/lommoilla jne jne..
                          Hmm kävin autoa eilen paikan päällä katsastamassa kaverin kanssa ja ei se kyllä tuolta näyttänyt ja vaiktutanut. Auto oli likainen ja paskanen mutta ei me ruostetta siinä nähty ja sisusta hyvässä kunnossa, nahkasta ainakin huomasi että kilsat vois pidelläkkin paikkansa ja muutenkin. Tiedä sitten, auto on tälläkin hetkellä myynnissä nettiautossa http://www.nettiauto.com/534614. Kuvia näköjään otettu salamavalolla jne jne, luonnossa sisusta näyttää paremmalta ja muutenkin.

                          Onko edelleen sama yksilö? Ei minun mielestä..

                          Comment

                          • eeki
                            BTCF Member
                            • Jul 2003
                            • 1966
                            • HKI

                            #14
                            Sama auto. Kannattaa tsekata tarkemmin.. Mm. tuo oik. takavalon ylänurkka on ruosteessa, sama homma alkamassa toiselta puolelta. Sisustasta sen verran että sehän kyllä näyttää ihan hyvältä, mutta nuo ovipahvithan on aivan eri väriset, eli mahtaako olla ihan orkkis-penkit? Toisaalta voi olla että itse olin melko kriittinen, eihän nämä uusia ole, mutta en kyllä tuota varsinkaan tuohon hintaan ostaisi!

                            Tekniikka sinänsä tuntui toimivan kun pienen lenkin heitin, tietysti tuo tyhjäkäyntiongelma on lievästi sanottuna perseestä varsinkin automaattiautolla.

                            [edit]
                            Tuossa tuo vanha ilmoitus:

                            Aluvanteet on tuon porin miehen toisessa e36:ssa, oli peltivanteilla jo kun kävin itse katsomassa.
                            Last edited by eeki; 08-12-2005, 16:31.
                            Ducati 998 -02 //

                            Comment

                            • BMW 325I avo
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2004
                              • 832
                              • Tampere

                              #15
                              ------------poistettu, kun olen niin tyhmä, että kirjoittelen vääriin paikkoihin oikeita asioita------------
                              Last edited by BMW 325I avo; 08-12-2005, 16:43.
                              // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎