Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36:sen laturi ei lataa riittävästi!!!!!!???? KIIRE!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • J-Beat
    Aluevastaava
    • Jun 2005
    • 3059
    • Jyväskylä

    e36:sen laturi ei lataa riittävästi!!!!!!???? KIIRE!!

    Jep eli ongelma on seuraavanlainen:
    e36:n laturi ei lataa riittävästi..missä vika? Valot päällä kierroksia annettaessa pitäs akusta mitattuna jännitteen nousta 13,8 mutta nyt vain 13,5 Näin sanoi akkufirman mies rasitustestien ja pienen ihmettelemisen jälkeen..Mikähän tossa laturissa vois olla vikana..? Auto on -92 ja akku on iha kunnossa. Ajettu 110tkm. Ja kyllä, ne on todelliset kilometrit. JELPPIKÄÄ!
    Last edited by J-Beat; 08-12-2005, 21:01.
    Myydään:
    Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46

    K-S Connection
    Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring
  • bassmekanik
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 507
    • Raahe

    #2
    No toimiiko auto muuten ok? jos toimii niin ei pitäisi ton 0.3volttia haitata, mikäli et kovin järeitä poppikoneita suunnittele autoon.
    tietenkään ei olisi pahaksi jos hiilet laturista tsekkais.
    Minä vahingossa Volkkarin onko tämä paha?
    Ex. X3 -04 "tarvin vetokoukun edition"
    Ex. 740iA -97 "Wanha rouwa"
    Ex. 328i -95 Jokohan seuraava ois seiska?
    Ex. 525Tds -94 Hirvipalovarkaus.
    Ex. 316 -87 Elämäni ensirakkaus.

    Comment

    • Cunttory
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2004
      • 1772
      • Kuopio

      #3
      Originally posted by bassmekanik
      No toimiiko auto muuten ok? jos toimii niin ei pitäisi ton 0.3volttia haitata
      Nimen omaan,jos kaikki on muuten ok,vaikuttaa pelkältä myyjän pelottelulta! muussa tapauksessa hiilistä liikkeelle.
      Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

      Comment

      • Gonzalez
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 2632
        • Seinäjoki

        #4
        Oothan tsekannu että kaikki liitokset on kunnossa?? Akunkengät yhdistää varmasti kunnolla jne.... Tuollainen 0,3 volttiahan nyt voi tulla eroa jo kahdella eri mittarilla eikä vaikuta toimintaan vielä millään lailla...

        "Akku on iha kunnossa"---> Onko varmasti?? Mitattu??
        Last edited by Gonzalez; 08-12-2005, 21:40.
        530d GT F07 2010
        325i E30 Cabriolet 1987

        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

        Comment

        • J-Beat
          Aluevastaava
          • Jun 2005
          • 3059
          • Jyväskylä

          #5
          Jep eli rasitustesti tehty ja se miksi aloin asiaa tutkimaan johtuu siitä että eräänä aamuna kun autoa käynnistelin, ei lähtenyt käyntiin. Tilanne oli se että akusta oli virta loppu ja piti kaapeleilla lyödä tulille. Ja auto toimii muuten ihan jees mutta joka käynnistyksen ja ajon(tuulettimet ja valot vie sähköä) jälkeen on vähemmän sähköä akussa ja sen jälkeen lähtee auto tulille aina vaan nihkeämmin. Eli fakta on se että laturin pitäis puskee enemmän. Vika ilmeni vasta nyt kun pakkaset tuli, en tiedä sitten onko sattumaa. Akku on testattu ja jos siellä joku liitin on vain nyt sattunut löystymään samaan aikaan niin sit sillä pakkasella ei ole mitään tekemistä asian kanssa vaan se on sit niissä liittimissä. Hmm.. täytyy mennä tutkiskelemaan.. Pitäs auton pelata huomenna ku keikalle oon menossa.. Uriah heep, Dio & Asia JKL Paviljonki Täytynee tästä varmaan lähtee kera rassaamaan liittimiä..
          Myydään:
          Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46

          K-S Connection
          Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring

          Comment

          • J-Beat
            Aluevastaava
            • Jun 2005
            • 3059
            • Jyväskylä

            #6
            Originally posted by bassmekanik
            No toimiiko auto muuten ok? jos toimii niin ei pitäisi ton 0.3volttia haitata, mikäli et kovin järeitä poppikoneita suunnittele autoon.
            tietenkään ei olisi pahaksi jos hiilet laturista tsekkais.

            No on siellä jo 1300w jatkuvaa vievät kamppeet plus konkka. joten en enempää
            Myydään:
            Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46

            K-S Connection
            Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring

            Comment

            • Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

              #7
              Hiilet vaihtoon..Ei pitäs olla kalliit mutta operaatio varmasti sopivan vittumainen.
              Sähköposti.
              IG: janzki_

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 9984
                • KVLA

                #8
                Vaihda samalla lataussäädin hiilineen koko pakettina.Paineilmalla laturista pölyt pois ennen uuden säätimen asennusta ja matka jatkuu.
                Kyllä sieltä 13.8-14.5V saisi tulla,mutta ei enempää,ettei "ala kuluttamaan polttimoita" yms.
                Last edited by Heguli 31; 08-12-2005, 22:55.

                Comment

                • J-Beat
                  Aluevastaava
                  • Jun 2005
                  • 3059
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Jes! Sain samana iltana vastauksia kun topicin avasin ja kävin siltä istumalta rassaamassa liittimiä. Plussa kenkähän oli vähän väljällä mutta ei mitkään muut. Noh kiristin sen ja lähti pelaamaan??! Ja huom, se oli vain vähän löysällä. Mutta kuitenkaan ei sitä kenkää pystyny liikuttamaan navan ympärillä että sen verran kireällä kuitenkin, ja nyt toimii?!!?? Sanoisin jopa että oli aika pienestä kiinni?
                  Myydään:
                  Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46

                  K-S Connection
                  Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring

                  Comment

                  • J-Beat
                    Aluevastaava
                    • Jun 2005
                    • 3059
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Vitut se mihinkään korjaantunu, kävin kokeilemassa eilen illalla käyntiin, akku oli täysin TYHJÄ. Eli laturi ei ny vissiin pelaa.. täytyy käydä tossa mittailemassa jännitteitä ja tulla sit tänne takas ihmettelemään...
                    Myydään:
                    Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46

                    K-S Connection
                    Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring

                    Comment

                    • Robi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2002
                      • 7606
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by J-Beat
                      Vitut se mihinkään korjaantunu, kävin kokeilemassa eilen illalla käyntiin, akku oli täysin TYHJÄ. Eli laturi ei ny vissiin pelaa.. täytyy käydä tossa mittailemassa jännitteitä ja tulla sit tänne takas ihmettelemään...
                      Mittaa samalla jos joku laite purkaa virtaa sieltä akusta kun auto ei ole käynnissä...vahvistimeen jää virta päälle, takaluukun sisävalo jne...tyhjenee se akku noinkin
                      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                      Tiedustelut priva tai 0452210069

                      Current
                      E61 530d
                      E39 530d
                      E39 520iA
                      E46 330xd
                      E28 528i

                      Comment

                      • M_Power
                        Moderator
                        • Jul 2003
                        • 2758
                        • Espoo, HML

                        #12
                        Vahvasti epäilen, että akku on nyt kuitenkin kuollut tai joku purkaa sitä.
                        Helppo tarkistella yleismittarilla. Eli (-) napa irti ja mittaa sen ja maan välillä kulkeva virta.
                        Navat takaisin kiinni ja laita kaveri käynnistämään auto. Mittaa mihin napajännite tippuu käynnistyksen aikana.

                        Itselläni huoltomies myös väitti takuuvaihtoon viedessä, että kunnossa on rasitustestin jälkeen.
                        Lopulta avattiin se huoltovapaa akku, niin oli 2 kennoa oikosulussa.
                        BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
                        BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

                        Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
                        Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
                        Team vier Zylinder!

                        Comment

                        • Atlantikblau
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2005
                          • 76
                          • Pietarsaari

                          #13
                          toinen tapa testata viekö jokin laite sähköä auton ollessa sammunut, on että otat minus kaapelin irti akusta ja kokeilet varovasti laittaa se kiinni napaan. ei sais tulla oikeastaan mitään kipinää siinä, ainakin vanhoissa autoissa voi tehdä tällä tavalla, nää uudemmat on sitten vähän eri juttu, koska niissähän on kellot ym. jotka jatkuvasti vie vähäsen virtaa. mutta kyllä siinä pitäis kuitenkin nähdä jos kipinä on aivan liian suuri. toinen tapa on "varastaa" ehjä akku iskän autosta ja ajaa sillä muutama päivä niin siitä voi päätellä missä kunnossa oma akku on. ainakin kertomasi perusteella itse epäilisin akkua, koska lataahan se kuitenkin jotain, ja 0,3V ei oo oikeastaan yhtään mitään, niin kuin monet muutkin on kirjoittaneet jo. eli testaa akkua kunnolla, siinä se vika kuitenkin todennäköisesti on, mielestäni PS. jos sulla on vahvistin tai hälytin autossa saattaa olla että on aikamoinen kipinä, vaikkei ne viekään yhtään virtaa, ainakin mulla on tällätavalla. yleismittari on aina varmempi jos vaan sellaista omistaa.
                          316 - ei oo kiire mihinkään

                          Comment

                          • creatious
                            BTCF Member 2006
                            • Jul 2005
                            • 194

                            #14
                            Niin joku siellä purkaa akkua sitten luultavimmin.
                            On myös mahdollista että se sun akku purkautuu laturin kautta.
                            Tai sitten sulla on tosiaan akku paskana. Lataile/aja akkua pirteeks, mittaa
                            jännite, ota akun kenkää irti illalla ja aamulla takas. Mittaa jännite, jos on
                            miltei nollilla taas, niin akun osto melkovarmasti edessä.

                            Bosch "ehostaa" noita Valeon latureita ja kaikkiin niihin ei ole saatavilla uutta jännitteensäädintä.
                            Tämä kokemuksen kautta :[

                            Originally posted by Atlantikblau
                            toinen tapa testata viekö jokin laite sähköä auton ollessa sammunut, on että otat minus kaapelin irti akusta ja kokeilet varovasti laittaa se kiinni napaan. ei sais tulla oikeastaan mitään kipinää siinä, ainakin vanhoissa autoissa voi tehdä tällä tavalla, nää uudemmat on sitten vähän eri juttu, koska niissähän on kellot ym. jotka jatkuvasti vie vähäsen virtaa. mutta kyllä siinä pitäis kuitenkin nähdä jos kipinä on aivan liian suuri. toinen tapa on "varastaa" ehjä akku iskän autosta ja ajaa sillä muutama päivä niin siitä voi päätellä missä kunnossa oma akku on. ainakin kertomasi perusteella itse epäilisin akkua, koska lataahan se kuitenkin jotain, ja 0,3V ei oo oikeastaan yhtään mitään, niin kuin monet muutkin on kirjoittaneet jo. eli testaa akkua kunnolla, siinä se vika kuitenkin todennäköisesti on, mielestäni PS. jos sulla on vahvistin tai hälytin autossa saattaa olla että on aikamoinen kipinä, vaikkei ne viekään yhtään virtaa, ainakin mulla on tällätavalla. yleismittari on aina varmempi jos vaan sellaista omistaa.
                            Kyseisessä autossa on mitä luultavimmin mm. mainitsemiasi jatkuvia virranviejiä. Siksi tuon kipinä tulee välttämättä.
                            Tosin jos se alkaa tosiaa ukkosmyrkyä muistuttamaan, niin ...
                            Last edited by creatious; 13-12-2005, 17:23.

                            Comment

                            • J-Beat
                              Aluevastaava
                              • Jun 2005
                              • 3059
                              • Jyväskylä

                              #15
                              Originally posted by creatious
                              Niin joku siellä purkaa akkua sitten luultavimmin.
                              On myös mahdollista että se sun akku purkautuu laturin kautta.
                              Tai sitten sulla on tosiaan akku paskana. Lataile/aja akkua pirteeks, mittaa
                              jännite, ota akun kenkää irti illalla ja aamulla takas. Mittaa jännite, jos on
                              miltei nollilla taas, niin akun osto melkovarmasti edessä.

                              Bosch "ehostaa" noita Valeon latureita ja kaikkiin niihin ei ole saatavilla uutta jännitteensäädintä.
                              Tämä kokemuksen kautta :[



                              Kyseisessä autossa on mitä luultavimmin mm. mainitsemiasi jatkuvia virranviejiä. Siksi tuon kipinä tulee välttämättä.
                              Tosin jos se alkaa tosiaa ukkosmyrkyä muistuttamaan, niin ...
                              Ei nyt ihan ukkosmyrskyä mutta ihan kohtuu lieskaa lyö Täytyy tänään mitata lisää..prcl.
                              Myydään:
                              Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46

                              K-S Connection
                              Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎