Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 328 automaatti ihmetyttää..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525TDS Touring
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 483
    • Sahalahti

    #16
    Originally posted by Lare328
    Muistaakseni hinta oli 14,90 varaosamailmassa (tre)
    Siis se oli varmasti Esso LT71141 Öljy? No, eihän se ole kuin puolet Metron hinnasta
    Ex-525TDSa Touring -98
    Ex-MB E220T CDi -02
    E61 520D -09
    F11 518d -16

    Comment

    • Lare328
      Newbiemmer
      • Nov 2005
      • 7

      #17
      JeP!

      Sitä öljyä just

      kun tein taannoin soittokierrosta eri korjaamoille niin ton saman öljyn hinta oli yhellä pajalla kans liki kolmeakymppiä :o et aika hyvät katteet otti

      tänään tein huomion et kun lähtee kylmällä koneella niin silloin tuntuu vielä pikku töksähdys vaihtaessa, mut pehmeemmin kun aikasemmin lämpöisenä, sellainen 1km lenkki riittää jo ja sit vaihto sujuu pehmeästi...

      Mites muuten se vaihdelaatikon öljyntason katsominen...katotaanko se lämpöisestä vai kylmästä koneesta?

      Comment

      • 525TDS Touring
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 483
        • Sahalahti

        #18
        Originally posted by Lare328
        Mites muuten se vaihdelaatikon öljyntason katsominen...katotaanko se lämpöisestä vai kylmästä koneesta?
        Laatikko pitää olla n.40 asteinen, ehdoton yläraja on 50 celsiusta. Laatikossa on sopivasti öljyä jos sitä tihkuu pikkusen ulos kun propun avaa. Jos ei tule mitään ulos, pitää lisätä öljyä niin kauan kunnes alkaa valua yli.
        Ex-525TDSa Touring -98
        Ex-MB E220T CDi -02
        E61 520D -09
        F11 518d -16

        Comment

        • qizmo
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2004
          • 234

          #19
          Originally posted by 525TDS Touring View Post
          Laatikko pitää olla n.40 asteinen, ehdoton yläraja on 50 celsiusta. Laatikossa on sopivasti öljyä jos sitä tihkuu pikkusen ulos kun propun avaa. Jos ei tule mitään ulos, pitää lisätä öljyä niin kauan kunnes alkaa valua yli.
          Lainataan vanhaa ketjua..

          Ja pitikö ensin käyttää joka alueella..R, N, D ..ym ja sammuttaa ennen tarkistusta?

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #20
            Originally posted by qizmo View Post
            Lainataan vanhaa ketjua..

            Ja pitikö ensin käyttää joka alueella..R, N, D ..ym ja sammuttaa ennen tarkistusta?
            Ei sammuteta vaan käydessä tarkistetaan.

            Comment

            • vuoristo
              Newbiemmer
              • Jun 2011
              • 1
              • espoo

              #21
              Itseäkin ihmetyttää kyseisen 5HP18 vaihdelaatikon toiminta. Autonani on 320i coupe vuodelta 1993, joka on tuoreeltaan tuotu Saksasta. Alan tässä koko touhun järkevyyttä kyseenalaistamaan, kun laatikon käytös muuttui muutaman päivän ajon jälkeen.

              Eli: Ongelmani koskee turbiinia. Missä nopeudessa momentinmuuntimen/turbiinin kuuluisi lukittua? Saatuani auton käyttööni en huomannut itse lukkiutumistapahtumaa ollenkaan, vaikka lukko varmasti maantieajossa olikin päällä. Muutaman päivän ajon jälkeen lukkiutumista alkoi joutua odottelemaan ja se tapahtuu tällä hetkellä vain vitosvaihteella tasaista yli 90km/h nopeutta ajettaessa. Lukkiutumisen huomaa selkeänä nykäisynä viimeisen varsinaisen vaihteenvaihdon jälkeen.

              Koetin foorumeilta etsiä tietoa ja soitella paikalliset liikkeet (tällä hetkellä olen siis Viitasaarella) sekä jossain automaattikeskustelussa mainitun Powermaticin lävitse ja he tarjosivat korjaukseksi täysremonttia (3000e), öljynvaihtoa, tai että vikaa ei ole ollenkaan.

              Kyseistä autoa ei todennäköisesti tulla Suomeen rekisteröimään ainakaan minun toimestani jos tuo vaihdelaatikko on sökönä, mutta öljynvaihto tyyppisen korjauksen olen valmis tekemään. En tiedä olenko vaan liian herkkäperse tuon laatikon käytöksen suhteen, mutta minua huolestuttaa muutos jonka olin aistivinani laatikon toiminnassa. Ei huvita viedä tuota maahantuontirumbaa loppuun ja maksaa veroja ym. maksuja, jos vaihdelaatikon joutuu kohtsillään vaihtamaan.

              Muista ketjuista olen sen verran oppinut, että taidan huomenna tarkastaa minkälaista ripulia siellä kiertää öljyn tilalla. Tyyppikilpeä etsiskellessäni ryömin auton alla sen verran, että silmämääräisesti katselin tuon laatikon enkä huomannut mitään öljyvuotoja. Minun korvaani ei myöskään kuulu mitään ylimääräistä ääntä. Auton matkamittarissa on 220Tkm, joka voi hyvin olla reilusti alakanttiin.

              Teenkö nyt paljon asiaa tyhjästä, vai onko tuossa laatikossa jotain oikeasti vialla?

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎