Announcement

Collapse
No announcement yet.

325 E36 nykii???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jamo78@jippii.fi
    Newbiemmer
    • Jun 2004
    • 8

    325 E36 nykii???

    Osaisko joku kertoa tää on kuulemma tyypilline vika näisä 325 bemuisa jos joku on vaikka onnistunu löytään vian ku mun bemu nykii hiukan ei paljoa jossain kuuden kympin vauhisa muttei aina niin paljon että vänkärinä sen huomais.kylmänä se pelaa moitteettomasti mutta taas lämpinä nykii hiukan mistähä lähtis penkomaa???
  • Karzah
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 303
    • Rovaniemi

    #2
    Asiasta tietämättömänä, tulpat?
    Ex. Toyota Carina2 1.6 -86
    Ex. Audi 80 1.8s -87
    Ex. Ford Escort 1.6i -88
    Ex. Bmw E30 320i -88
    Ex. Mazda 323 GT-X -90/91
    Ex. Kawasaki 600 zzr(figter) -92/93
    Ex. volkswagen jetta 1.6 -90
    Ex. Opel Calibra 2.0 16v -92
    BMW E30 320i/323i Turbo

    Älkää Syökö KeltaistaLunta... :(=)

    Comment

    • siksta
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 675
      • Orimattila

      #3
      Olen nyt lähiaikoina tavannut kolme autoa, joissa oli sama ongelma. kaikissa oli ilmamäärämittari hajalla, joten itse etsisin vikaa siitä. voihan se tietysti jossain muuallakin olla.

      se mittari on se iso musta mötikkä siinä ilmanotto letkussa/putkessa.

      se on joko hajalla koko mittari tai sitte liittimet on hapettuneet ja "tietokone" ei saa oikeaa tietoa.
      F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

      Comment

      • FreeZ
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2003
        • 814
        • Hamina

        #4
        puolavika?? :roll:
        BMW 320i

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Ilmavuoto ja/tai ilmamäärämittari säädön tarpeessa(huom.sitä ei tarvitse suinkaan vaihtaa). Älä suotta vaihtele mitään sähköpuolen osia.

          Comment

          • jamo78@jippii.fi
            Newbiemmer
            • Jun 2004
            • 8

            #6
            tulpat vaihtelin uudet ja käynti parani vähäksi aika ja nykimine loppu hetkeksi mut taas alko sama vika..eli pystyykö tota ilmamäärä mittaria sääteleen jos ni miten??ja tietäiskö joku mitä uusi sellane maksais??olen hetken epäilly noita tulpan johtojaki onkoha ne herkkiä menee rikki on kyl sen näkösiä piuhoja et taitaa maksaa jonkin verran..mut täytyy tarkistaa ton mittarin kunto ekaks jos sitä pystys säätään tai tehä jotain???kiitti kaikille jotka otatta osaa ilmotuksee=)

            Comment

            • Jukkis30
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 377
              • Oulu

              #7
              en tiiä ni en tiiä :lol:

              Comment

              • Teemu
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2002
                • 829
                • Vantaa

                #8
                Originally posted by Hemi
                Ilmavuoto ja/tai ilmamäärämittari säädön tarpeessa(huom.sitä ei tarvitse suinkaan vaihtaa). Älä suotta vaihtele mitään sähköpuolen osia.
                Älä enää pidä meitä jännityksessä vaan kerro nyt vihdoinkin miten säädetään e36:n kuumalanka tai kuumakalvomittaria...
                | Teemu | Audi A8 | Corvette Stingray | Harley-Davidson Fatboy | Triumph Daytona | HSL bussikortti | Ex-BMW:t E92, E114, E39, E36, E30 |

                Comment

                • sqxo
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 902
                  • no man's land

                  #9
                  Tutki vuotaako ne imupuolen kumiputket/letkut/jne. Ne kun tuppaa vuotamaan aika h**vetin monissa tapauksissa. Siis esim se putki mikä menee ilmamäärämittarilta imusarjalle. Ja kaikki muutkin putkilot siinä lähistöllä. Jos ne vuotaa, niin seos menee laihalle ja auto alkaa sen seurauksena nykiä.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Teemu, kirjoitin: Ilmavuoto JA/TAI ilmamäärämittari säädön tarpeessa...!? Mitä voimme siis päätellä ongelmasta jos koneessa onkin kuumalanka? Olisiko sitten se ilmavuoto?

                    Comment

                    • jamo78@jippii.fi
                      Newbiemmer
                      • Jun 2004
                      • 8

                      #11
                      tarkistelin letkut näytti kaikki olevan ehjiä.käytin ilmamäärämittarilta johtoliittimen irti ja pistin takaisin ja starttasin käymään ni ilmeni et ajotietokoneen välot välkkyivät melko isosti ja katto valo vilkkui tyhjäkäynnin mukaan ja jonkun ajan päästä se vilkkuminen lakkasi ja nyt on taas toiminu pari päivää ilman ongelmia ettei mitään ole ollu..

                      Comment

                      • Teemu
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2002
                        • 829
                        • Vantaa

                        #12
                        Originally posted by Hemi
                        Teemu, kirjoitin: Ilmavuoto JA/TAI ilmamäärämittari säädön tarpeessa...!? Mitä voimme siis päätellä ongelmasta jos koneessa onkin kuumalanka? Olisiko sitten se ilmavuoto?
                        ... tai sitten se non-fixable ilmamäärämittari on paskana. Harvinaista, mutta ei mahdotonta (been there, seen that).

                        Omien lähinnä e30 -relevanttien kokemusten mukaan vauhdissa nykiminen ei yleensä johdu ilmavuodoista. Imuilmavuodot oireilee "pehmeämmin" esim. tyhjäkäyntiongelmina sekä kroonisina päästöongelmina.

                        Vauhdissa nykiminen viittais ohjaus- tai sytkäpuolelle (puolat?), varsinkin jos pätkiminen on yhtään terävämpää. Puolavika on vi*tumainen, koska se voi olla aika satunnaista eikä näy edes päästöissä tai tulppien kunnossa.

                        Lambdan ohjausjännite kannattaa tarkistuttaa kanssa. Kylmärikastus peittää helposti alleen pienet seosongelma, jotka ilmenee vasta kuumalla koneella.

                        Mutta mutta... Ei ole paha idea investoida se 20-30e testerissä käyntiin, säästää usein reilusti raavittua päänahkaa.
                        | Teemu | Audi A8 | Corvette Stingray | Harley-Davidson Fatboy | Triumph Daytona | HSL bussikortti | Ex-BMW:t E92, E114, E39, E36, E30 |

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Mahdollisia vian syitä voi olla kymmeniä, mutta kyllä nämä tasakaasulla(osakuormalla) tapahtuvat nykimiset ovat 99%:sti laihasta seoksesta johtuvia. Laihat seokset taas johtuvat 80%:sti yli 10-vuotiaissa Boschin systeemeissä ilmavuodoista. On siis aika loogista lähteä tarkistamaan kaikki letkut ja liittimet ennenkuin lähtee tilailemaan ilmamäärämittareita, katteja tai labdoja. Sytytyspuolen viat ilmenevät koko kierrosalueella ja todellakin näkyvät päästöissä erittäin selvästi. Kyllähän näitä puolia, tulppia, johtoja ja jopa koneen öljyjä vaihdellaan Suomessa miljoonilla euroilla turhaan, kun vika on murtein jossain letkussa.

                          Comment

                          • Tozi
                            BTCF Member
                            • Jun 2003
                            • 2056
                            • Epsoo

                            #14
                            Originally posted by Hemi
                            Mahdollisia vian syitä voi olla kymmeniä, mutta kyllä nämä tasakaasulla(osakuormalla) tapahtuvat nykimiset ovat 99%:sti laihasta seoksesta johtuvia. Laihat seokset taas johtuvat 80%:sti yli 10-vuotiaissa Boschin systeemeissä ilmavuodoista. On siis aika loogista lähteä tarkistamaan kaikki letkut ja liittimet ennenkuin lähtee tilailemaan ilmamäärämittareita, katteja tai labdoja. Sytytyspuolen viat ilmenevät koko kierrosalueella ja todellakin näkyvät päästöissä erittäin selvästi. Kyllähän näitä puolia, tulppia, johtoja ja jopa koneen öljyjä vaihdellaan Suomessa miljoonilla euroilla turhaan, kun vika on murtein jossain letkussa.
                            Sanokaas sitten missä vika on jos lambda hajoaa?
                            Noin niin ku 2vkoa kesti ja ei ollu pikku ajoa vaan matkaa...

                            BMW varaosat, tuning & styling!

                            E92 335i -06
                            ex E46 330Ci -02
                            ex E46 328i Coupe -99
                            ex E36 325i Coupe -92

                            Comment

                            • sqxo
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2004
                              • 902
                              • no man's land

                              #15
                              Originally posted by Teemu
                              Omien lähinnä e30 -relevanttien kokemusten mukaan vauhdissa nykiminen ei yleensä johdu ilmavuodoista. Imuilmavuodot oireilee "pehmeämmin" esim. tyhjäkäyntiongelmina sekä kroonisina päästöongelmina.
                              Mun oma kokemukseni perustuu lähinnä tähän omaan '84 E28 528i:hin missä on M30-kone L-Jetronicilla, eikä tietääkseni ole mitään Lambdaa sotkemassa kuvioita.. :lol: Ainakin tässä pelissä nyki niin p**keleesti kun oli imupuolella vuotoa kun ilmamäärämittarin iso haitarikumi oli halki, raollaan puoli milliä ja halkeaman pituus oli useita senttejä. Nykiminen tapahtui justiinsa osakaasulla (pintakaasulla ajaminen oli ihan helvettiä ku rytkytti ku kiimanen suomenpystykorva), mutta sitten kun polkas kaasun pohjaan niin veti ihan ok eikä nykinyt. Vika lievittyi kyllä kovemmissa vauhdeissa (=isommilla vaihteilla), jossain +100km/h ei pahemmin haitannu edes tasakaasulla ajoa. Eli kyllä se laiha seoskin saa biilin nykimään. :wink:

                              Vian sain pois kun ostin uuden 16€ haitarikumin, nykiminen loppui kuin seinään. Vielä kun lisäksi väänsi ilmamäärämittarin potikkaa 4 napsua rikkaammalle niin alkoi löytyä vääntöä alempaa entistä enemmän.

                              Originally posted by Teemu
                              Vauhdissa nykiminen viittais ohjaus- tai sytkäpuolelle (puolat?), varsinkin jos pätkiminen on yhtään terävämpää. Puolavika on vi*tumainen, koska se voi olla aika satunnaista eikä näy edes päästöissä tai tulppien kunnossa.
                              Joo, kuullostaa kyllä hyvältä tutkimisen kohteelta noikin, varsinkin jos ongelmaa esiintyy myös täyskaasulla/muutenkin kuin pintakaasulla/tjsp.. Alussa kyllä taidettiin sanoa että nykiminen on melko lievää, ei voimakasta..? :?

                              Ilmamäärämittarin säätöä rikkaammalle voisin muuten ehdottaa, mutta joku taisi jo tietää että tossa E36:ssa on ilmamassamittari, eikä sitä voi ilmeisesti säätää? :shock:

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎