Osaisko joku kertoa tää on kuulemma tyypilline vika näisä 325 bemuisa jos joku on vaikka onnistunu löytään vian ku mun bemu nykii hiukan ei paljoa jossain kuuden kympin vauhisa muttei aina niin paljon että vänkärinä sen huomais.kylmänä se pelaa moitteettomasti mutta taas lämpinä nykii hiukan mistähä lähtis penkomaa???
Announcement
Collapse
No announcement yet.
325 E36 nykii???
Collapse
X
-
Asiasta tietämättömänä, tulpat?Ex. Toyota Carina2 1.6 -86
Ex. Audi 80 1.8s -87
Ex. Ford Escort 1.6i -88
Ex. Bmw E30 320i -88
Ex. Mazda 323 GT-X -90/91
Ex. Kawasaki 600 zzr(figter) -92/93
Ex. volkswagen jetta 1.6 -90
Ex. Opel Calibra 2.0 16v -92
BMW E30 320i/323i Turbo
Älkää Syökö KeltaistaLunta... :(=)
-
-
Olen nyt lähiaikoina tavannut kolme autoa, joissa oli sama ongelma. kaikissa oli ilmamäärämittari hajalla, joten itse etsisin vikaa siitä. voihan se tietysti jossain muuallakin olla.
se mittari on se iso musta mötikkä siinä ilmanotto letkussa/putkessa.
se on joko hajalla koko mittari tai sitte liittimet on hapettuneet ja "tietokone" ei saa oikeaa tietoa.F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport
Comment
-
-
tulpat vaihtelin uudet ja käynti parani vähäksi aika ja nykimine loppu hetkeksi mut taas alko sama vika..eli pystyykö tota ilmamäärä mittaria sääteleen jos ni miten??ja tietäiskö joku mitä uusi sellane maksais??olen hetken epäilly noita tulpan johtojaki onkoha ne herkkiä menee rikki on kyl sen näkösiä piuhoja et taitaa maksaa jonkin verran..mut täytyy tarkistaa ton mittarin kunto ekaks jos sitä pystys säätään tai tehä jotain???kiitti kaikille jotka otatta osaa ilmotuksee=)
Comment
-
-
Originally posted by HemiIlmavuoto ja/tai ilmamäärämittari säädön tarpeessa(huom.sitä ei tarvitse suinkaan vaihtaa). Älä suotta vaihtele mitään sähköpuolen osia.| Teemu | Audi A8 | Corvette Stingray | Harley-Davidson Fatboy | Triumph Daytona | HSL bussikortti | Ex-BMW:t E92, E114, E39, E36, E30 |
Comment
-
-
Tutki vuotaako ne imupuolen kumiputket/letkut/jne. Ne kun tuppaa vuotamaan aika h**vetin monissa tapauksissa. Siis esim se putki mikä menee ilmamäärämittarilta imusarjalle. Ja kaikki muutkin putkilot siinä lähistöllä. Jos ne vuotaa, niin seos menee laihalle ja auto alkaa sen seurauksena nykiä.
Comment
-
-
tarkistelin letkut näytti kaikki olevan ehjiä.käytin ilmamäärämittarilta johtoliittimen irti ja pistin takaisin ja starttasin käymään ni ilmeni et ajotietokoneen välot välkkyivät melko isosti ja katto valo vilkkui tyhjäkäynnin mukaan ja jonkun ajan päästä se vilkkuminen lakkasi ja nyt on taas toiminu pari päivää ilman ongelmia ettei mitään ole ollu..
Comment
-
-
Originally posted by HemiTeemu, kirjoitin: Ilmavuoto JA/TAI ilmamäärämittari säädön tarpeessa...!? Mitä voimme siis päätellä ongelmasta jos koneessa onkin kuumalanka? Olisiko sitten se ilmavuoto?
Omien lähinnä e30 -relevanttien kokemusten mukaan vauhdissa nykiminen ei yleensä johdu ilmavuodoista. Imuilmavuodot oireilee "pehmeämmin" esim. tyhjäkäyntiongelmina sekä kroonisina päästöongelmina.
Vauhdissa nykiminen viittais ohjaus- tai sytkäpuolelle (puolat?), varsinkin jos pätkiminen on yhtään terävämpää. Puolavika on vi*tumainen, koska se voi olla aika satunnaista eikä näy edes päästöissä tai tulppien kunnossa.
Lambdan ohjausjännite kannattaa tarkistuttaa kanssa. Kylmärikastus peittää helposti alleen pienet seosongelma, jotka ilmenee vasta kuumalla koneella.
Mutta mutta... Ei ole paha idea investoida se 20-30e testerissä käyntiin, säästää usein reilusti raavittua päänahkaa.| Teemu | Audi A8 | Corvette Stingray | Harley-Davidson Fatboy | Triumph Daytona | HSL bussikortti | Ex-BMW:t E92, E114, E39, E36, E30 |
Comment
-
-
Mahdollisia vian syitä voi olla kymmeniä, mutta kyllä nämä tasakaasulla(osakuormalla) tapahtuvat nykimiset ovat 99%:sti laihasta seoksesta johtuvia. Laihat seokset taas johtuvat 80%:sti yli 10-vuotiaissa Boschin systeemeissä ilmavuodoista. On siis aika loogista lähteä tarkistamaan kaikki letkut ja liittimet ennenkuin lähtee tilailemaan ilmamäärämittareita, katteja tai labdoja. Sytytyspuolen viat ilmenevät koko kierrosalueella ja todellakin näkyvät päästöissä erittäin selvästi. Kyllähän näitä puolia, tulppia, johtoja ja jopa koneen öljyjä vaihdellaan Suomessa miljoonilla euroilla turhaan, kun vika on murtein jossain letkussa.
Comment
-
-
Originally posted by HemiMahdollisia vian syitä voi olla kymmeniä, mutta kyllä nämä tasakaasulla(osakuormalla) tapahtuvat nykimiset ovat 99%:sti laihasta seoksesta johtuvia. Laihat seokset taas johtuvat 80%:sti yli 10-vuotiaissa Boschin systeemeissä ilmavuodoista. On siis aika loogista lähteä tarkistamaan kaikki letkut ja liittimet ennenkuin lähtee tilailemaan ilmamäärämittareita, katteja tai labdoja. Sytytyspuolen viat ilmenevät koko kierrosalueella ja todellakin näkyvät päästöissä erittäin selvästi. Kyllähän näitä puolia, tulppia, johtoja ja jopa koneen öljyjä vaihdellaan Suomessa miljoonilla euroilla turhaan, kun vika on murtein jossain letkussa.
Noin niin ku 2vkoa kesti ja ei ollu pikku ajoa vaan matkaa...
BMW varaosat, tuning & styling!
E92 335i -06
ex E46 330Ci -02
ex E46 328i Coupe -99
ex E36 325i Coupe -92
Comment
-
-
Originally posted by TeemuOmien lähinnä e30 -relevanttien kokemusten mukaan vauhdissa nykiminen ei yleensä johdu ilmavuodoista. Imuilmavuodot oireilee "pehmeämmin" esim. tyhjäkäyntiongelmina sekä kroonisina päästöongelmina.
Vian sain pois kun ostin uuden 16€ haitarikumin, nykiminen loppui kuin seinään. Vielä kun lisäksi väänsi ilmamäärämittarin potikkaa 4 napsua rikkaammalle niin alkoi löytyä vääntöä alempaa entistä enemmän.
Originally posted by TeemuVauhdissa nykiminen viittais ohjaus- tai sytkäpuolelle (puolat?), varsinkin jos pätkiminen on yhtään terävämpää. Puolavika on vi*tumainen, koska se voi olla aika satunnaista eikä näy edes päästöissä tai tulppien kunnossa.
Ilmamäärämittarin säätöä rikkaammalle voisin muuten ehdottaa, mutta joku taisi jo tietää että tossa E36:ssa on ilmamassamittari, eikä sitä voi ilmeisesti säätää? :shock:
Comment
-
Comment