Sen verran aiheeseen kun näitä lukkomurikoita minultakin aika usein kysellään.
En sitten tiedä, mutta enpä ole yhtäkään lukkoperää muun e36:n alta kuin M3:n vielä löytänyt, vaikka näitä on minulle Ruotsissakin useinkin lukkomurikkoina kaupiteltu. Tälläkin saitilla on esitelty ja jopa "lukkoperäisinä" myytyjä e36:ia, joissa todellakaan hieman lähemmin tarkasteltuna ei kuitenkaan ole lukkoa ollut. Varsinkin 325:ssa tasauspyörästö "leikkaa" sen verran runtatessa kiinni että uskomus lukkoperästä saa vahvistusta. Toisaalta rikkinäinen tai juuri rikkumassa oleva murikka tuntuu helpostikkin lukolliselta kevyemmässäkin käsittelyssä.
Tiedä sitten...mutta minua nuo lukkomurikat e36:n alla tuntuvat karttavan ruton lailla ja tuntuu että e39 M5:n murikankin löytää helpommin.
Testi: Ajakaapa e36:n toinen rengas nurmikolle ja toinen asfaltille...tästä äkkirepäisy paljastaa aika monen "lukkoperäisen" e36:n olevan varustettu ihan tavallisella tasauspyörästöllä. Aika harva e36 piirtää asfalttiin kuitenkin tässä kokeessa...
Oma e36 on myyty minulle aikoinaan sanoen, että siinä on lukkoperä ja ainakin tähän asti olen ollut siinä uskossa, että se myös sitä on. Voiko lukkoperän todeta sillä tavalla, että nostaa toisen takapyörän ilmaan ja vaihde vapaalla pyörittää pyörää? Jos on lukko niin ei pyöri.
Sitten vielä Hemi:lle kysymys. Jos on BMW:n käyttämä 25% kitkalukkoperä niin pitääkö se niin hyvin, että jää mustaa asfalttiin jos toinen pyörä on märällä nurmikolla ja toinen asfaltilla?
Comment