Announcement

Collapse
No announcement yet.

316 i e36.. apuja kaivattaisiin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #46
    Jokin nokka loppu?

    Comment

    • dudeb
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 240
      • Nowhere

      #47
      Originally posted by Hemi
      Jokin nokka loppu?

      Sekö voi vaikuttaa asiaan?
      Haluisin uskoo et ei oo nokka kulunu, mut tota ei ilmeisesti pysty muuten diaknoimaan ku kattomalla?

      Comment

      • dudeb
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 240
        • Nowhere

        #48
        ?

        Originally posted by dudeb
        Sekö voi vaikuttaa asiaan?
        Haluisin uskoo et ei oo nokka kulunu, mut tota ei ilmeisesti pysty muuten diaknoimaan ku kattomalla?
        ?.....

        Comment

        • bimmeri316
          Bimmer Rookie
          • Nov 2005
          • 17

          #49
          forte m40 koneissa.....

          Originally posted by Neutrone
          Ainakin omien kokemusten mukaan M40 koneitten lievä naputtelu korjaantuu pitkäksi aikaa Forte käsittelyllä. Aikoinaan tein viiteen autoon (ajettu 210tkm-340tkm) ja vain yhteen se ei vaikuttanu oikeestaan mitenkään. Ei niin kallis juttu ettei kannattasi kokeilla. Jakohihna kannattaa vaihtaa jos ei ole varmuutta edellisestä vaihdosta, on pahimmillaan tosi löysällä jo 40tmk jälkeenkin.

          huollon yhteydessäkö laitoit fortea?? vai monenko tuhannen km välein..?? itse laitoin 242t ajettuun 316i -91 e36 fortea ku oli noin 15l jäljellä tankis ja sanotaanko näin että jo 10 min sisällä alkoi tyhjä käynti olla tasaisempi ja nyt ajanut jo 65km ja olen huomannut selvän eron et toimii paremmin ku painaa kaasua ja ei tyhjäkäynti on parantunut... ainakin nakutus loppunut kylmänä/kuumana.. ja kyl vaikka hinta pyöriikin siinä 25e 400ml pullossa niin aion jatkossakin käyttää... huolena enää jakohinha?? 60t km ajettu viimeisestä vaihdosta..??

          Comment

          • ingmanni
            Newbiemmer
            • Mar 2004
            • 28
            • Kajaani

            #50
            jakohihnan vaihtoväli

            Kannattaa vaihtaa kyllä jakohihna heti jos on jo ajettu 60t km..!! Tiedän tapauksia joissa jakohihna katkennut jo 30t km kohdalla.. remmi on jo 40t km paikkeilla venynyt niin paljon että ajoitus muuttuu.

            Comment

            • Neutrone
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 1320
              • Tampere

              #51
              Originally posted by bimmeri316
              huollon yhteydessäkö laitoit fortea?? vai monenko tuhannen km välein..?? itse laitoin 242t ajettuun 316i -91 e36 fortea ku oli noin 15l jäljellä tankis ja sanotaanko näin että jo 10 min sisällä alkoi tyhjä käynti olla tasaisempi ja nyt ajanut jo 65km ja olen huomannut selvän eron et toimii paremmin ku painaa kaasua ja ei tyhjäkäynti on parantunut... ainakin nakutus loppunut kylmänä/kuumana.. ja kyl vaikka hinta pyöriikin siinä 25e 400ml pullossa niin aion jatkossakin käyttää... huolena enää jakohinha?? 60t km ajettu viimeisestä vaihdosta..??
              Muistaakseni käytin Fortea vain kerran, jossain 260tkm kohdalla. Naputtelu hävis eikä tullu takas ennen auton myyntiä (305tkm), ni ei tullu tehtyä uudestaan. Öljyt ratkasee kans aika paljon...
              F10 530d semiVOLL
              ex. E90 320d M-Sport '06
              ex. E39 523i M-Sport '00
              ex. E36 325i Coupe '92
              ex. E30 316i '89



              Comment

              • dudeb
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 240
                • Nowhere

                #52
                Jep

                Nyt on sit auto huollossa ja sinne jäi
                Oli kytkinhaarukka päässy irti kokonaan vaihdelaatikon sisällä ja yksi 10mm pultti joka on kiinni/vasten haarukassa "kuulanivelen" avulla oli korkannut ja lentäny vittuun ja siitä kierteet menny pastaks.
                Samalla siitä sit oli tietennin hävinny se kannatinjousi joka pitää sitä haarukkaa varsinaisesti paikoillaan.
                Nyt on osat tilattu ruotsista asti ja tulee Veholle(kuulatappi ja kannatinjousi).

                Vaihdelaatikko on nyt koneistamolla ja pitää toivoo et niitten ei tarvi ruveta hitsailemaan sitä reikää. Ei oo ilmeisesti tommosen metalliseoksen hitsaus ihan ilmasta puuhaa?
                Sano et siinä ois joku vippaskonsti jolla sen vois pikku vaivalla korjata ja ilman hitsausta.'

                Elikkä tästä johtui se kytkimen jäykkyys!
                Paketti tuli tilattua ja vika ei ollutkaan siinä kytkinlevyn kitkapinnan kuluvuudesta johtuvaa, vaikka sitä lähinnä haettiin.
                Last edited by dudeb; 28-02-2006, 09:04.

                Comment

                • dudeb
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2006
                  • 240
                  • Nowhere

                  #53
                  Originally posted by dudeb
                  Nyt on sit auto huollossa ja sinne jäi
                  Oli kytkinhaarukka päässy irti kokonaan vaihdelaatikon sisällä ja yksi 10mm pultti joka on kiinni/vasten haarukassa "kuulanivelen" avulla oli korkannut ja lentäny vittuun ja siitä kierteet menny pastaks.
                  Samalla siitä sit oli tietennin hävinny se kannatinjousi joka pitää sitä haarukkaa varsinaisesti paikoillaan.
                  Nyt on osat tilattu ruotsista asti ja tulee Veholle(kuulatappi ja kannatinjousi).

                  Vaihdelaatikko on nyt koneistamolla ja pitää toivoo et niitten ei tarvi ruveta hitsailemaan sitä reikää. Ei oo ilmeisesti tommosen metalliseoksen hitsaus ihan ilmasta puuhaa?
                  Sano et siinä ois joku vippaskonsti jolla sen vois pikku vaivalla korjata ja ilman hitsausta.'

                  Elikkä tästä johtui se kytkimen jäykkyys!
                  Paketti tuli tilattua ja vika ei ollutkaan siinä kytkinlevyn kitkapinnan kuluvuudesta johtuvaa, vaikka sitä lähinnä haettiin.


                  Joo oli siis edelliseen korjaus.. ei ollu mitää kierteitä korkannu ku ei siel ees ollu mitää kierteitä, vaan se kuulatappi oli kuluttanu sitä vaidelaatikkoo ajan kanssa.. ja se reikä piti täyttää ja tehä uusi suoraan meneva 10millin reikä.

                  Toimenpide maksoi 20€ huh

                  Comment

                  • dudeb
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2006
                    • 240
                    • Nowhere

                    #54
                    dodii

                    Nyt on sit laatikko paikallaa ja uusi sachin paketti paikoillaan
                    Jäykkyys hävis kokonaan ja kytkin tuntuu hyvältä.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎