Jokin nokka loppu?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
316 i e36.. apuja kaivattaisiin
Collapse
X
-
forte m40 koneissa.....
Originally posted by NeutroneAinakin omien kokemusten mukaan M40 koneitten lievä naputtelu korjaantuu pitkäksi aikaa Forte käsittelyllä. Aikoinaan tein viiteen autoon (ajettu 210tkm-340tkm) ja vain yhteen se ei vaikuttanu oikeestaan mitenkään. Ei niin kallis juttu ettei kannattasi kokeilla. Jakohihna kannattaa vaihtaa jos ei ole varmuutta edellisestä vaihdosta, on pahimmillaan tosi löysällä jo 40tmk jälkeenkin.
huollon yhteydessäkö laitoit fortea?? vai monenko tuhannen km välein..?? itse laitoin 242t ajettuun 316i -91 e36 fortea ku oli noin 15l jäljellä tankis ja sanotaanko näin että jo 10 min sisällä alkoi tyhjä käynti olla tasaisempi ja nyt ajanut jo 65km ja olen huomannut selvän eron et toimii paremmin ku painaa kaasua ja ei tyhjäkäynti on parantunut... ainakin nakutus loppunut kylmänä/kuumana.. ja kyl vaikka hinta pyöriikin siinä 25e 400ml pullossa niin aion jatkossakin käyttää... huolena enää jakohinha?? 60t km ajettu viimeisestä vaihdosta..??
Comment
-
-
Originally posted by bimmeri316huollon yhteydessäkö laitoit fortea?? vai monenko tuhannen km välein..?? itse laitoin 242t ajettuun 316i -91 e36 fortea ku oli noin 15l jäljellä tankis ja sanotaanko näin että jo 10 min sisällä alkoi tyhjä käynti olla tasaisempi ja nyt ajanut jo 65km ja olen huomannut selvän eron et toimii paremmin ku painaa kaasua ja ei tyhjäkäynti on parantunut... ainakin nakutus loppunut kylmänä/kuumana.. ja kyl vaikka hinta pyöriikin siinä 25e 400ml pullossa niin aion jatkossakin käyttää... huolena enää jakohinha?? 60t km ajettu viimeisestä vaihdosta..??F10 530d semiVOLL
ex. E90 320d M-Sport '06
ex. E39 523i M-Sport '00
ex. E36 325i Coupe '92
ex. E30 316i '89
Comment
-
-
Jep
Nyt on sit auto huollossa ja sinne jäi
Oli kytkinhaarukka päässy irti kokonaan vaihdelaatikon sisällä ja yksi 10mm pultti joka on kiinni/vasten haarukassa "kuulanivelen" avulla oli korkannut ja lentäny vittuun ja siitä kierteet menny pastaks.
Samalla siitä sit oli tietennin hävinny se kannatinjousi joka pitää sitä haarukkaa varsinaisesti paikoillaan.
Nyt on osat tilattu ruotsista asti ja tulee Veholle(kuulatappi ja kannatinjousi).
Vaihdelaatikko on nyt koneistamolla ja pitää toivoo et niitten ei tarvi ruveta hitsailemaan sitä reikää. Ei oo ilmeisesti tommosen metalliseoksen hitsaus ihan ilmasta puuhaa?
Sano et siinä ois joku vippaskonsti jolla sen vois pikku vaivalla korjata ja ilman hitsausta.'
Elikkä tästä johtui se kytkimen jäykkyys!
Paketti tuli tilattua ja vika ei ollutkaan siinä kytkinlevyn kitkapinnan kuluvuudesta johtuvaa, vaikka sitä lähinnä haettiin.Last edited by dudeb; 28-02-2006, 09:04.
Comment
-
-
Originally posted by dudebNyt on sit auto huollossa ja sinne jäi
Oli kytkinhaarukka päässy irti kokonaan vaihdelaatikon sisällä ja yksi 10mm pultti joka on kiinni/vasten haarukassa "kuulanivelen" avulla oli korkannut ja lentäny vittuun ja siitä kierteet menny pastaks.
Samalla siitä sit oli tietennin hävinny se kannatinjousi joka pitää sitä haarukkaa varsinaisesti paikoillaan.
Nyt on osat tilattu ruotsista asti ja tulee Veholle(kuulatappi ja kannatinjousi).
Vaihdelaatikko on nyt koneistamolla ja pitää toivoo et niitten ei tarvi ruveta hitsailemaan sitä reikää. Ei oo ilmeisesti tommosen metalliseoksen hitsaus ihan ilmasta puuhaa?
Sano et siinä ois joku vippaskonsti jolla sen vois pikku vaivalla korjata ja ilman hitsausta.'
Elikkä tästä johtui se kytkimen jäykkyys!
Paketti tuli tilattua ja vika ei ollutkaan siinä kytkinlevyn kitkapinnan kuluvuudesta johtuvaa, vaikka sitä lähinnä haettiin.
Joo oli siis edelliseen korjaus.. ei ollu mitää kierteitä korkannu ku ei siel ees ollu mitää kierteitä, vaan se kuulatappi oli kuluttanu sitä vaidelaatikkoo ajan kanssa.. ja se reikä piti täyttää ja tehä uusi suoraan meneva 10millin reikä.
Toimenpide maksoi 20€ huh
Comment
-
Comment