Announcement

Collapse
No announcement yet.

316 i e36.. apuja kaivattaisiin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dudeb
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 240
    • Nowhere

    316 i e36.. apuja kaivattaisiin

    Tuli haettua tommonen 316 i tykki muutama päivä sitten
    ensimmäinen Baijerilainen itellä ja hyvältä vaikuttaa. Muutamia vikoja autosta tuli mieleen ja aattelin tänne avautua niistä.
    Noh sen tiiän et naputus on aika yleistä yleensäkin bemareilla.. tällä yksilöllä ajettu 255tkm ja nostimet pitää jonkin verran ääntä, ei lienee syytä huoleen?
    Sit oon miettiny ku koneesta kuuluu aika voimakkaasti paikoin joittenki hihnojen vinkuminen/äänteleminen, ei lienee taaskaan syytä huoleen?
    Keskuslukon kans on jonku verran myös vänkärin puolel ongelmaa ku ei mee kiinni mut muut oven menee ihan okei.. liekkö sit siinä napin nostovivussa jotain häikkää.
    Mitäpä sitä muuta tulis mieleen nii se kuskin puolen ikkunaveivi temppuilee.. liekkö se kumipaljo kulunu tjtn.
    Mut ei sen isompaa, muuten pirun hyvä auto ajettava.. kokeneimmat kertokoon jotain vinkkejä jos haluaa.
    -thks
  • SilverToy
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 139

    #2
    naputuksia kuuluu bemuista ainki kylmänä joutokäynnillä.ei se vaarallista oo.remmejä kannattaa uusia jos et tiedä millon mitäkin on uusitttu.ei ne maltaita maksa.keskuslukitus voi toimia huonosti jos se vipu mihin nuppi tulee on hivenen mutkalla,tai jos ovipahvi on asennettu roskittain.pahvi voi painaa vipua.kannatta irottaa pahvit ja rasvata vivustot ja tietysti kaikki lukot.ikkunat pelittää hyvin kunhan puhdistat ja rasvaat kiskot.kiskoilla on kulkee sellaiset nailonpalaset jotka saattavat jumittaa ja rikkoutua lian takia.noi kannattaa uusia jos on sattunu rikkoutumaan,maksaa 2e kipale...
    BMW............Toys for big boys!

    Comment

    • dudeb
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 240
      • Nowhere

      #3
      Originally posted by dudeb
      Tuli haettua tommonen 316 i tykki muutama päivä sitten
      ensimmäinen Baijerilainen itellä ja hyvältä vaikuttaa. Muutamia vikoja autosta tuli mieleen ja aattelin tänne avautua niistä.
      Noh sen tiiän et naputus on aika yleistä yleensäkin bemareilla.. tällä yksilöllä ajettu 255tkm ja nostimet pitää jonkin verran ääntä, ei lienee syytä huoleen?
      Sit oon miettiny ku koneesta kuuluu aika voimakkaasti paikoin joittenki hihnojen vinkuminen/äänteleminen, ei lienee taaskaan syytä huoleen?
      Keskuslukon kans on jonku verran myös vänkärin puolel ongelmaa ku ei mee kiinni mut muut oven menee ihan okei.. liekkö sit siinä napin nostovivussa jotain häikkää.
      Mitäpä sitä muuta tulis mieleen nii se kuskin puolen ikkunaveivi temppuilee.. liekkö se kumipaljo kulunu tjtn.
      Mut ei sen isompaa, muuten pirun hyvä auto ajettava.. kokeneimmat kertokoon jotain vinkkejä jos haluaa.
      -thks

      Hjep.. mulla kyllä kuuluu se naputus lämpimänäkin. Oon huomannu et jos käyttää korkee oktaanisempää polttoainetta (98) nii naputus vähenee.. hmm.

      Niin ja yks vika viel mikä oli mieles on et käsijarru jää jumiin ku vetäsee, tai oikeestaan jää laahaamaan.. se on ehkä noista "vioista" haitalisin ja joka pitäs ekana korjata.
      Mikähä siel sit vois olla.. jumitus lähtee ku vaijeria nykii takajarrurummun kohdalta.

      Comment

      • bmwjuke
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 201

        #4
        minkäslainen vingunta kyseessä. tyhjäkännillä kuuluu entäs kierroksia nostaessa ja mistä se tarkalleen kuuluu.
        E36 325TDS M-SPORT ex:E36 316, E21 318, E34 525IX, E30 318IS, E39 525TDS, E34 535. +erillaisia kulkuvälineitä joita ei viitti mainita

        Comment

        • dudeb
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 240
          • Nowhere

          #5
          Originally posted by bmwjuke
          minkäslainen vingunta kyseessä. tyhjäkännillä kuuluu entäs kierroksia nostaessa ja mistä se tarkalleen kuuluu.

          En oo asiaa tarkemmin tutkinu vinkuuko enemmän ku kierroksia pistää. Pitää raportoida illalla tarkemmin!
          Mut musta se on joku hihna joka ääntää ja tuntuu, et EI jakohihna.

          Comment

          • dudeb
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 240
            • Nowhere

            #6
            Originally posted by dudeb
            En oo asiaa tarkemmin tutkinu vinkuuko enemmän ku kierroksia pistää. Pitää raportoida illalla tarkemmin!
            Mut musta se on joku hihna joka ääntää ja tuntuu, et EI jakohihna.

            Vinkuminen ei näy ainakaa kasvavan kun kierroksia pistää, mut naputtaminen tuntuu kovenevan joskun verran tiettyyn kierrosrajaan saakka. Ei lienee vielä syytä huoleen?

            Comment

            • Max
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 994
              • Kotona

              #7
              Kahdessa aikaisemmassa E36:ssa on ollut samaa ongelmaa tuon käsijarrun suhteen et jää laahaamaan. Tähän on yleensä käsijarrun vähäinen käyttö, joka kosktautuu laahaamisena. Apuna on et putsaa käsijarrunkengät ja rasvaa, niin pitäisi jälleen toimia...

              Yks mikä konehuoneesta aiheuttaa vinguntaa on laturinhihna ja ko. hihnan kiristyspyörät. Itse kävin täkäläisessä merkkiliikkeessä kysymässsä vingunnasta ja sanoivat et laturinhihna. Kaveri suihkutti jotain ainetta hihnalle ja vingunta loppui mut sanoi et ku aine kuluu pois niin vingunta alkaa uudestaan. Kannattaa vastaavanlaisessa toimenpiteellä kokeilla et onko se laturinhihna joka aiheuttaa vingunnan ja sit vaihtaa tuo vanha kulunut hihna uuteen...

              Comment

              • Neutrone
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 1320
                • Tampere

                #8
                Ainakin omien kokemusten mukaan M40 koneitten lievä naputtelu korjaantuu pitkäksi aikaa Forte käsittelyllä. Aikoinaan tein viiteen autoon (ajettu 210tkm-340tkm) ja vain yhteen se ei vaikuttanu oikeestaan mitenkään. Ei niin kallis juttu ettei kannattasi kokeilla. Jakohihna kannattaa vaihtaa jos ei ole varmuutta edellisestä vaihdosta, on pahimmillaan tosi löysällä jo 40tmk jälkeenkin.
                F10 530d semiVOLL
                ex. E90 320d M-Sport '06
                ex. E39 523i M-Sport '00
                ex. E36 325i Coupe '92
                ex. E30 316i '89



                Comment

                • dudeb
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2006
                  • 240
                  • Nowhere

                  #9
                  Autossa on huoltokirja ja vaihto ois 20tkm päästä. Vois tuota forte käsittelyä harkita.
                  Onko bemmereissa yleensäkin tiukka kytkin?
                  Meinaan et tässä ainakin on tosi tiukan olonen.. liekkö sit lopussa, vai vaihdelaatikon puolella kaupaus hiukka rasvausta?

                  Comment

                  • dudeb
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2006
                    • 240
                    • Nowhere

                    #10
                    Originally posted by dudeb
                    Autossa on huoltokirja ja vaihto ois 20tkm päästä. Vois tuota forte käsittelyä harkita.
                    Onko bemmereissa yleensäkin tiukka kytkin?
                    Meinaan et tässä ainakin on tosi tiukan olonen.. liekkö sit lopussa, vai vaihdelaatikon puolella kaupaus hiukka rasvausta?

                    kävin kyselee fortesta ja kyllähän tuota löyty.. oli jotain 20-25 egee pönikkä. En öljyjen vaihdon yhteydessä lähtee ainetta messiin.
                    Katotaan miten käy!!!

                    Comment

                    • dudeb
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 240
                      • Nowhere

                      #11
                      Originally posted by dudeb
                      kävin kyselee fortesta ja kyllähän tuota löyty.. oli jotain 20-25 egee pönikkä. En öljyjen vaihdon yhteydessä lähtee ainetta messiin.
                      Katotaan miten käy!!!

                      Osaako kukaan kytkimestä mitään sanoa??

                      Comment

                      • dudeb
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2006
                        • 240
                        • Nowhere

                        #12
                        Originally posted by dudeb
                        Osaako kukaan kytkimestä mitään sanoa??

                        Comment

                        • Damien83
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2004
                          • 527
                          • Seinäjoki

                          #13
                          Originally posted by dudeb
                          Kärsivällisyys ei todellakaan ole kuolemansynti

                          Comment

                          • dudeb
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2006
                            • 240
                            • Nowhere

                            #14
                            Asiasta vähän poiketen. Mul ei toimi oikein noi veivi-ikkunat niinku pitäis. Kesällä aattelin ruveta niitä kattomaan, jos en mitään lämmintä paikkaa saa sitä ennen. Onko noita yleensäkin miten vaikea aukaista/korjailla... kannattaako ite ruveta säätämään,jos ei ennen ole koskenu noihin?

                            Comment

                            • Janne.L
                              BTCF Member
                              • Aug 2005
                              • 356
                              • Savonlinna

                              #15
                              Minä laitoin ton Forten viime öljynvaihdon yhteydessä, eikä täältä ainakaan se nakutus/rohina hävinnyt. Olen käyttänyt sitä autoa sen kyseisen äänen takia kahdella eri korjaamolla ja bmw liikkeellä ja aina on sanottu, ettei se ole vaarallista. Kasvua se ainakin sillon tällön häiritsee, mutta sen pystyy peittämään pörinä putkistolla ja musiikilla hytin puolella.
                              Se ois vaihto 6 sylinteriseen, sit ei välttämättä 'nakuta', toivottavasti..
                              Nyt

                              Köyhä

                              Ennen

                              E39 528i Sedan M-sport Orientblau Metallic -00
                              E46 325i Touring M-Sport II Imolarot -04
                              E39 528i Sedan Schwarz II -97
                              E36 318i Touring Farngruen Metallic -98
                              E34 525ia Touring Macaoblau Metallic -92
                              E36 325i Sedan Fjordgrau Metallic -94
                              E30 320i 2d Sedan Delphin Metallic -88
                              E32 730i Granitsilber -92
                              E36 316i Sedan Dunkelgrün -93

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎