Originally posted by Janne.L
Announcement
Collapse
No announcement yet.
316 i e36.. apuja kaivattaisiin
Collapse
X
-
F10 530d semiVOLL
ex. E90 320d M-Sport '06
ex. E39 523i M-Sport '00
ex. E36 325i Coupe '92
ex. E30 316i '89
-
-
Originally posted by NeutroneJuu, ei se Fortekaan ihmeitä tee. Kohtuu vaimean naputuksen, joka johtuu tukkeutuneista nostimien öljykanavista tms. sillä VOI kuitenkin saada pois. Jos taas naputtaa jonkun muun syyn takia (nokka-akseli...) tai nostimet on finaalissa ei hyödytä mitään.
Hokasin muuten et ei naputa liion ollenkaan tyhjäkäynnil, mut ku vedättää kierroksilla nii ääni on paikoitelle kovaakin.
Voiko tästä mitään diaknisoida?
Comment
-
-
Originally posted by dudebHokasin muuten et ei naputa liion ollenkaan tyhjäkäynnil, mut ku vedättää kierroksilla nii ääni on paikoitelle kovaakin.
Voiko tästä mitään diaknisoida?F10 530d semiVOLL
ex. E90 320d M-Sport '06
ex. E39 523i M-Sport '00
ex. E36 325i Coupe '92
ex. E30 316i '89
Comment
-
-
samat viat
löytyy minunki bimmeristä e36-91 316, hihna vinkuu,nakutusta kuulu kans kylmän/läpimänä. itsellä ajettu 242t parit laturit vaihdettu huoltokirjan mukaan.edessä jakopäähihnan vaihto(180000) viimeksi vaihdettu.ja laturin. itselläni kans jumittaa keskuslukko vänkärin puolen takovesssa en ole katsonut mist johtuu. ja samoin tuo kuskin puolen ikkuna kampi poikki + ja ikkunannostomekanismin alareunasta yksi muovinen kiinnike hajonnut joten ikkunaa ei saa auki.+ruoste vikaa aika paljon takaluukku yks pahimmista.
Comment
-
-
Originally posted by bimmeri316löytyy minunki bimmeristä e36-91 316, hihna vinkuu,nakutusta kuulu kans kylmän/läpimänä. itsellä ajettu 242t parit laturit vaihdettu huoltokirjan mukaan.edessä jakopäähihnan vaihto(180000) viimeksi vaihdettu.ja laturin. itselläni kans jumittaa keskuslukko vänkärin puolen takovesssa en ole katsonut mist johtuu. ja samoin tuo kuskin puolen ikkuna kampi poikki + ja ikkunannostomekanismin alareunasta yksi muovinen kiinnike hajonnut joten ikkunaa ei saa auki.+ruoste vikaa aika paljon takaluukku yks pahimmista.
Kohtalotoveri
Ootko sä sit käyttäny autossa forte käsittelyä?
Comment
-
-
jea
`kohta on sit forte käsittely edessä.
Tuli tossa vklna ajettua tuonne pohjoseen päin reilut 300suuntaan ja toiseen ja pakkasta oli aina kun autolla liikuttiin 30-38C.
Tulo matkalla pakkaset olivan kovimmat, jotain 38 astetta.
Huomasin kyllä et auto rupes käyttäytymään ihan erilailla.. ei ottanu kierroksia kunnolla ja tuntu et nyki pintakaasulla.
Onko teillä ollu vastaavaa ongelmaa kovilla pakkasilla?
Niin ja kaiken lisäks pakkaset ku meni yli -30 niin auto ei pysyny millään lämpimänä!?
Comment
-
-
Mä kans ostaa päräytin kyseisen auton E36 316i -91 (275tkm) ja pitäis sitä alkaa jossain vaiheessa ihmettelemään...
Täs vähän listaa mitä vikoja löytyny tähän mennes... (muutamiin on jo löytyny vastaus tätä threadia lukiessa ja toivottavasti muihin löytyy jostain muualta tai sitten joku kertoo... )
- Kattoluukun kahvan alumiiniossa hajonnut. (Asia hoidossa)
- Kattoluukun etupuolella pari kolme ruostekukkaa maalin alla.
- Konepellin yhdessä kulmassa pientä ruostetta.
- Takaluukun ja tiivisteen välisessä kohdassa ruostetta.
- Auto käy hyvinkin kylmänä, n. ½ normaalista käyntilämmöstä.
- Ratti vinossa oikealle. (selviää varmaan ratin irrottamisella ja laittamisella suoraan, mut miten irti?)
- Tuuletusjärjestelmästä puuttuu raitisilmasuodatin joten putkistossa koivunlehtiä, mitkä meinaa kärytä ku puskee lämmintä hiljasella...
- Ohjaus mielenkiintoinen vaikuttaa, et raidetangonpäät ois lopussa tms.
- Nostajat pitää pientä meteliä välillä, ei häiritsevästi tosin.
- Hihnat vinku kovilla pakkasilla käynnistettäessä, mutta eipä enää ku pakkaset loppu...
- Kuskin oven sisäkahva irti toisesta päästä ainaki vähän.
- Lukot temppuilee vähän, mut käytön ja rasvauksen puutetta selvästi.
Muuten tuntuu auto olevan ihan ok kunnossa, sisusta on priima kunnos, tosin koivunlehden palasii on vähän kaikkialla ku niitä yrittelin saada ulos...Last edited by DaMonsta; 25-01-2006, 20:16.Käyttöautona -91 E36 316i
Kesäautona Pontiac Trans Am GTA -88, 305cid
Comment
-
-
Originally posted by okko"Ratti vinossa oikealle. Ohjaus mielenkiintoinen"
ettei vaan olis kevyesti kopautettu
Nii ja unohtu, et kuskin oven sisäkahva on toisesta puolesta vähän irti... siis tuosta listasta...Käyttöautona -91 E36 316i
Kesäautona Pontiac Trans Am GTA -88, 305cid
Comment
-
-
mulla kans e36 -91 316 ohjauksessa välystä
juu mul kanssa ohjauksen kanssa välystä ensin katsomalla niin vaikuttais sisempi raidetangonpää mut tuli sit tossa toinenki vaihtoehto mukaan joka varmaan on se huonompi hammastangossa välystä.. prkl ja se maksaa sit ja kun ei ole ohjaustehostajalla niin vielä vaikeampaa löytää, tehostajalla kyllä löytyy..liekkö mitenkä tyypillinen vika??? jos jollain myynnissä niin voisin ostaa...rullattu 242t.... köyhät ladalla ajaa muut bemarilla....
Comment
-
-
Originally posted by dudebkävin kyselee fortesta ja kyllähän tuota löyty.. oli jotain 20-25 egee pönikkä. En öljyjen vaihdon yhteydessä lähtee ainetta messiin.
Katotaan miten käy!!!
Jos koneessa on paljonkin paskaa, niin on mahdollista että pienet öljytiehyet saattaa tukkeutua paskan lähtiessä liikkeelle.
Eikä se välttämättä ole niin iso investointi, kun vertaa kustannuksiin mitä noiden öljytiehyeiden tukkeutuminen voi aiheuttaa.
Omalle koneelle olisi tarkoitus tehdä sama käsittely lähiaikoina.
Comment
-
-
Autona e30
Vaihtoon menossa just vänkärin puolelta sisempi raidetangon pää. Kun Ajaa jotaki kolosta tietä niin kuuluu semmosta ikävää kolinaa sieltä. Hintaa osalla oli 30e ja niitä on kahta erilaista, ohjauksen iskunvaimentajalla ja ilman. Hinta on kuitenki sama vaikkei tuota olisikaan, omasta autosta en tiedä kumpi siellä on joten otin molemmat, rahathan saa aina takasi
Itellä on kans sama kone kuin teillä m40b16
Nokka-akselit nostimet ja keinut on vaihdettu, silti se säksättää, sillon kun sain tuon huollosta niin koneesta ei kuulunu minkäänlaista säksätystä, mutta takasi se ääni on tullu. Lienee tieten noi öljykanavat tukossa?Last edited by MikkoJII; 27-01-2006, 16:11.
Comment
-
Comment